S-a terminat cu amenzile abuzive!

Începând de astăzi, efectele Hotărârii Guvernului nr.171/03.02.2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și-au încetat aplicabilitatea.

Cu această ocazie toți cetățenii trebuie să cunoască faptul că restricțiile stabilite anterior ce aveau un impact asupra dreptului la liberă circulație sau asupra modului de funcționare a anumitor instituții sau unități economice au fost eliminate, cum ar fi:

  • dispare obligativitatea prezentării certificatului verde la intrarea în țară;
  • cetățenii nu mai sunt obligați să prezinte certificatul verde pentru accesul în localuri, săli de spectacole, magazine, săli de spectacol sau instituții de cultură;
  • certificatul PLF de localizare a călătorilor nu va mai fi solicitat de autorități;
  • magazinele și localurile vor funcționa fără restricții în ceea ce privește programul;
  • dispare interdicția de organizare și desfășurare a demonstrațiilor, mitingurilor, concerte, procesiuni sau alte tipuri de întruniri;
  • telemunca nu va mai fi obligatorie;
  • programul de lucru de la locul de muncă nu va mai trebui să fie decalat;
  • nu vor mai fi restricții de program și capacitate în ceea ce privește organizarea de evenimente private în localuri, cum ar fi nunți, botezuri, mese festive etc.

Un alt element important ce trebuie adus la cunoștința publicului larg, este reprezentat de faptul că încetarea stării de alertă produce efecte inclusiv în domeniul social, judiciar, dar și medical, după cum urmează:

  • în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, cetățenii vor trebui să-și preschimbe documentele a căror valabilitate a expirat, cum ar fi: actele de identitate, permisele de conducere sau certificatele de înmatriculare provizorii;
  • după 30 de zile de la încetarea efectelor stării de alertă, procesul penale și civile se vor desfășura conform regulilor obișnuite, fără niciun fel de restricții;
  • concursurile de angajare la stat care au fost suspendate ca urmare a efectelor stării de alertă, vor fi reluate;
  • nu vor mai exista unități medicale dedicate pacienților infectați cu virusul SARS-COV-2.

În ceea ce privește constatarea și aplicarea sancțiunilor contravenționale ce erau reglementate în Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 nu se mai aplică.

În acest sens, Direcția Juridică din cadrul IGPR a transmis o circulară în teritoriu precizând că aplicarea unor sancțiuni contravenționale în baza unui cadru legal de reglementare care și-a încetat efectele, în ipoteza în care contravenienții  formulează contestații, instanțele de judecată ar putea anula procesele verbale de constatare a contravențiilor cât și obligarea instituțiilor publice la plata cheltuielilor de judecată.

Deși nu mai putem discuta la acest moment despre obligativitatea purtării măștii de protecție, autoritățile recomandă purtarea acesteia în spațiile deschise aglomerate cum ar fi piețe, în spațiile extrem de aglomerate, în mijloacele de transport în comun, în unități sanitare, unități de învățământ, fără a fi însă instituită vreo măsură de sancționare pentru nerespectarea acestor recomandări, punându-se accent pe grija pe care trebuie să o manifestăm față de sănătatea noastră și a celor din jur.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: S-a terminat cu amenzile abuzive!

Distribuie

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută