Solicităm închiderea ghișeelor în regim de urgență

Deși prin Dispoziția Comună cu nr. I/1458 din 11 martie 2020, s-a dispus structurilor din cadrul M.A.I. adoptarea de măsuri de protecție pentru propriul personal astfel încât să se asigure:

„a) respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii  coronavirusului SARS-COV-2;

b) dezinfectarea aparatelor/instrumentarului/echipamentelor cu care intră în contact publicul(aparate etilotest,   cătușe etc);

c) evitarea aglomerărilor de persoane în spațiile destinate programului cu publicul, prin stabilirea unor intervale   orare de desfășurare a activității și/sau realizarea accesului etapizat al cetățenilor în săli, la ghișee ori la alte servicii   publice comunitare.”; constatăm că evoluția răspândirii acestui virus este alarmantă, toate aceste măsuri fiind insuficiente pentru protejarea polițiștilor, întrucât prin prisma activităților pe care le desfășoară, aceștia sunt tot mai expuși deoarece sunt nevoiți să manipuleze documentele primite de la diverși cetățeni cu potențial infecto-contagios, spațiile în care aceștia lucrează nu sunt dezinfectate, iar echipamentele de protecție (mânuși, măști, combinezoane ori soluții dezinfectante) sunt limitate sau lipsesc cu desăvârșire.

În acest context, organizația noastră a propus conducerii I.G.P.R. închiderea temporară a activității de la ghișeele existente la nivelul structurilor de poliție rutieră și de cazier judiciar, precum și implementarea unei modalități de lucru astfel încât să fie redus riscul de contaminare a colegilor noștri, prin contactul direct cu persoane posibil infectate.

Astfel, am  solicitat ca activitatea de eliberare a permiselor de conducere, a  cazierelor auto precum și a certificatelor de înmatriculare să fie realizată exclusiv prin transmiterea acestui tip de documente prin poștă/firme de curierat, la adresele indicate în cererile pe care cetățenii să le trimită prin intermediul poștei electronice pusă la dispoziție în acest sens, fax sau în scris.

În ceea ce privește activitatea de eliberare a cazierelor judiciare, solicităm ca aceasta să fie realizată în aceeași manieră, solicitările să fie transmise de către cetățeni prin poștă sau poșta electronică, urmând ca prin intermediul poștei/firmelor de curierat, aceste documente  să le fie distribuite la adresa indicată în cerere.

Aceeași propunere a fost adresată și conducerii I.G.I. și D.R.P.C.I.V., cu scopul protejării polițiștilor care de asemenea desfășoară activități cu publicul pentru aprobarea unor avize de muncă ori prelungirea dreptului la ședere și respectiv emiterea/înmânarea permiselor de conducere, sau plăcuțelor cu numere de înmatriculare a vehiculelor.

Atragem din nou atenția asupra importanței măsurilor de protecție ce trebuie adoptate de către aceste structuri, pentru protejarea propriilor angajați, tocmai pentru a evita îmbolnăvirea colegilor noștri, deoarece acest lucru va crea efectiv un haos instituțional.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

 

Sindicatul EUROPOL: Solicităm închiderea ghișeelor în regim de urgență

Un răspuns

  1. Buna ziua!
    Ce se intampla cu posibitatea desfasurarii activitatii, de la caz la caz si unde acest lucru este si AR TREBUI sa fie posibil, in condiții de telemunca potrivit prevederilor legale?

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *