Scrisoare deschisă Președintelui – Ne cerem scuze că ne facem datoria

În această săptămână a fost trimisă spre promulgare Președintelui României, legea de modificare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, într-o formă „cosmetizată” după ce Curtea Constituțională a României a admis parțial obiecția de neconstituționalitate a Legii de modificare a art. 109 din OUG 195/2002.

Vă reamintim că în forma inițială, parlamentarii își doreau ca radarele fixe să fie montate exclusiv pe autospeciale inscripționate care să fie presemnalizate, dar și ca polițistul rutier să fie obligat să folosească aparatele mobile de măsurare a vitezei la maximum 10 metri de autospeciala de poliție.

Iată că îndârjirea politicienilor de a se pune la adăpost de consecințele nerespectării regimului legal de viteză persistă chiar cu prețul creșterii numărului de morți pe drumurile publice în condițiile în care viteza reprezintă principala cauză de producere a accidentelor în România. Nu mai puțin de jumătate din parlamentarii care au declarat public că sprijină aceste modificări au fost depistați în trafic și le-a fost suspendat dreptul de a conduce pe drumurile publice după ce au gonit cu viteze ce au depășit cu peste 50 de km/h limitele legale din localități și din afara localităților.

Față de această nouă încercare a Parlamentului de a transforma polițiștii rutieri în simple obiecte decorative, de tip „bibelou”, dar și de a pune un pariu cu viața celor care circulă pe drumurile publice, în numele a peste 10.000 de polițisti rutieri, organizația noastră a transmis o scrisoare deschisă Președintelui României, prin care cerem să-și exercite drepturile constituționale pentru a nu promulga actul normativ în forma actuală. Mai jos aveți conținutul integral al documentului remis către Președinția României.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

5 gânduri despre “Scrisoare deschisă Președintelui – Ne cerem scuze că ne facem datoria

  1. Motiv aberant regasit si in scrisoare si in articol privind neadopatarea noilor modificari (acela ca ar putea creste accidentele mortale) pentru ca:
    1. In tarile normale din UE (romania nu poate fi considerat astfel din mai multe puncte de vedere) radarele ori sunt fixe de ex ca in austria sau ungaria ori mobile dar pe masini INSCRIPTIONATE. Cred ca ati observat multi membrii din acest sindicat. Deci observam ca tarile acestea merg pe prevenire nu pe conceptul vanatorii
    2. Daca pana acum sunt atatea cazuri de accidente mortale de ce nu se iau masuri mai drastice, cum ar fi intensificari de actiuni pe rutiera etc. Deci chiar si asa cu radarele pe cele neinscriptionate sau ascunse pe te miri unde, tot sunt accidente.
    3. Soferii isi dau flash-uri, sau se avertizeaza prin statii, sau prin waze, sau daca chiar sunt amendati, credeti ca nu vor mai depasi limita de viteza niciodata?
    Concluzia care este? O infrastructura buna poate reduce din aceste accidente, km de autostrada daca se vor face, se vor evita multe accidente cu raniti sau mortale. Analizati statisticile statelor din vest si veti vedea.

  2. Scopul radarului este acela de a determina conducătorii auto sa circule cu viteza redusă in zone unde riscul de a produce accidente este ridicat.cele mai eficiente in acest sens sunt radarele fixe,semnalizate care la noi lipsesc.Politia insista sa folosească aceleași metode vechi (pândă) care au ca scop amendarea șoferilor,nu prevenirea accidentelor.aceste metode sunt convenabile pt polițiști si pt ca astfel se poate ajunge si la „mica înțelegere”.deci care este prioritatea Poliției Romane??

  3. Este dreptul lor să legifereze. Este obligația voastră să aplicați legea. Punct. Nu doriți, căutați-vă de muncă în sectorul privat. Numai în România, Poliția Rutieră este considerată unitate de elită. În țările civilizate, să ajungi la Rutieră înseamnă că ai greșit cu ceva.

  4. Infrastructura ar fi soluția care ar schimba radical situatia într-adevăr. În lipsa ei însă, ne gândim ca haosul ar fi alternativa după comentariile lui „Ion Creanga” și „Bairam”…
    Ma gândesc, ca nu avem bani de platit amenzi, dar nu avem bani nici de mers regulamentar ?

Lasă un comentariu