Tabelul cu salarii pentru poliție și discuții la MAI pe salarizare

Săptămâna trecută am primit confirmarea oficială pe grilele de salarizare din familia ocupațională „Apărare, ordine publică și securitate națională”, după ce anterior au fost vehiculate o serie de cifre mai mult sau mai puțin legitime.În acest context, prezentarea unei grile fără a exista corpul legii este total atipică. Așa cum am mai spus, azi nu există un proiect al salarizării unitare pus la dispoziție de Ministerul Muncii și Justiției Sociale sau publicat pentru transparență decizională.

Multă ceață și incertitudine cu privire la acest proiect, în condițiile în care nu nu l-a văzut nimeni, dar toți vorbesc despre el. Avem doar niște date de referință cu privire la impactul financiar care va fi de 32 mld euro, că se va aplica pe 4 ani până în 2021 iar creșterile vor fi nominale, infuzate în proporția cea mai mare pe salariile de până în 4000 lei. Pe surse însă, am aflat că, în timp ce tuturor familiilor ocupaționale li se vor aplica creșteri etapizate pe toți cei 4 ani, sănătatea ar fi tras sforile necesare și va obține toate creșterile în primul anul de aplicare a legii, adică începând cu 01 ianuarie 2018.

Mai mult, ieri 14.03.2017, sindicatele de casă a MAI au fost chemate într-un „grup de lucru” pe salarizare, deși, nici lor nu li s-a prezentat proiectul. Ce este cu totul spectaculos, este că aceste discuții au fost purtate cu consilierul ministrului, Stelică Drăgulin, despre care sperăm că nu ați uitat că a fost director general al Direcției Generale Financiare, și cu care sindicatele au convenit ca sporul pentru ore suplimentare să fie de 200% iar permanența să fie plătită cu 40%. Asta, pe lângă alte „avioane” care dau bine pentru public.

Oare chiar ne cred atât de fraieri?! Dacă era ceva oficial, MAI trebuia să emită invitație cu convocator pentru fiecare federație reprezentativă, ceea ce lipsește cu desăvârșire. Apoi, un consilier de ministru nu poate angaja nicio răspundere în numele ministerului. E ca și cum l-ai pune pe șoferul ministrului să semneze un angajament în care el este de acord cu creșterea salariilor cu 100%. În al doilea rând, acum sunt aruncate pentru prostime niște sume ridicole în discuție, de parcă am uitat că Ordinul MAI 101 din 2014, în care era prevăzut acordarea sporul de 75%, a fost redactat tocmai de Drăgulin Stelică împreună cu aceeași lideri, și care bineînțeles că nu ne-a fost acordat, numai în urma unor acțiuni în instanță

Reminescențelor vechiului sistem, sunt dovedite tocmai prin prezența în MAI a lui Drăgulin Stelică, în calitate de consilier ministru, care cumulează o pensie de vreo 15.000 lei cu salariul de vreo 7000 lei, ne demonstrează că ministru este doar de decor, iar pensionarii-generali conduc frâiele acestui minister. Este greu sa acceptăm că, brusc, Drăgulin Stelică este atât de deschis și de darnic cu drepturile salariale ale polițiștilor în condițiile în care atunci când era director general al DGF nu știa cum să mai taie din drepturi și buget, ca să își ia prima pentru economiile rezultate.

Este evident că și întâlnirea de ieri, și videoconferința de astăzi, și promisiunile noii legi sunt tentative disperate de a calma masele. Este prea târziu! Discriminările, frustrările și indiferența promovată de MAI față de propriul personal, a ajuns la o cotă alarmantă iar răspunsul poate fi numai unul: PROTESTUL! Apropo, în timp ce nouă ne spun că nu mai au bani să ne dea, ieri, primarii tocmai au primit o promisiune fermă că le vor crește salariile cu 30%.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Tabelul cu salarii pentru poliție și discuții la MAI pe salarizare

Share on facebook
Distribuie

13 răspunsuri

  1. Maine in Bucuresti vor fi maxime de 11 °C si cer predominant noros .
    Sper sa nu fiu mintit de prognoza dar umbrela tot o iau 🙂

  2. Astazi la sediul MAI a avut loc bilantul activitatii pe anul 2016. Au vorbit pe rand ministrul Carmen Dan, Dragnea, Tariceanu si Grindeanu . Niciunul nu a pomenit ceva de nemultumirile noastre. Au indrugat doar baliverne, aruncandu-ne promisiuni de mariri salariale dar nu acum, ci pana in 2021( adica la pastele cailor). Despre respectarea HG 1 NIMIC!!! Ne cred prosti, prosti, prosti. Si stiti ceva? Chiar suntem daca nu ne strigam nemultumirea in strada.

  3. Toti care cum vin la guvernare fac doar promisiuni dar fara a se tine de ele, in 2oo8 Boc personal a promis un salariu politistului operativ care vine in contct, primul cu infractorul, de cca.1000 Eu, motivat pentru a descuraja coruptia, insa toti au incurajat coruptia, ar trdbui sa le retina complicitatea guvernantilor.Mai mult au luat 25%, din salariu procent care l a restituit dupa bunul plac bugetarilor…!!!!

  4. Gogoși, vrăjeli, abureli și promisiuni de care să se ocupe mai degrabă următorul guvern, care va veni după 2021. Până atunci, o să vă dea… MUUULT.
    Treziți-vă și nu mai înghițiți minciunile lor, nemestecate, așa cum înghite foca peștele.
    Ați înghițit destul 27 de ani.
    Nu v-ați săturat? Mai vreți???

  5. De ce agentii de politie au doar doua clase de salarizare, in functie de studii? Militarii au trei clase: medii, postliceale si superioare! La agentii de politie de ce este altfel, nu mai conteaza scoala de politie? Suntem egali cu cei care au doar liceul? Pai atunci sa desfiintam aceste scoli si sa incadram doar cu liceul, nu?
    Agentii trebuie sa aibe trei clase de incadrare, in functie de studii!!!

  6. Sunt prea multi incadrati direct, fara scoala de politie, si se tem ca nu vor mai ocupa anumite functii?
    Doamna ministru, nu va mai lasati condusa de catre toti habarnistii-chestori si generali din jurul dumneavoastra, dar nici de liderii de federatii sindicale!

  7. Domnilor lideri de sindicat, este ceva de neinchipuit sa vezi asemenea jignire fata de agenti.Aceasta e grila de salarizare decenta pentru agenti?Astfel de diferente salariale propuse intre agenti si ofiteri vor genera dispute foarte mari intre cele doua corpuri si aici ma refer la urmatoarele:
    -unui ASP in 2018, cu studii medii, i se propune un min. de 2892 si un max. de 3242 iar unui ASP cu studii superioare un min. de 2972 si un max. de 3342,
    -unui ASP in 2021,cu studii medii, un min. de 3675 si un max. de 3995, iar unui ASP cu studii superioare un min. de 3755 si un max. de 4075,
    Diferentele intre un agent cu studii medii si unul cu studii superioare in anul 2021 va fi de 80 lei,ceea ce este o bataie de joc ca o persoana care a facut o facultate in domeniul de activitate, indiferent care si una care nu a absolvit o facultate sa fie una nesemnificativa ,o jignire nu altceva.Haideti sa vedem care e diferenta propusa intre un agent cu facultate si un ofiter cu facultate:
    – un Cms sef in 2018, un min.de 5540 si un max. de 6517,
    -Un Cms sef in 2021, un min. de 5377 si un max. de 6762
    Oricine poate sa observe din avion bataia de joc pe care o face initiatorul legii fata de agenti,subofiteri in comparatie cu ofiterii.Stim cu totii ca interesele sunt foarte mari si in favoarea ofiterilor, a ,,greilor,, din ministere.Cum sa propui o diferenta salariala dupa exemplele prezentate de 3175 lei intre un ASP cu studii sup. si un comisar sef in 2018 si o diferenta de 2767 lei intre un ASP si un comisar sef in 2021?
    Practic e inca un salariu si sa nu uitam faptul ca la aceste sume se adauga sporurile,gradatii,indemnizati i,sumele compensatorii,etc., iar diferenta salariala creste foarte mult in favoarea ofiterilor,neju stificat in raport cu riscurile,nr. de ore suplimentare,munca prestata,cumulul de functii,etc.Este normal sa fie o diferenta intre salariul unui agent si un ofiter insa una decenta intre min.300 si max.900 lei, nu in halul cum arata grila propusa cu diferenta de peste 3000 de lei in favoarea ofiterilor.Sunt peste 50% din actualii agenti care nu castiga 3000 de lei in mana pe luna cat propun ei doar diferenta de salariu intre cele doua corpuri profesionale!Pai cine e indreptatit in raport cu munca depusa,riscuri,sutele de ore suplim. neplatite,stres,etc sa primeasca salariu mai mare?Agentul,subofiterul care e intotdeauna in linia intai sau cel din birou?
    Ca o concluzie, va rugam sa nu fiti partasi la o astfel de aberatie de lege care pur si simplu nenoroceste si isi bate joc de cei care duc greul in tot sistemul de aparare, sunt in linia intai si sunt cam aprox.75% din angajatii sistemului de aparare.Va rugam sa luati atitudine NU pentru micsorarea cuantumurilor propuse ofiterilor,deoarece nu are nimeni nimic cu ei si merita salarii decente,ca si agentii de altfel, ci pentru majorarea cuantumurilor agentilor,subof iterilor astfel incat sa nu mai existe diferentele acestea ,,nesimtite,, care nu sunt conforme cu realitatea muncii depuse de agenti,subofite ri,chiar in comparatie cu celelalte categorii de angajati ai sistemului bugetar(politisti locali,soferi ambulanta,asitenti medicali,medici ,profesori,etc) carora le-a fost marit salariul foarte mult in comparatie cu un agent de politie,care la momentul actual castiga jumatate cat un angajat al ministerul sanatatii de exemplu. Vrem sa fim si noi incadrati exact acolo unde ne este locul, nu sa fim batjocoriti pentru ca aceasta munca nu se compara cu multe alte meserii si stim bine din ce cauza.Asteptam sa ne prezentati faptul ca ati adus la cunostinta factorilor decizionali solicitarile noastre, ale agentilor de politie.De ce nu se poate propune ca si in Romania sa nu mai existe aceste diferente intre agenti si ofiteri si preluam modelul din alte state unde exista in politie un singur corp adica ofiteri si se imparte in functie de competente ofiter categ. A,B,etc.Asteptam vesti despre cele solicitate. Mult succes!

  8. Propun ca in Politia Romana sa existe doar corpul ofiterilor de politie, ca in orice tara civilizata din lumea asta. Diferentele se pot face in functie de munca prestata de fiecare, de structura in cae lucreaza.
    De asemenea propun ca cei de la financiar si logistica, dar si secretarele sa nu mai fie politisti, ci personal contractual civil! Acum cativa ani, au fost numarati toti ca fiind politisti, dar, in realitate, n operativ sunt foarte putini politisti.

  9. Cooperativa Agricolă de Producție alias Poliția Română

    Cooperativa Agricolă de Producție există nu de azi de ieri în România. A existat dintotdeauna.
    Aici utilajele vechi și noi își târăsc traiul fiecare cum depinde după facultăți (cum ar fi zis Victor a lu’ Bălosu din Moromeții ).
    Președintele C.A.P- ului este un Stalowa Wola, cu piese și metehne vechi. Nouă este…doar tăblăria, care a fost schimbată în funcție de vremuri și comandamente politice.
    Frumos vopsit și împopoțonat cu abțibilduri americane, germane și franțuzești rulează cu viteză mică, prin ograda cooperativei, numindu-se acum manager. Frumoasă funcțiune, n-am ce zice !…doar că sub poleiala democratică, a fiecăreia dintre aceste utilaje ,,cu greutate’’, rugina iese la suprafață, precum coșurile pe frunte.
    CAP-ul are multe servicii, secții, birouri și compartimente, fiecare cu rolul lor în bunul mers al producției agricole. Fiecare dintre ele au bineînțeles șefi din rândul utilajelor cu portierele ascuțite, (pentru a-și face loc în mult tânjitele hangare încălzite), cu farurile lipite de țevile de eșapament ale utilajelor cu funcțiuni de decizie sau a celor care nu scot un sunet (din cauza carburatoarelor înfundate). Apoi, bineînțeles vin utilajele subșefi, cele care stau cu portierele lipite de primele, și torc motoarele în urechea lor.
    La Secția Mecanizare, suprafața agricolă e mare, nevoile de asemenea, iar utilajele tot timpul insuficiente.
    De exemplu, pe tarlale, munca se desfășoară astfel: Tractoarele Universal 650 obosite de alergat pe câmpiile patriei, hârșâite de câte buruieni și denivelări au văzut la viața lor, continuă, să are și să semene, chiar dacă ușor, ușor, în timp, li s-a transformat euforia în silă.
    Tot timpul sunt trimise pe cele mai accidentate, pietroase, înnămolite și sărăcăcioase sole, pentru a face producție. Au rămas puține, dar demne !…așa cu vopseaua scorojită, geamurile opace și slinoase, cu piesele uzate de atâta funcționare și neînlocuire, totuși încă mai brăzdează pământul, care este din ce în ce mai arid.
    Aceste U 650 cu cauciucuri peticite și apărători sudate grosolan nu se vaită, sunt conștiente că sunt ultimii dinozauri de pe plantațiile de bumbac.
    De la răsărit până la asfințit, ară și seamănă pentru a-și procura câte un furtun de reducție, pompă de ulei la mâna a doua și motorina de proastă calitate, pentru a mai putea prinde încă o campanie agricolă.
    Huruitul lor deranjant și jantele deformate (de la atâți bolovani și hidranți) fac diferența dintre ele și frumoasele combine și tractorașe, marca Class&Renault, John Deer și New Holland, care sunt ținute în hangare la touch phon-uri.
    Puzderia de utilăjuțe gureșe, cu tors frumos (de motor), au fost distribuite în sole curate, aerisite, de șefi grijulii, avînd în habitacluri iphone, direcție servo și sistem climatronic.
    Sunt pline de abțibilduri luminoase și certificate de absolvire ale nenumăratelor cursuri, care nu ajută cu nimic producția agricolă.
    Pe ele, utilajele acestea, nu le prinde niciodată apusul soarelui pe brazdă.
    La fiecare șase luni sunt alimentate discret (pentru a nu supăra U 650) cu motorina de merit…așa pentru diferite lucrări de excelență pe suprafețele agricole virtuale, cum ar fi:
    – realizarea statisticilor agricole care constau în numărarea lucrărilor agricole (de primăvară, de toamnă), a cantității de cereale recoltate (pe genuri de păioase), a planului anual de producție, a intervențiilor la repararea sistemele de irigații, a lungimii paiului rămas în urma combinei, a eficienței U 650, a controalelor executate în solele accidentate, denivelate, înnămolite și pietroase, cât și alte asemenea statistici de o importanță capitală, pentru bunul mers al CAP-ului.
    De remarcat că aceste drăgălașe mijloace de producție, veșnic proaspete și exuberante, nu pierd niciodată alimentarea cu carburant, de la orele 11, așa încât tarlalele rămân doar cu obositele U 650 în brazdă, care se alimentează din mers (C-așa-i în tenis, pardon agricultură).
    De la un timp, în hangarele cele mai călduțe ale CAP-ului, se observă o ciudată cumetrie a combinelor și apariția zglobiilor motocositoare, cu faruri languroase, cauciucuri înalte tip week-end și lonjeroane până-n cabină.
    De Ziua Agriculturii care e aceeași cu Ziua Recoltei e cel mai frumos ! Toate combinele, tractoarele și tractorașele atașează cocarde multicolore pe portiere, cabină și mască, iar apoi o ploaie de artificii și steluțe se revarsă pe caroseriile lor excepționale și alimentările de merit iscă din nou pizma.
    După recoltare, U 650 sunt uitate în hangare prost întreținute, până la campania următoare. Unele sunt abandonate pe marginea tarlalelor cu cardanele rupte, pe jantă, sau pur și simplu sunt dezmembrate și trimise la fier vechi.
    Ultimul ministru al agriculturii, un camion militar robust de intendență, ce venise pe de câmpurile protocoalelor, pe cele ale tuturor CAP -urilor și peste care căzuse o întreagă constelație, a demisionat ! Cică apăra interesul național, în timp ce un U 650, care ara peste program, însoțindu-i coloana (nevertebrală), a dispărut de pe radar, într-o zi ploioasă, în groapa CAP-ului, numit România.
    E trist la Cooperativa Agricolă de Producție !

    g.Cristea
    PS. Orice asemănări cu instituțiile statului sunt pur întâmplătoare.

  10. Din punctul meu de vedere salarile ar trebuii dublate pentru acesti oameni care fac atatea facultati, pregatiri, cursuri pentru siguranta publica. Ma bucur ca Romania nu este o tara unde sa iti fie frica sa iesi pe strada de frica ca drogatii isi pot achizitiona la chioscul din colt o arma fara ca nimeni sa nu ia masuri. Le datoram foarte mult oamenilor de incredere ce ocupa functiile M.A.I.!!

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *