Sarcinile șefilor, îndeplinite ilegal și fără bani de subalterni

În ultima perioadă de timp am fost sesizați de foarte mulți colegi, lucrători în cadrul posturilor de poliție (ajutori șef post) sau la Centrele de Reținere și Arestare Preventivă (personal escortă sau pază și supraveghere ), despre faptul că de  multe ori sunt puși în situația în care trebuie să înlocuiască la comandă colegii agenți, titulari ai posturilor cu funcție de comandă, aflați în concedii medicale/odihnă/studii, sau alte cazuri prin care nu sunt prezenți la serviciu, fără a fi remunerați pentru funcția ale cărei atribuții o îndeplinesc temporar.

Am solicitat puncte de vedere de la inspectoratele de poliție județene, cu privire la aspectele sesizate si nu mare ne-a fost mirarea când am primit răspunsuri, de la aproape toate unitățile, că ”nu se emit acte administrative pentru polițiștii care îndeplinesc atribuțiile funcției de conducere de șef de schimb sau șef de post, în lipsa de la serviciu a titularilor pentru concedii de odihnă, perioade de incapacitate de muncă sau alte asemenea motive , întrucât  în fișele postului aparținând polițiștilor din cadrul structurilor de reținere și arest preventiv – compartimentul pază arest și ajutorilor de șef de post, la capitolul Sarcini și îndatoriri au prevăzută ca atribuție distinctă  faptul că: în lipsa şefului de schimb/ șefului de post (concediu de odihnă sau alte situaţii), preiau sarcinile acestuia”.

Constatăm faptul că avem colegi care sunt plătiți pentru a îndeplini niște atribuții, dar când lipsesc de la muncă, cel care le ține locul, o face doar din punct de vedere al răspunderii funcției ce o îndeplinește temporar, nu și din perspectiva banilor. Dacă privim cu atenție asupra atribuțiilor din fișa postului unui lucrător cu funcție de execuție care preia, temporar, atribuțiile unui agent șef post/șef schimb, vom vedea că are trecut generic: în lipsa şefului de post/ șefului de schimb, preia sarcinile acestuia”, fără a fi individualizate sau enumerate aceste sarcini/atribuții care exced atribuțiilor sale de zi cu zi, existând o foarte mare probabilitate ca acel coleg să fie evaluat si apreciat după aceste îndatoriri, fără ca el să le îndeplinească pe parcursul unui an, uneori nefiind cazul substituirii, sau mai rău, in marea majoritate a cazurilor nu există niciun fel de prevedere în fișele postului care să le confere legitimitatea îndeplinirii acelor atribuții, chiar și temporar.

Prin urmare solicităm colegilor aflați în astfel de situații, să verifice cu mare atenție fișele posturilor , atunci când le semnează și să nu mai accepte această formă de substituire la comandă, decât dacă sunt plătiți pentru asta, pentru că există posibilitatea, ca la un moment dat să ”răspundă” pentru activitățile desfășurate.

Orice problema legată de aceste aspecte sau alte nelămuriri din punct de vedere profesional, puteți să le transmiteți la adresa de e-mail: sindicateuropol@gmail.com sau la numărul de telefon de pe site/pagina facebook.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Sarcinile șefilor, îndeplinite ilegal și fără bani de subalterni

Share on facebook
Distribuie

5 răspunsuri

  1. La IPJ Timiș – CRAP un tânăr agent 3 a fost ,,uns,,sef de schimb doar in baza unui grafic cu planificarea turelor fara sa fie instruit cu atribuțiile postului .Seful de schimb coordonează, verifică si controlează activitatea celorlalți agenți iar in lipsa șefului CRAP este nr 1.Astazi este cercetat prealabil in mai multe dosare si i se impută incompetenta în funcția de comandă ! Pai daca e pe functie de comandă si raspunde unde este indemnizația de conducere?

  2. La sectiile de politie de obicei, intalnim situatii cand sunt doi ofiteri, 1 este seful sectiei iar al doilea ofiter coordonator, iar la plecarea in concediu sau alte situatii neprevazute a sefului sectiei ramane la comanda celalalt ofiter, fapt specificat/prevazut in raportul de concediu si semnat de sefii ierarhici.
    Chestia este ca mai greu sa refuzi astfel de situatii dat fiind faptul de ” buna desfasurare a sistemului” si mergand pe ideea ca “altcineva cine? ”
    Problema asta trebuie ridicata la nivel central, igpr, minister si specificat in documentele cu pontajele si pe baza raportului de concediu a sefului, astfel celui care va ramane la comanda i se va calcula raportat la salariu de functie si cate zile a fost la comanda.

  3. Oare de ce nu beneficiaza de aceasta indemnizatie si agentii sef de schimb din cadrul Birourilor Ordine Publica, care executa mai multe activitati decat agentul de ordine si e platit la fel, sau poate chiar mai putin.

    1. Aceasta problema a fost abordata si initial s-a acceptat de catre MAI ca functiile de sef de schimb de la nivelul compartimentelor de ordine oublica sa fie prevazute ca functii de conducere. Pana in momentul de fata acest lucru s-a intamplat doar la nivelul Politiei Capitalei, unde șefii de schimb ocupa functii de conducere si beneficiaza de indemnizatia de conducere.

  4. In mod normal trebuie aduse la cunostinta celor de mai sus aspectele acestea, chiar daca esti inlocuitor la comanda ai batai de cap si stress, iar remuneratia tot seful ierarhic aflat in concediu bine merci primeste sporul de conducere.
    Trebuie un calcul simplu pe baza pontajelor si potrivit cu raportul intocmit de CO si inlocuitorul primeste plata.
    Parca noua lege a salarizarii printre alte principii merge pe ideea ” salariul egal pt munca egala”

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *