După cum prea bine cunoașteți, din 6 în 6 luni, conducerile unităților de poliție sunt puse în fața momentului adevărului, în care trebuie să identifice și să acorde o majorare pentru următoarele 6 luni, în procent de 30 – 50% din salariul de funcție deținut în luna decembrie 2022, pentru a recompensa activitatea celor mai buni și merituoși polițiști.

Cu toate că această majorare ar trebui acordată, într-adevăr pentru merite deosebite, pentru situații în care polițiștii și-au pus în pericol viața sau pentru acei polițiști care au înregistrat rezultate remarcabile în activitatea lor, nu a existat an în care să nu avem pe lista acestor „premii” șefi care nu ies din birouri, șefi sau alți lucrători neoperativi ori alte persoane despre care nu a auzit nimeni, până la momentul în care s-a dezbătut lista beneficiarilor.

Astfel, la IPJ Caraș-Severin unde persistă împuternicirea pe funcțiile de conducere cu încălcarea gravă a prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, în aceeași manieră ca la IPJ Cluj, unde nu s-au organizat concursuri pentru ocuparea posturilor de comandă, din modul în care s-a derulat ședința ce a avut ca obiect acordarea majorării salariale pentru lucrări de excepție și misiuni speciale, constatăm existența unei practici lipsită de meritocrație.

Însă, în contextul în care adjunctul inspectorului șef dă dovadă de un comportament suburban amenințându-și subordonații că se urcă pe ei pentru că și-au făcut datoria întocmind dosare penale și aplicând sancțiuni contravenționale oamenilor politici și diverselor persoane din cercul relațional al șefilor, nici nu e de mirare ca acordarea acestor majorări salariale să se realizeze pe cu totul alte criterii decât profesionalismul și rezultatele marcante ale polițiștilor.

Așadar, la data de 16.12.2022, pe repede înainte, între orele 11.00 -12.00, a avut loc o ședință la nivelul IPJ Caraș-Severin, unde au fost invitate și organizațiile sindicale pentru a se stabili – teoretic, pe baza notelor de fundamentare, polițiștii care vor fi propuși să beneficieze de salariul de excelență pentru următoarele 6 luni. La nivelul I.P.J. Caraș – Severin au fost repartizați 18 indicatori (16 + 2 acordați suplimentar de IGPR).

Din cei 18 indicatori alocați, împuternicitul inspector șef s-a impus prin următoarele nominalizări:

  1. Șeful Serviciului Logistic – 50%
  2. Șef Birou din cadrul Serviciului Logistic – 30%
  3. Polițist cu funcție de execuție din cadrul Serviciului Logistic – 30%

Dacă despre șeful Serviciului Logistic, inspectorul șef a avut cuvinte de laudă referitoare la contribuția pe care acesta și-a adus-o la renovarea sediului Poliției Municipiului Reșița și a viitorului sediu pentru polițiștii din cadrul BDNE Băile Herculane, ce va funcționa în sediul Poliției Municipiului Caransebeș pentru a nu mai deranja transportatorii de material lemnos ce tranzitează drumurile naționale din zona de competență a Poliției Stațiunii Băile Herculane, despre șeful de biroul din cadrul Serviciului Logistic, în absența prezentării notei de fundamentare, putem concluziona că a depus eforturi colosale  prin completarea foilor de parcurs ale autospecialelor, cu cerneală roșie; aceeași lipsă de transparență fiind demonstrată inclusiv în cazul polițistului cu funcție de execuție din cadrul aceluiași serviciu.

Nu dorim să fim înțeleși greșit, în sensul că nu putem aprecia în mod obiectiv eforturile ce pot fi depuse în anumite situații de către colegii noștri ce își desfășoară activitatea în cadrul structurilor suport, însă tocmai din aceste considerente munca și rezultatele obținute de către aceștia ar fi trebuit să fie supuse unui proces de transparență pentru a putea deveni un exemplu, inclusiv față de propri colegi.

  1. Șeful Serviciului AESP – 30 %
  2. Șeful Biroului Pregătire Profesională – 30% 
  3. Șeful Secției Nr. 1 Poliție Rurală Reșița – 30%

Cu privire la șeful Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase, nu putem cunoaște motivele ce au stat la baza acordării acestei majorări salariale întrucât nota de fundamentare a fost citită sumar, cel mai probabil din lipsa unor rezultate notabile care nu ar fi trebuit să fie cunoscute și muritorilor de rând.  Despre șeful Biroului Pregătire Profesională, am înțeles de la împuternicitul inspector șef că îl recomandă pentru a beneficia de această majorare salarială faptul că ”supune polițiștii în mod autoritar la probele fizice”, fără a menționa că aceștia sunt chemați, în mod ilegal, din timpul liber sau chiar după tura de noapte să desfășoare astfel de activități, în contextul în care niciunul dintre șefii din IPJ Caraș-Severin nu au fost văzuți să susțină aceste probe, cel mai probabil aceștia având derogare din partea conducerii inspectoratului.

În ceea ce-l privește pe șeful Secției Rurale Reșița, cunoscut pentru apetența cu care propune cercetarea disciplinară a subalternilor, am înțeles că îl recomandă creșterea numărului de implementări în SNRI, sens în care putem considera că nu mai are nevoie de subordonați întrucât acesta nu a făcut nicio propunere pentru acordarea majorării salariale agenților de poliție, singurii care în realitate au desfășurat activități de alimentare a bazelor de date.

  1. Șeful Biroului Rutier Caransebeș – 30%
  2. Polițist cu funcție de execuție din cadrul Serviciului Comunicații și Informatică – 30%
  3. Polițist cu funcție de execuție din cadrul Serviciului Resurse Umane – 30 %
  4. Polițist cu funcție de execuție din cadrul Biroului Siguranță Școlară – 30%

Cu privire la șeful Biroului Rutier Caransebeș, împuternicitul inspector șef ne-a dat de înțeles că va beneficia de majorarea salarială pentru că ”a manifestat disponibilitate și că anterior a fost de acord să fie împuternicit în funcția de șef al Poliției Orașului Oțelu Roșu”.  Referitor la ceilalți polițiști cu funcții de execuție din cadrul SCI, SRU și BSS, notele de fundamentare au fost dezbătute sumar și fugitiv astfel încât să nu se înțeleagă în mod concret care sunt rezultatele obținute în activitatea profesională, lăsând astfel să planeze și asupra muncii acestora suspiciunea subiectivismului.

Restul de 8 indicatori procentuali supuși dezbaterii pe parcursul ședinței au fost îndreptați cu adevărat către polițiști merituoși din următoarele subunități și structuri, astfel:

  • Biroul Rutier din cadrul Poliției Municipiului Caransebeș – 50%
  • Secția Rurală Caransebeș – 30%
  • Serviciul Investigații Criminale – 40%
  • Poliția Moldova Nouă – 40%
  • Poliția Stațiunii Băile Herculane – Post Poliție Mehadia – 30%
  • Poliția Orașului Bocșa – 30%
  • Poliția Orașului Oțelu Roșu – 40%
  • Poliția Municipiului Reșița – Biroul Investigații Criminale– 40%

Cu privire la Poliția Municipiului Reșița, unde își desfășoară activitatea sute de polițiști, acoperind aproximativ 60% din situația operativă a întregului inspectorat în ceea ce privește volumul de muncă, împuternicitul inspector șef  a ținut să excludă pe repede înainte mai multe note de fundamentare propuse de șefii nemijlociți ai polițiștilor, îndreptând un singur indicator de acordare a majorării pentru lucruri de excepție la Biroul Investigații Criminale.

Oare ce gândesc polițiștii care soluționează sute de dosare, polițiștii care asigură siguranța rutieră, care investighează infracțiuni economice complexe, care intervin la sute de apeluri 112, care-și pun în pericol viața zilnic, în contextul în care din cele 50 de note de fundamentare întocmite, persoana împuternicită la conducerea inspectoratului nu s-a sinchisit să acorde atenție rezultatelor obținute de către aceștia?

Mai mult decât atât, am fost frapați de modul în care reprezentanții SNPPC și CNP care au participat la rândul lor la ședința din data de 16.12.2022 au înțeles să gireze modul de recompensare a polițiștilor promovat la nivelul inspectoratului pe cu totul alte criterii ce nu au legătură cu principiul meritocrației, însă cel mai probabil au adoptat politica promovată de factorii din conducerea IPJ Caraș-Severin, respectiv că ”nu trebuie să știe ultimul agent de poliție ce se întâmplă sau se discută în ședințe” deși acest ultim agent  cum îl numesc șefii IPJ-ului în mod peiorativ este cel care în realitate îi țin în funcții prin munca pe care o prestează pentru comunitate.

În aceste condiții, transmitem conducerii IPJ Caraș-Severin că ”ultimul agent” din stradă sau din birou trebuie să cunoască ce se discută în cadrul ședințelor operative, dar și în cele în care sunt dezbătute probleme referitoare la subiectele profesionale, sociale și implicit salariale, astfel încât instituția să funcționeze într-un mod sănătos prin promovarea performanței și a obiectivismului, principii care ar trebui să se reflecte în activitatea fiecărui polițist, indiferent de funcția ocupată.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Salariul pentru lucrări de excepție, acordat preferențial!

Distribuie

4 răspunsuri

  1. Precizati va rog si in ce fel a reactionat sau obiectat, in timpul sedintei, modul de recompensare, si reprezentantul Europol prezent. Sau ati ramas puternic impresionat si de girul acordat de acesta?!

  2. Știrea nu este noua … acest lucru se petrece an de an în 99 % dintre inspectoratele de politie din tara. Ar fi fost intr-adevar o știre dacă s-ar fi comunicat rezolvarea aceastei probleme, respectiv ca salariile de merit/excelenta au fost acordate in sfârșit unor lucrători/polițiști care s-au implicat în rezolvarea unor dosare deosebite, deci nu unuia care sta în birou „și renovează ceva” sau altuia care „întocmește foi de parcurs”. Aceste din urma „munci grele” pot fi rezolvate cu ușurință și de catre un civil fără nici cea mica problema/jenă.

  3. Mai dragilor, seful acela de la logistica ori este un mare arhitect( nu conteaza in ce) ori…iese la pensie de la 01.01.2024….ca politist clar nu este. Iar daca la Resita este doar un indicator care pleaca la I.C. …atunci de ce mai exista structura de ordine publica? Doar asa de ochii lumii? Acolo chiar toti sunt o apa si-un pamant? Nu stiu ce or intelege unii sefi prin sintagma ,,de exceptie”…ei cred ca se refera strict la persoana lor. Daca ii intrebi ce inseamna ,,a fi un sef transparent” sigur vor raspunde ca e vorba de un sef prin care poti observa tot ceea ce se afla inapoia sa…inclusiv dupa ceafa/ Interesant ar fi sa aflam care este judetul ( daca o fi) in care putem vorbi de exceptie de la regula recompensarii neexceptionalilor.

  4. La fel s-a procedat și la IGPR. Șefii de direcții și de servicii și-au recompensat, în mare parte, oamenii de casă. Totul a fost secret, nimic pentru restul.
    De ce nu cereți desființarea acordării acestei majorări salariale??? Nu s-au dat, nu se dau și nu se vor da niciodată pe merit! Cu ce ne încălzește dacă din 20 doar 5 se dau pe merit??? Este același lucru ca atunci când spui despre un politician că a furat, dar a și făcut ceva. Pe bune?! Nu schimbăm nimic?!
    Cereți desființarea acestor premii pentru „cățeii” șefilor.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.