Solicitarea copiei de pe actul de identitate a fost interzisă

Una dintre marile sincope ale administrației publice sau ale diferitelor instituții publice menite să deservească interesele cetățenilor este reprezentată de gradul precar al digitalizării, domeniu în care România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană conform Secretariatului General al Guvernului, sens în care a fost propusă alocarea unor fonduri masive pentru creșterea nivelului de digitalizare a serviciilor publice.

Toate aceste demersuri sunt necesare pentru că, așa cum ne arată statisticile, în țara noastră cetățenii pierd ore întregi alergând pe la diferite  instituții, pentru a face copii de pe actele de identitate, certificate de naștere sau de urbanism pentru a le depune la autoritățile publice, ca să nu mai vorbim despre persoanele cu dizabilități care din nefericire erau nevoite să acorde mult mai mult timp procesului birocratic specific instituțiilor publice pentru a putea accesa diverse servicii.

Astfel, începând cu data de 01 ianuarie 2022, conform Legii nr. 267/2021 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale nu mai au dreptul să solicite persoanelor fizice sau juridice copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale, pentru soluționarea cererilor sau pentru furnizarea unui serviciu public.

Un alt element de noutate este reprezentat de faptul că în momentul în care o persoană va fi nevoită să acceseze vreun serviciu de la nivelul oricărei instituții publice sau organelor de specialitate ale administrației publice centrale, acestea din urmă sunt obligate să solicite entităților care au emis actele de identitate sau diferitele certificate ale cetățenilor, să le transmită, în format electronic, copii sau extrase ale acestora, în baza consimțământului  expres al beneficiarului serviciului public.

Aceste situații referitoare la depunerea în copii a actelor de identitate au fost întâlnite inclusiv în momentele organizării concursurilor de încadrare directă de la nivelul Poliției Române, dar și în ceea ce privește concursurile pentru trecerea în corpul ofițerilor cu recrutare din sursă internă, acesta din urmă fiind un caz mai aparte în condițiile în care colegii noștri erau nevoiți să-și depună o serie de acte în xero-copie, cum ar fi cel de identitate, certificatul de naștere sau permisul de conducere, în ciuda faptului că erau angajați în cadrul aceleiași unități de poliție care scosese postul la concurs și care deținea deja prin intermediul structurii de resurse umane toate copiile documentelor solicitate.

Sperăm ca procesul debirocratizării să-și atingă apogeul mult visat și la nivelul Ministerului Afacerilor Interne care promovează în spațiul public intențiile referitoare la dezvoltarea procesului de digitalizare instituțională de ani buni, însă în prezent polițiștii sunt nevoiți să apeleze tot la banala coală A 4 și plombagină pentru a transmite diverse cereri. Cu titlu de exemplu, etapa la care a ajuns digitalizarea instituției este cea reprezentată de situația din zilele noastre conform căreia polițiștii sunt nevoiți să-și informeze șefii în scris (să consume hârtie), despre faptul că au nevoie de coli pentru a-și desfășura activitatea.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Solicitarea copiei de pe actul de identitate a fost interzisă

Share on facebook
Distribuie

Un răspuns

  1. ATAT TIMP CAT AM EVOLUAT CA GANDIRE SI AM AVANSAT IN TEHNOLOGIE ..ESTE EVIDENT CA NUSI MAI ARE ROSTUL PLIMBAREA DOCUMENTELOR PERSONALE PRIN DIVERSE INSTITUTII. TOTUL SE POATE CU UN SIMPLU CLIC !

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *