Termen stabilit de CCR. Modificări neconstituționale

Curtea Constituțională a României a fixat pentru data de 06.05.2020 termenul de judecată pentru  sesizarea formulată de Avocatul Poporului, Renate Weber, referitoare la modificările aduse Legii nr. 360/2002 prin  Ordonanța de urgență a Guvernului  nr. 36/2020, înainte  de

Reamintim faptul că am sesizat Avocatul Poporului, care a înțeles faptul că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 36/2020 încalcă dispozițiile constituționale  cuprinse la art. 1, alin. 5  privind principiul securității juridice, în componența referitoare la calitatea legii, dat fiind faptul că nu a fost solicitat avizul Consiliului Economic și Social la elaborarea sa.

Legiferarea într-un domeniu în care este obligatorie consultarea Consiliului Economic și Social, în lipsa avizului acestuia, constituie un viciu de neconstituționalitate a legii. Așadar intervenția legislativă în domeniul raporturilor de serviciu ale polițiștilor, pentru situațiile de instituire a stării de urgență, a stării de asediu sau a stării de război ori în caz de mobilizare, domeniu în care trebuia solicitat avizul Consiliului Economic și Social, încalcă prevederile art. 1, alin. 5, coroborate cu cele ale art. 141  din Constituția României.

Printre  ”schimbările” aduse Statutului polițistului se numără:

  • polițistul va putea fi delegat pe orice altă funcție chiar dacă aceasta nu este corespunzătoare postului ocupat, fără acordul său;
  • polițistul va putea fi detașat pentru un interval de 12 luni, fără acordul său;
  • polițistul va fi obligat să intre în concediu de odihnă, dacă șeful său apreciază astfel;
  • polițistul va putea fi sancționat fără să mai fie consultat Consiliul de disciplină;
  • polițiștii față de care s-a dispus cercetarea disciplinară vor fi cercetați în termen maxim de 5 zile și se stabilește maxim o zi pentru ca polițistul să își poată formula apărarea; 
  • inspectorul șef va putea dispune destituirea din poliție a oricărui polițist, fără consultarea Consiliului de Disciplină;
  • se dublează termenul de prescripție a răspunderii disciplinare de la 1 an la 2 ani, în condițiile în care în Codul Muncii termenul de prescripție este de 6 luni;
  • polițistul va putea fi cercetat disciplinar și sancționat chiar și în situația în care nu își va putea exercita dreptul la apărare, de exemplu pe durata concediului medical;
  • dispoziția de sancționare va produce efecte de la emiterea ei, chiar dacă aceasta a fost contestată;

Deși ne aflăm în plină pandemie, când e nevoie de măsuri urgente, drepturile constituționale nu pot fi restrânse și nici nu pot fi decise de un grup de „specialiști” din MAI. Așteptăm cu interes decizia Curții Constituționale cu privire la această sesizare  și vă ținem la curent  cu demersurile pe care le facem.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

 

Sindicatul EUROPOL: Termen stabilit de CCR. Modificări neconstituționale

3 răspunsuri

  1. Buna seara! Daca nu ati aflat deja va aduc la cunostinta ca in cursul acestei zile Camera Deputatilor care este for decizional a votat ca de la 01.07.2020 inca o categorie de bugetari(fiziokinetoterapeut, kinetoterapeut şi profesor CFM directori din Institutul de sanatate publica) sa beneficieze de majorarea prevazuta in 2022.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *