Deși Ministerul Afacerilor Interne cunoștea faptul că deficitul de personal este uriaș la nivelul Poliției Române și că din cauza organigramelor subdimensionate în raport de evoluția fenomenului infracțional și de dezvoltarea infrastructurii rutiere și nu numai care în anumite cazuri pot contribui la înregistrarea unor adevărate tragedii cum a fost cazul de la 2 Mai din județul Constanța unde mai mulți tineri, din nefericire, și-au pierdut viața, a fost desemnată o echipă de specialiști din cadrul IGPR pentru reformarea din temelii a IPJ Constanța.

Acești specialiști au avut nevoie de mai mult de 3 luni pentru a ajunge la o concluzie arhicunoscută, semnalată de ani buni de către organizațiile sindicale, respectiv că schemele de personal realizate în perioada post-decembristă sunt cu mult depășite, stabilind că pentru remedierea situației de la IPJ Constanța este nevoie de un surplus de aproximativ 700 de polițiști.

În aceste condiții, deși ministrul Cătălin Predoiu a fost sfătuit cu privire la faptul că ocuparea posturilor vacante prin recrutare din sursă externă ”nu ar fi benefică”, nu știm din ce motive, se pare că pragul colapsului în care instituția a ajuns din cauza deficitului de personal i-a făcut pe specialiștii din MAI să-și reconfigureze abordarea.

În acest sens, în încercarea de a diminua lipsa resursei umane s-a decis ocuparea mai multor posturi vacante la nivelul IPJ Constanța, fiind scoase la concurs mai multe posturi de ofițer de poliție, precum și de agent de poliție ce puteau fi ocupate atât prin reîncadrare, cât și prin recrutare din sursă externă, astfel:

PRIN REÎNCADRARE

  1. specialitatea ordine publică = 10 posturi de ofițer și 7 posturi de agent de poliție;
  2. specialitatea reținere și arestare preventivă = 2 posturi de agent de poliție;
  3. specialitatea poliție rutieră = 5 posturi de agent de poliție;
  4. specialitatea poliție transporturi = 6 posturi de agent de poliție.

Cu privire la ocuparea acestor posturi nu avem detalii la acest moment, cert fiind faptul că polițiștii care au părăsit sistemul fie prin pensionare, fie prin încetarea raporturilor de serviciu la solicitare (demisie), foarte puțin probabil să-și dorească să se reangajeze în instituție în condițiile actualei salarizări precare, în raport de volumul imens de muncă, riscurile aferente segmentului stradal și a deprofesionalizării excesive a Poliției Române la care au contribuit fie polițiști ajunși în funcții de conducere pe cu totul alte criterii decât cele reprezentate de profesionalism ori meritocrație, fie imixtiunea factorului politic la butoanele căruia răspund uneori diverși șefi din Poliție.

PRIN ÎNCADRARE DIN SURSĂ EXTERNĂ

  1. specialitatea ordine publică = 140 posturi de agent de poliție;
  2. specialitatea reținere și arestare preventivă = 10 posturi de agent de poliție;
  3. specialitatea poliție rutieră = 89 posturi de agent de poliție;
  4. specialitatea conductor câini = 60 posturi de agent de poliție;
  5. specialitatea poliție transporturi = 26 posturi de agent de poliție;
  6. specialitatea secretariat, documente clasificate și arhivă = 10 posturi de personal contractual.

Pentru ocuparea acestor posturi, cu recrutare din sursă externă, vă putem informa că au fost organizate concursuri care s-au desfășurat atât în cadrul IPJ Constanța cât și la nivelul Școlii de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr” Câmpina, iar la finalizarea probei scrise, putem afirma încă o dată că PROFESIA DE POLIȚIST A DEVENIT TOTAL NEATRACTIVĂ.

Astfel, în privința celor 140 de posturi vacante de agent de poliție pentru specialitatea ordine publică, la proba scrisă s-au prezentat 90 de candidați din care aproximativ 50 au reușit să obțină nota 7.00, rămânând neocupate circa 90 de posturi.

În ceea ce privește cele 89 de posturi vacante de agent de poliție pentru specialitatea rutieră, la proba scrisă s-au prezentat 96 de candidați din care circa 50 au reușit să obțină nota 7.00, restul posturilor rămânând neocupate.

Concluziile pot fi trase de toți cetățenii acestei țări care își doresc să aibă parte de un climat corespunzător de ordine și siguranță publică, iar principala temă care poate rezulta în urma unui asemenea eșec este reprezentată de faptul că instituția Poliției Române se află în colaps din punct de vedere al resursei umane din cauza condițiilor de muncă indecente, a legislației proaste ce creează drepturi mai mult în favoarea infractorilor, dar și a salarizării mizerabile.

În condițiile în care ne dorim polițiști profesioniști pe care să ne putem baza pentru a fi în siguranță, ori care să nu fie coruptibili, trebuie să înțelegem, măcar în ceasul al-12-lea că aceștia au nevoie de condiții de muncă decente, de legislație care să poată fi aplicată fără diferite posibilități de interpretare, care să le asigure protecție și de o salarizare care să le permită să-și întrețină familiile și să le poată asigura incoruptibilitatea. Iar acest deziderat poate fi realizat cu sprijinul societății civile alături de factori politici cu adevărat responsabili care să înțeleagă importanța siguranței cetățenilor.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol.

 

 

Sindicatul EUROPOL: Dezastru la concursurile pentru sursă externă din IPJ Constanța

Distribuie

Un răspuns

  1. De ce nu se schimba proba fizica?
    Ati facut un calcul sa vedeti cati candidati cu fost respinsi la aceasta proba? Majoritatea aici au avut probleme.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.