Odată cu operaționalizarea Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică(SIME) în București, Iași, Mureș și Vrancea se evidențiază într-un mod mult mai accentuat deficitul imens de personal ce activează la acest moment în segmentul stradal, având în vedere că polițiștii de ordine publică dar și cei din cadrul centrelor operaționale s-au trezit peste noapte cu noi atribuții.

Astfel, conform implementării primei etape de operaționalizarea a SIME la nivelul municipiului București și a celor 3 județe este necesară suplimentarea efectivelor cu un număr total de 642 de funcții, din care 47 ofițeri de poliție și 595 agenți de poliție, număr insuficient, în continuare, având în vedere evoluția fenomenului infracțional din ultimii 10 ani. Practic, în lipsa acestor funcții, printr-un simplu exercițiu de imaginație puteți realiza ce volum de muncă au de gestionat în plus colegii noștri.

Algoritmul de calcul care a fost luat în considerare este reprezentat de numărul de funcții existent raportat la numărul de ordine de protecție/ordine de protecție provizorii emise, care se ridică la aproximativ 30.000 în ultimul an, în momentul de față existând unități de poliție care nu pot asigura prezența la program 24 din 24 ore, 7 zile din 7, iar la nivelul celor 355 de secții de poliție rurală au fost identificate 288 de secții cu mai puțin de 9 comune arondate și 67 cu mai mult de 9 comune arondate. Mai mult, 72 de posturi de poliție dintre acestea sunt prevăzute cu doar 2 funcții unde ar trebui să se intervenind pentru creșterea schemei măcar la 3 funcții.

Cu toții cunoașteți faptul că la acest moment activitatea de ordine publică din mediul rural a devenit efectiv o prostituție profesională, sens în care polițiștii sunt nevoiți să facă de toate și efectiv nimic bine. Iar acest lucru este cauzat de lipsa de personal și de activitățile de patrulare sau acțiuni care nu au legătură cu situația operativă ce sunt organizate ad-hoc de șefi prea luminați. Astfel, un polițist din mediul rural a ajuns să își facă singur instructajul înainte de intrarea în serviciu, ajungând ca un singur echipaj să asigure activitatea de patrulare și de intervenție la evenimentele semnalate direct sau prin apel 112 de către cetățeni pe raza a cel puțin 6 comune, nemaiexistând timp fizic pentru soluționarea dosarelor penale, a petițiilor sau desfășurarea activităților specifice celorlalte linii de muncă.

O astfel de situație ce se înregistrează de mai bine de 10 ani în mediul rural, reclamă efectiv o readaptare a modului de organizare și funcționare a structurilor de ordine publică întrucât colegii noștri sunt practic puși în situația de a nu mai putea asigura un serviciu polițienesc corespunzător pentru societate și nici nu își mai pot îndeplini cum se cuvine atribuțiile de serviciu, cu atât mai mult cu cât au fost înființate noi structuri ale căror atribuții se suprapun efectiv cu cele ale polițiștilor de ordine publică.

Cu privire la întreaga problematică generată în principiu de deficitul de personal, suprapunerea unor atribuții și în subsidiar de operaționalizarea SIME, cadrul dispozițional referitor la organizarea și funcționarea structurilor de ordine publică ale Poliției Române trebuie adaptat în mod eficient, iar în acest sens organizația noastră a fost invitată pentru data de 13 octombrie 2022, începând cu ora 10:00 la sediul Direcției de Ordine Publică pentru a participa la prezentarea unui proiect referitor la dezvoltarea unui nou concept de ordine publică. Astfel, vom putea constata modul în care se dorește a fi modificată, după 10 ani  Dispoziția IGPR nr. 123/2012 privind stabilirea Concepției unitare de organizare, funcționare și acțiune a structurilor de ordine publică ale Poliției Române.

Dacă aveți propuneri sau alte sugestii referitoare la îmbunătățirea cadrului dispozițional referitor la organizarea și funcționarea structurilor de ordine publică, vă rugăm să ni le trimiteți pe adresa de email sindicateuropol@gmail.com sau direct pe pagina de facebook Sindicat EUROPOL.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Se reorganizează structurile de ordine publică ale Poliției?

Distribuie

11 răspunsuri

  1. Eu cred ca cel mai bine ar fi pentru sistemul de ordine publica sa se inplementeze sistemul de monitorizare prin saltelei al echipajor de jandarmi cât și de politie și sa fie trimis celai apropiat și disponibil echipaj, ținând cont ca majoritatea apelurilor sunt peLg61

  2. Luați de la jandarmerie subofițeri care au lucrat în patrule mixte timp de.minim5 ani bineînțeles cu creerea cadrului de a nu avea nevoie de aprobare șefilor de.unde pleacă dar benevol

  3. Cat mai repede posibil, desemnarea a cate 2 oameni la un program de 12 sau 24 h, special pt opp.uri, ordininii publice revevenindu.i doar intocmirea pv.ului de caz si a formularului de risc. Se pierd minim 3 ore pt un opp.
    Nu se mai poate face fata, fizic si psihic, spetelor pt ca nr. de politisti este fff mic.

  4. Domnilor soluția e simpla și o știm toți. Externalizare celor trei servicii finaciar-contabil logistic și resurse umane. Cu bani a maxim 20 de șefi din aceste servicii vom putea plăti firme serioase care sa calculeze cum trebuie salariu sa cumpere transparent echipamente și de calitate și să aducă resursă umană necesară. Să nu mai vorbim că vom avea un flux de câteva mii de lucrători pe care ii putem lua în stradă . Ganditi- va cat personal mănâncă aceste servicii la Poliție la jandarmerie la poliția de frontieră la pompieri. Și la alte structuri personal cred că undeva la 20 la sută din personalul MAI e înghiți de aceste structuri. Să nu mai vorbim că jandarmeria are o unitate specială dedicată suportului logistic care nu face altceva decât să ceară sinteze.

    1. Nu mai baga aiureli din burta, cele 3 structuri de care amintesti sunt undeva la 3-5% din total efective. Cum rezolvi tu deficitul lu’peste cu politistii de la structurile suport. Parca traiesti pe alta lume, dar asa e cand frustrarea e mare.

  5. Înființarea grupelor canine poate fi una din soluții.
    Lucrătorii grupelor canine având atribuții pe Ordine Publică pot fi trimiși sa patruleze în zonele cu deficit de personal acoperind astfel mai multe zone puctuale zilnic. Se știe ca patrulele de jandarmi folosite pentru suplimentarea sistemului de OP nu întocmesc anumite documente cum ar fi OPP-urile , citațiile , mandatele de aducere și nici lucrătorii SAS folosiți în același scop.
    Deasemenea se știe apariția unui câine de poliție dezamorseaza mai ușor o situație, comparandu-se cu intervenția a 3-4 patrule si astfel vor scădea ultrajele.

    1. Asta lipsea! Impostorii locali să devină polițiști. Ăștia ar trebui desființați și atât!
      Grupele canine ar aduce plus valoare structurilor de poliție de ordine publică.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.