Cel mai BANAL concurs de rector al Academiei de Poliție „A.I. Cuza”

Săptămâna trecută, în 17.10.2022, a avut loc concursul (al doilea din acest an) pentru ocuparea funcției de rector/comandant al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”. Cum era de așteptat, mult interes, mare concurență, exact cum se întâmplă la orice altă instituție de învățământ superior*. Vă readucem aminte că în primăvară, la primul concurs, s-au înscris doi candidați și amândoi au reușit performanța să primească note sub 7, cât era obligatoriu pentru a fi considerați ca fiind promovați.

https://gazetadetransilvania.ro/nota-penibila-pentru-fostul-sef-al-sri-cluj-care-a-picat-cu-brio-examenul-pentru-sefia-academiei-de-politie/

Ulterior, unul dintre cei doi „căzuți”, lt.-col, Chindriș, care a fost adus de la Cluj de Lucian Bode, a fost împuternicit în continuare pe aceeași funcție pe care nu a reușit să o dovedească iar din această poziție de rector/comandant, și-a dat seama că nu îl ajută foarte mult proba scrisă, astfel că a fost supusă la vot către Senat eliminarea ei. Zis și făcut, metodologia pentru al doilea concurs a fost „aerisită” și s-au luat măsuri suplimentare de siguranță pentru ca civilii (cadrele didactice) să nu mai poată participa la al doilea concurs, în condițiile în care la primul li s-a permis. Așadar, lt.-col. Chindriș, împuternicitul lui Bode, și-a aranjat terenul pentru ca proba concursului să se rezume doar la un „interviu pe subiecte profesionale”, fără vreo altă probă scrisă, respectiv și-a eliminat prezumtiva concurență din zona civilă.

Cu privire la cel de-al doilea concurs organizat, Sindicatul EUROPOL a atras atenția printr-o sesizare adresată MAI că acesta nu mai respectă nicio regulă, nici din legislația specifică militarilor (Omai 177/2016) dar nici din cea a polițiștilor (Omai 160/2016). Nu mai vorbim despre prevederile Legea educației naționale 1/2011, care au fost considerate „facultative” și care evident nu s-au respectat. Sunt atât de evidente aceste modificări cu „dedicație”, încât și o persoană care nu cunoaște sistemul, poate să-și dea seama că între prima metodologie de concurs, care respecta prevederile legale în privința organizării și desfășurării concursului, și cea de-a doua, care a fost pregătită ca să se potrivească pe „nevoile” candidatului.

Una peste alta, având girul conducătorului suprem, Lucian Bode, s-a emis ordinul cu privire la constituirea comisiei de concurs formată din somități ale mediului academic, experți desăvârșiți cu experiență în învățământul superior, după cum urmează:

Raed Arafat – secretar de stat, președinte comisie

Vasilescu Liviu – director general DGA, Toma Alecu – comandant ANMB – membri

Niciunul dintre cei 3 membri ai comisiei de concurs NU a absolvit Academia de Poliție și nici nu a predat în cadrul instituției de învățământ superior.

La concurs am avut, cum altfel, „decât” un singur candidat, în persoana lt.-col. Chindriș Claudiu, cel care a și fost împuternicit în ultimul an să conducă Academia de Poliție „A. I. Cuza” și care anterior a fost angajat al SRI și DGPI. Este foarte greu de înțeles pentru noi cum este posibil ca pentru o asemenea funcție să NU existe nicio concurență. Faptul că avem un singur candidat înscris, ne demonstrează cât de bolnav și defect este sistemul. Care mai este desăvârșirea profesională dacă niciunul dintre cei care lucrează în Academia de Poliție cel puțin, să nu își fi dorit să ajungă în funcția cea mai de sus? Le-o fi frică? Sunt descurajați de faptul că știu că deznodământul este stabilit înainte de concurs? Oare cred că doar cei care au un sprijin politic pot participa? Sunt întrebări la care doar ministrul de interne, cel care are în subordine Academia de Poliție ne poate răspunde.

Pentru că am avut observator la desfășurarea probei din 17.10.2022 și am asistat la cel mai penibil set de întrebări pe care l-am întâlnit vreodată, având un nivel de dificultate mai redus decât am putea noi genera, cu atât mai mult cu cât era vorba despre o funcție de conducere complexă, putem spune cu certitudine că jumătate dintre studenții Academiei de Poliție și vreo jumătate dintre angajații MAI ar fi putut obține nota 7 la acest concurs, doar dacă răspundeau la oricare 4 întrebări dintre cele de mai jos:

 

  1. Enumerați categorile de instructori în domeniul ordinii publice,conform Legii nr.1/2011aEducației Naționale. (1,5 puncte)

– instructor de poliție III-I/instructor militar V-I; 0,5 puncte

– instructor de poliție principal V-I/instructor militar principal V-I; – 0,5 puncte

– instructor de poliție specialist III-I/instructor militar specialist III-I. 0,5 puncte

 

  1. Enumerați formele de sprijin pentru cadrele didactice, studenții și cercetătorii cu performanțe excepționale, conform Legii nr.1/2011 a Educației Naționale. (1,5 puncte)

a) granturi de studii sau de cercetare la universități din țară ori din străinǎtate, acordate pe baza de competiție;

– 0,37 puncte

b) granturi pentru efectuarea și finalizarea unor cercetări, inclusiv teze de doctorat;

0,37 puncte

c) aprobarea unor rute educaționale flexibile, care permit accelerarea parcursului de studii universitare; 0,37 puncte

d) crearea de instrumente și mecanisme de susținere a inserției lor profesionale în țarǎ, astfel încât sǎ valorifice la nivel superior atât talentul, cât și achizițiile realizate prin formare.

 – 0,37 puncte

  1. Descrieti standardul nr.1„Etica si Integritate”și cerințele generale ale acestuia conform prevederilor Codului de control intern managerial al entităților publice aprobat prin Ordinului Secretariatului General al Guvernului nr.600/2018. (1 punct)

Descrierea standardului – 0,3 puncte

Cerințe generale – 0,7 puncte

  1. Întocmiți un document către conducerea Ministerului Afacerilor Interne ce conține informații clasificate. Precizați regulile care trebuiesc respectate la întocmirea acestuia, conform HG585/2002. (2 puncte)

La redactarea documentelor ce conțin informații clasificate se vor respecta următoarele reguli (reproducerea celor 5 articole):

Articolul 41 – 0,5 puncte

Articolul 42 – 0,5 puncte

Articolul 43 – 0,4 puncte

Articolul 46 – 0,4 puncte

Articolul 49 – 0,2 puncte

  1. Cine poate evalua, în vederea acreditării, un program de studii universitare de licență conform prevederilor Legii nr.1/2011 a Educației Naționale? (1,5 puncte)

– ARACIS – 0,75 puncte

– o altă agenție de asigurare a calității, din țară sau din străinătate, înregistrată în Registrul European pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (EQAR). 0,75 puncte

  1. Care este structura anului universitar, conform prevederilor legale în vigoare? (1,5 puncte)

– include două semestre a câte minimum 17 săptămâni – 0,5 puncte

– un semestru are, o durata de 14 săptămâni de activități didactice urmate, de regulă, de minimum 3 săptămâni de examene. – 0,5 puncte

– începe de regulă în prima zi lucrătoare a lunii octombrie și se finalizează pe 30 septembrie

– 0.5 puncte

Notă! 1 punct se acordă din oficiu

Nota de la a doua încercare a lt. col. Chindriș a fost de 8,87 și spunem noi, a fost luată pe meritate. Omul chiar a știut că sunt două semestre, chiar dacă s-a încurcat puțin la numărul de săptămâni din care este format un semestru. Mai mult, a precizat exact unde se menționează nivelul de clasificare pe înscris și chiar faptul că fiecare pagină se numerotează prin formula pag x din y pagini. Ce să mai vorbim că după numai 1 an de împuternicire de când a fost adus de Bode știa câte funcții de instructori există. Și cireașa de pe tort, la una din întrebările cele mai grele, a știut că ARACIS este autoritatea care evaluează în vederea acreditării programelor de licență în România. „Desăvârșire” este un cuvânt prea mic pentru a caracteriza setul de întrebări și răspunsurile foarte complexe și complete ale candidatului. Putem așadar să îi transmitem „jos toca” pentru performanță.

Până una alta, așteptăm cu mare interes deznodământul sesizării noastre care s-a fundamentat exclusiv pe comparația cu metodologia inițială de concurs, respectiv Legea educației naționale 1/2011, Omai 177/2016 și Omai 140/2016.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

 

 

 

Sindicatul EUROPOL: Cel mai BANAL concurs de rector al Academiei de Poliție „A.I. Cuza”

Distribuie

2 răspunsuri

  1. Dl Chindris este o personalitate recunoscuta in domeniu(care?).
    A ingropat in Academie multe luvruri bune.
    A terminat la sfatul plagiatoarei fosta angajata a lui Vantu scoala doctorala schimband comisiile cu oamenii unde el are doctoratul(abia asteptam sa vedem xe valoare stiintifica va avea).
    Altfel, academia este sublima, sindicalostii inventeaza, studentii mint dar cladirile sunt cum se vede. Reanilitarea vizeaza riscul seismic ridicat si anveloparea termica nu deratizarea.
    E bine ca fiecare sa si vada lungul nasului. Iar comisia, cu tot respectul, ce are in comun cu rectoratul?!?

  2. Dl Rector stie de mizeria din dormitoare..stie ca in subordinea sa unii instructori de AN,sunt din epoca medievala…privind instrirea militara a studentilor.(un ex la frontiera dl.Maxim I.care face o caprarie ca la armata din 1980).Dl Rector stie ce bucatarie mizerabila are academia…mancare execrabila (sa ia ex Academia Tehnica Militara).Pregatirea studentilor este O…cand ajung pe posturi nu stiu nici sa faca un PV de constatate si nu stiu sa scrie o amenda..vb de OP…BATE TOTI PROFESORII TOBA PE DREPT PENAL…CIVIL PROCESUAL PENAL…SI ALTE PROSTII DAR CE ESTE NECESAR IN OPERATIV NU SE FACE CU STUDENTII…OARE DE CE …că acei profesori (DOCTORE..STITI DVS CINE A ZIS ASTA ..PETROV)nu au lucrat in operativ nici macar o zi sau daca au lucrat acum 100 ani sunt rupti de realitatea cotidiana.Deci dl.Rector trebuie sa faceti ceva sa schimbati din temelii metodologia de predare si invatare a muncii efective de politie ca viitorul subinspector de politie sa fie pregatit la cerintele STRAZII… CARE IN MOMENTUL DE FATA ESTE FOARTE DURA DOMNULE RECTOR, nu la o metodologie depasita ce se invata acum in ograda dvs.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută