Șeful Brigăzii Rutiere, schimbat de pe o zi pe alta. Pe cine a supărat?!

După ce s-au obișnuit cu perioada stării de urgență, în care s-au jucat cu drepturile constituționale prin ordonanțe militare și acte normative declarate necostituționale, scumpii noștri guvernanți par că nu mai pot reveni cu picioarele pe pământ. Beția puterii i-a afectat iremediabil, iar asta ne-o demonstrează din ce în ce mai mult.

Vineri, 26.06.2020, șeful Brigăzii Rutiere primește un telefon de la cineva din MAI și i se cere urgent un antemergător pentru ca generalul din IGSU să ajungă urgent la întâlnirea cu ministrul Vela. Cu alte cuvinte, pe „jmecherie” și pe „barosăneală” echipajele rutiere trebuie să circule, în mod ilegal, cu semnalele acustice și luminoase, pentru a le face loc prin traficul aglomerat înstelaților și oamenilor politici din MAI.

Zis și făcut. Astfel, i s-a dispus unui echipaj moto să se deplaseze în proximitatea str. Maria Ghiculeasa pentru a-l intercepta pe general și a-l conduce la aeroport, la ministrul Vela, unde îl aștepta un elicopter IGAV, pentru o „misiune” în județul Gorj. Cu toate acestea, pentru faptul că polițiștii rutieri s-au mișcat prea încet, ministrul Vela a fost foarte supărat și a cerut măsuri drastice față de șeful Brigăzii Rutiere, pentru că a tratat cu „superficialitate” ordinul său.

Nu a durat foarte mult până când șeful Brigăzii Rutiere a fost chemat la „Împărăție”, unde i s-a pus în vedere că urmează să fie detașat și i s-a dat „oportunitatea” să își aleagă între mai multe județe de graniță, dintre cele mai depărtate de București. Se pare că ofițerul nu a cedat și a spus că decât să se pună presiune pe el să accepte trimiterea în pribegie, mai bine își dă demisia. Nu putem să nu ne aducem aminte că la câteva săptămâni de la numirea în funcție, ministrul Vela și-a reglat conturile cu șeful IPJ Caraș Severin, pe care l-a detașat la IPJ Botoșani, așadar nu e o practică nouă.

La auzul acestei poziții, secretarul de stat din MAI a intrat în fibrilații, fiindu-i teamă de un potențial scandal, care să escaladeze și într-un final au renunțat la județele propuse inițial și i s-a pus în față o listă cu alte posturi de la nivelul Poliției Capitalei. Iar în acest moment, ofițerul este șef la Secția 17 Poliție, cu toate că timp de 24 de ani a lucrat exclusiv ca polițist rutier și nu are niciun fel de cunoștințe legate de ordine publică, cercetare penală sau de managementul conducerii unei secții de poliție.

Iar pentru probarea acestor informații, dincolo de mărturiile propriu-zise ale celor implicați, cms. șef Aneculoaiei Sorin era în curs de cercetare disciplinară și nu putea să fie mutat, însă în mai puțin de 24 de ore, brusc, subit și dintr-o dată, materialul a fost clasat, iar ofițerul mutat. Ce este interesant însă, este răspunsul ofițerului când a fost întrebat de ce a întârziat antemergătorul, iar acesta a spus că nu a pus presiune pe el pentru că nu își dorea un nou caz „Gigină” sub conducerea lui.

Se pare că cei din conducerea MAI nu au învățat nimic după moartea colegului nostru Bogdan Gigină și continuă să abuzeze de funcție și de putere, având pretenția ca polițiștii rutieri să se expună în fața coloanelor de deschidere pentru ca ei să nu stea în trafic ca toți muritorii de rând.

Ne întrebăm oare cine ar fi fost de vină dacă polițiștii rutieri ar fi fost implicați într-un eveniment pentru încălcarea regulilor de circulație pentru ca generalul IGSU să ajungă urgent la întâlnirea cu ministrul. Sau dacă locuitorii de pe raza Secției 17 Poliție se vor simți mai în siguranță știind că la conducerea unității va ajunge un ofițer cu experiență doar în domeniul circulației rutiere.

Cum să mai credem promisiunile de reformare a sistemului de poliție în condițiile în care, în anul Domnului 2020, șefii sunt schimbați/numiți în/din funcții pe baza unor aroganțe, ambiții și exerciții de forță?! Profesionalismul, vocația, rezultatele par ultimele criterii sau doar criterii declarative, pe care însă nu le valorizează nimeni iar specialiștii adevărați sunt ținuți departe, tocmai pentru că le lipsește capacitatea de „ascultare” și de „executare”.

Nu dorim să apărăm vreun șef, nu ne pronunțăm asupra profesionalismului primului șef și nici asupra celuia care i-a luat locul, însă nu putem să asistăm nepăsători la metehnele și practicile care sunt specifice perioadei comuniste, atunci când, spun „rezerviștii”, erau șefi care îți decideau soarta aruncând cu o săgeată în harta României agățată pe perete, unde erai mutat a doua zi, fără drept la replică.

De mai bine de o lună de zile, șefii Brigăzii Rutiere sunt schimbați “ca șosetele”, numirile succesive ale unor ofițeri mai mult sau mai puțin experimentați la frâiele celei mai greu încercate structuri ale Poliției Capitalei fiind, cel puțin, controversate.

Stăm și ne întrebăm oare ce mai înțeleg toți polițiștii rutieri din București când azi execută o dispoziție, iar peste câteva zile sunt luați la rost de noul șef pe motiv că respectă dispoziția vechiului șef, mai ales dacă analizăm că în ultima luna este al treilea șef la conducerea subunității.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Șeful Brigăzii Rutiere, schimbat de pe o zi pe alta. Pe cine a supărat?!

Distribuie

Un răspuns

  1. Bine ca nu l-au arestat pentru asemene nesupunere! Transmite-ti-i sa stea cuminte, ca poate se razgandesc!

Dă-i un răspuns lui Cosmin Ionitoiu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută