Sedință de Dialog Social la MAI

Astăzi, începând cu ora 10.00, la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc Ședința Comisiei de Dialog Social. Pe ordinea de zi a ședinței au fost următoarele :

  • proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei naționale privind imigrația pentru perioada 2019-2022, a Planului de acțiune pe perioada 2019-2020 pentru implementarea Strategiei naționale privind imigrația pentru perioada 2019-2022, precum și pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 572/2008 privind constituirea Grupului de coordonare a implementării Strategiei naționale privind imigrația;
  • proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea și completarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, aprobată prin H.G. nr. 64/2011;
  • proiectul de Ordin al ministrului afacerilor interne privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2021.

Organizația noastră a solicitat introducerea în strategia privind migrația ilegală, alocarea de resurse umane pentru Inspectoratul General pentru Imigrări cu predilecție la Centrele de Custodie Publică (Otopeni)  și la Direcția de Migrație-ghișeele de primiri avize de muncă și prelungirea dreptului de ședere pe teritoriul României- București, Ilfov, Constanța și Timișoara, unde numărul cererilor s-au triplat în ultimii 3 ani, statul de organizare fiind neocupat în integralitate și deasemenea, fiind suplu în raport cu nevoile pentru  activitățile desfășurate.

De asemenea, am solicitat ca în cadrul strategiei să specifice  rolul activ pe care îl are Inspectoratul General al Politiei de Frontieră în gestionarea fluxului de migranți la frontiera de sud-vest a României. Deși Poliția de Frontieră Română joacă un rol activ în stoparea migrației iliegale la frontiera de S-V a României, resursa umană este insuficientă în raport cu activitățile desfășurate. Menționăm că în momentul de față delegările de personal din cadrul aceleeași unități ( de la STPF Mehedinți la STPF Timiș) nu au dus decât la descoperirea unor zone de supraveghere a frontierei, creând vulnerabilități , prin delegarea personalului. În luna septembrie 2019, respectiv noiembrie, un număr de 560 agenți de poliție, proveniți din școala de poliție, vor fi încadrați, aceștia putând fi alocați atât către Inspectoratul General pentru Imigrări, cât și pentru supravegherea frontierei de S-V a României. Costurile privind delegarea polițiștilor de frontieră – diurnă, transport, cazare sunt nejustificabile, în condițiile în care se poate încadra personal provenit din școlile de poliție.

Ordinul privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială este un copy-paste a art. 39 din OUG 114/2018, neaducând niciun element de noutate. (VEZI ORDINUL AICI)

Organizația noastră a transmis în acest sens și o adresă Ministerului Afacerilor Interne care cuprinde o serie de observații privind completarea Strategiei națională privind imigrația pentru perioada 2019-2022. (VEZI propunerile AICI)

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Sedință de Dialog Social la MAI

Distribuie

4 răspunsuri

  1. Norma de hrana când se actualizeaza ? Înainte de alegeri, odată cu asistații sociali, când primesc zahăr și ulei ?!!!

  2. Ce ar fi sa faceti o propunere, chiar si pe viitor sa aloce de urgenta fonduri pentru a infiinta in viitorul apropiat inca o ,,ATICA”pe zona localitatii Valcani. Propunerea aceasta ar fi utila in contextul reducerii semnificative a cheltuielilor cu personal de ,,sprijin” ,realocari, carburant, transport, diurne s.a.m.d. Adica sa se mai termine odata cu acest gen de finantari prin care se cheltuie inutil si iresponsabil (…ca sa fiu elegant in exprimare..),bugetul institutiei.

  3. Ce facem cu permanența de la domiciliu domnilor ?
    Ați zgândărit puțin treaba cu situația de la Argeș și atât . Ați lăsat-o moartă.
    La Dâmbovița băgăm permanență la greu.

Dă-i un răspuns lui Daniel Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută