Întâlnire Sindicat EUROPOL – IGPF. Problemele polițiștilor de frontieră pe masa inspectorului general

Astăzi, începând cu ora 10.00, o delegație a Sindicatului EUROPOL s-a întâlnit cu conducerea Inspectoratului General al Poliției de Frontieră pentru rezolvarea celor mai strigente probleme cu care se confruntă polițiștii de frontieră. A fost  un dialog de aproximativ 2 ore, în care am apreciat deschiderea conducerii instituției în rezolvarea  problemelor polițiștilor de frontieră. În cadrul întâlnirii au fost abordate următoarele probleme:

  1. Examenele pentru trecerea în corpul ofițerilor. IGPF va scoate la concurs un număr de 70 posturi de ofițer din sursă internă, de îndată ce vor primi aprobarea din partea  Ministerului Afacerilor Interne, cel mai probabil în următoarele luni se vor susține examenele pentru trecerea în corpul ofițerilor.
  2. Dotarea polițiștilor de frontieră cu bodycam-uri. Sindicatul Europol se află într-o procedură avansată cu ITPF Timișoara  pentru donarea a 8 dispozitive bodycam. Dacă în primă fază, pentru aeroporturile Otopeni și Cluj fusese respinsă donația din partea organizației noastre, inspectorul general Ioan Buda a fost contrariat de decizia luată de vechea conducere, considerând benefică folosirea acestor dispozitive, astfel că polițiștii din cadrul celor 2 aeroporturi( zona porti îmbarcare, pistă, linia a doua de control, ofițer serviciu, alte posturi) vor purta bodycam. Cinci dispozitive bodycam vor fi folosite  la aeroportul Henri Coandă  Otopeni și 3 la aeroportul Avram Iancu din Cluj.
  3. Acordarea sporului de pază și escortă pentru polițiștii de la camera de triere din cadrul aeroportului Henri Coandă. Conducerea IGPF a conștientizat necesitatea acordării acestui spor salarial, iar în perioada următoare vor proceda la identificarea persoanelor care efectuează astfel de activități de pază și escortă a persoanelor care au calitatea de deținut, reținut sau arestat, prin introducerea acestor activități în fișa postului.
  4. Participarea la misiunile Frontex.O problemă care trena de cel puțin 2 ani, polițiștii de frontieră de la aeroportul Henri Coandă fiind privați de acest drept. E o problemă de care știa inspectorul general, acesta asigurându-ne că în mandatul dumnealui nu vor mai exista asemenea situații și că estimează participarea a cel puțin 500 polițiști de frontieră în 2020 la misiunile sub egida Frontex.
  5. Disfuncționalitățile bazelor de date.O altă problemă de care conducerea IGPF avea cunoștință și pentru care a luat legătura cu conducerea CNSIS , pentru prioritizarea folosirii bazei de date de către Poliția de Frontieră de Română în vederea eliminării  blocajelor existente. Deasemenea,  e nevoie urgentă de o schimbare a echipamentelor Cnsis care au o vechime  de mai bine de 10 ani de zile.
  6. Portul uniformei.Începând cu luna trecută a fost emisă dispoziția Inspectorului General cu privire la portul uniformei, aceasta fiind destul de flexibilă și lăsând fiecărui inspector șef posibilitatea exceptării de la portul uniformei pentru cazurile punctuale.Deși au existat rapoarte de exceptare din partea colegilor de la serviciul administrativ si comunicații, acestea au fost respinse, inspectorii șefi neasumându-și acest lucru. Astfel, în prima videoconferință cu aceștia, conducerea IGPF le va explica pe îndelete, dacă aceștia nu au încă acest har al asumării răspunderii, că polițiștii de la administrativ și comunicații care lucrează cu echipamente și  armament, trebuie exceptați de la portul uniformei.
  7. În următoarea lună, IGPF va achiziționa  truse criminalistice performante care vor fi date în uz polițiștilor de frontieră din aeroporturi. Deasemenea, scaunele din filtrele de control de la aeroportul Henri Coandă vor fi schimbate, acestea trebuind să fie unele ergonomice, având în vedere perioada lungă de timp în care polițiștii se află în ghișeele de control. În funcție de identificarea spațiilor pentru fișete, IGPF va demara deasemenea procedura de achiziție a acestora.
  8. IGPF a demarat procedura de achiziție a unui număr de 400 autospeciale de poliție marca Dacia Duster, având în vedere că parcul auto e depășit din punct de vedere funcțional.
  9. Pentru personalul contractual deficitar din cadrul structurilor teritoriale, se vor scoate la concurs posturile vacante, având în vedere că au fost situații în care, deși s-au scos la concurs, nu au existat persoane interesate de ocuparea acestora.
  10. Funcțiile ocupate de instructori în școlile de perfecționare a polițiștilor de frontieră. Conducerea IGPF cunoaște acest aspect și va susține acest demers, având în vedere că posturile din școlile de poliție nu sunt atractive.Ba mai mult, cadrele didactice și instructorii trebuie să primească spor de suprasolicitare neuropsihică.Vom susține modificarea  în acest sens a Ordinului  MAI S/7/2018 pentru a elimina această inechitate.
  11. Delegarea polițiștilor de frontieră de la sectoarele din Mehedinți la sectoarele poliției de frontieră din Timiș.E o altă problemă care i-a epuizat practic pe polițiștii de frontieră, aceștia fiind nevoiți aproape lunar să fie delegați câte 10 zile. Având în vedere situația nu tocmai bună din Grecia, în perioadă următoare există riscul ca toată frontiera de sud a României să se confrunte cu problema migrației ilegale, fiind nevoie de o suplimentare a polițiștilor de fronteiră pentru toată această zonă.
  12. Am convenit totodată să avem un  dialogul social la perioade regulate de timp de 3 luni pentru ca problemele cu care se confruntă polițiștii de frontieră să fie aduse la cunoștință cu prioritate Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.

Cu siguranță acestea nu sunt toate problemele cu care se confruntă polițiștii de frontieră, fapt pentru care vă rugăm să ne sesizați, fie pe adresa de email, sindicateuropol@gmail.com, fie direct pe pagina de facebook Sindicat Europol.

 

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Lasă un comentariu