Ieri, 03.04.2017, prin adresa MAI cu nr. 231612, remisă prin fax la sediul organizației noastre la ora 17:48, am fost invitați să participăm la data de 04.04.2017, ora 10:30, la prima ședință de negociere a acordului colectiv.Proiectul de acord colectiv a fost deja întocmit de Comisia Paritară, formată din 3 reprezentanți ai MAI și cei 3 reprezentanți ai federațiilor sindicale care provin din SNPPC, PRO LEX și SED LEX.

La prima lecturare a proiectului de Acord colectiv, constatăm că nu se dorește prea mult să evoluăm și să introducem noi instituții care să asigure un echilibru și mecanisme menite să izoleze situațiile în care polițiștii să fie supuși unor abuzuri. Mai mult, în comparație cu acordurile și contractele colective din cadrul altor familii ocupaționale, al nostru este cel mai lipsit de „negociere”, în sensul că mare parte din conținut este „copy-paste” din diferite acte normative în vigoare deja.

Cu toate că am iritat destul de mult anul trecut prin declanșarea conflictului colectiv tocmai pentru refuzul MAI de a declanșa negocierea colectivă, Sindicatul Polițiștilor Europeni „EUROPOL” face parte din Federația PUBLISIND, organizație reprezentativă la nivelul sectorului de activitate din care face parte și MAI,sunt obligați să ne convoace pentru orice ședințe de dialog social prevăzută de lege.

Alăturat vă punem la dispoziție proiectul de Acord colectiv de la care vor porni negocierile, cu mențiunea că organizația noastră își va prezenta pentru prima dată propunerile în ședința ce va avea loc astăzi. Totuși, trebuie să precizăm că ținem foarte mult la reglementarea în detaliu a programului de lucru, a normelor de sănătate și securitate în muncă, dar și la stabilirea ca zile libere legale a Zilei Poliției Române (25 martie) și Zilei Poliției de Frontieră Române (24 iulie).

Vă reamintim că potrivit art. 130 alin. 2 din Legea 62/2011, la prima ședință de negociere, angajatorul este obligat să stabilească informațiile pe care le va pune la dispoziție pentru negociere, dar acestea trebuie să includă cel puțin date cu privire la situația economico-financiară la zi și situația ocupării forței de muncă. Avem nevoie și insistăm pe aceste date deoarece, la orice negociere s-a mers mai mult pe vorbe și nu pe cifre care să arate în mod obiectiv starea de fapt.

proiect ACORD PRIVIND RAPORTURILE DE SERVICIU Comisie paritara 03 04 2017

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Cum arată proiectul de Acord colectiv ce se dorește a fi semnat în aceste zile

Distribuie

0 răspunsuri

  1. Atentie la Art 27 al 3
    Pentru polițiștii al căror program de lucru normal se efectuează în schimburi sau ture, planificarea serviciilor se face lunar, cu posibilitatea actualizării acesteia săptămânal sau ori de câte ori situația operativă o impune.
    Alineatul trebuie completat astfel : { -actualizarile sa fie efectuate obligatoriu cu acordul scris al lucratorului- } astfel vor apare situatii in care la inceputul lunii planificarea sa fie echitabila cu toate cele trei schimburi si ulterior prin „actualizari” sa dispara schimburile 1 si 2.
    Totodata ar trebui ca prin acord sa se stabileasca si un numar maxim lunar de ture de noapte , depasirea acestuia fiind permisa doar la cererea in scris a lucratorului.
    Sunt lucratori care lucreaza si cate 15 – 16 ture de noapte, desi medicina muncii atrage atentia ca munca de noapte in exces afecteaza sanatatea.

  2. art 19 privind asistenta medicala nu tine seama de faptul ca in 2016 s-a reorganizat DIRECTIA MEDICALA a MAI si Centrele Medicale Judetene nu mai au bani la dispozitie,nu mai pot incheia contracte cu farmaciile si toate se deruleaza de CMDTA-urile zonale,care nici pana la aceasta data nu au incheiat un singur contract de gratuitati,adica pe retete albe si se dau doar retete compensate cu retete electronice.Prin urmare nimeni nu a mai luat gratis nurofen ori alte suplimente alimentare pt boli de ficat,fiere,rinichi…..etc.
    art 23 privind asistenta juridica este cu un caracter general si nu indica in concret care este institutia din MAi care sprijina politistul cercetat ori victima,adica juristul,care prin lege apara interesele unitatii,ori cine…?
    Ati vazut ca au fost atatea Decizii ale CCR care au cerut ca textele de lege sa specifice in concret cine,ce ,cum …fara echivoc.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.