Salariile de lucrări de excepție, împărțite între șefi

Ca de fiecare dată, din 6 în 6 luni, conducerile unităților sunt puse în fața momentului adevărului. Acel moment în care trebuie să identifice și să acorde o majorare pentru următoarele 6 luni, în cuantum de 30-50% din salariul de funcție deținut în luna decembrie 2009, pentru a recompensa activitatea celor mai buni polițiști. Acest drept este stabilit în cuprinsul Anexei VI a Legii cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice și se acordă în medie la 2% din personal.

Art. 15

(1)Pentru personalul militar, poliţiştii, funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalul civil care execută lucrări de excepţie sau misiuni speciale, apreciate ca atare de către conducătorii acestora, se acordă o majorare de până la 50% calculată la solda de funcţie/salariul de funcţie/salariul de bază.
(2)Dreptul prevăzut la alin. (1) poate fi acordat pentru cel mult 5% din numărul total de posturi prevăzute în statele de organizare, în limita a 30% din suma salariilor de bază, a soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor, soldelor de comandă/salariilor de comandă şi a indemnizaţiilor de încadrare, cumulat pe total buget, pentru fiecare ordonator principal de credite.
(3)Condiţiile de acordare a dreptului prevăzut la alin. (1) se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.
Cu toate că această majorare ar trebui acordată, într-adevăr pentru merite deosebite, pentru situații în care polițiștii și-au pus în pericol viața sau pentru acei polițiști care au înregistrat rezultate marcante în activitatea lor, nu a existat an în care să nu avem pe lista acestor „premii”, secretare de inspector șef, personal de la popotă, fini/afini/rude, șoferi, șefi care nu ies din birouri sau alte persoane despre care  nu a auzit nimeni până la momentul în care s-au dezbătut beneficiarii. De notorietate a fost cazul de la IPJ Timiș unde există un abonament pentru aceste premii, anumiți șefi beneficiază a 4/5-a oară consecutiv. (CITESTE AICI http://sindicateuropol.ro/la-ipj-timis-sefii-si-au-pierdut-simtul-penibilului-s-au-premiat-intre-ei/)
În acest sens, pe baza observațiilor reprezentanților noștri care au participat la ședințele ce au avut loc în urmă cu 6 luni, am extras o serie de inadvertențe care prejudiciază semnificativ transparența și obiectivitatea care ar trebui să stea la baza acordării acestor majorări.
În ceea ce privește elementele care stau la baza acordării acestor majorări, dacă la Ministerul Afacerilor Interne acestea au fost clasificate ca fiind secret de serviciu printr-un Ordin de ministru S7, la colegii de la penitenciare condițiile de acordare sunt stabilite prin norme publice reprezentate de ORDINUL nr. 2.415/C din 11 iunie 2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare.
Art. 29
Sunt considerate lucrări de excepţie:
a) cele efectuate în vederea realizării unor obiective cu impact ridicat asupra organizării şi funcţionării structurilor din sistemul administraţiei penitenciare;
b) cele care impun efectuarea unor activităţi cu un grad ridicat de răspundere sau specializare;
c) cele care presupun o documentare complexă sau gestionarea unui volum mare de informaţii;
d) cele care contribuie la identificarea, obţinerea sau creşterea veniturilor.
Art. 30
Sunt considerate misiuni speciale:
a) activităţile directe desfăşurate cu persoanele arestate preventiv sau condamnate la pedepse privative de libertate, în împrejurări având o complexitate ridicată;
b) activităţile care implică riscuri deosebite pentru siguranţa personalului sau pentru funcţionarea în bune condiţii a unităţilor din sistemul administraţiei penitenciare;
c) activităţile cu un grad de complexitate mai mare decât atribuţiile corespunzătoare postului ocupat.
Art. 32
(1) Administraţia Naţională a Penitenciarelor stabileşte numărul de persoane care pot beneficia de majorare în conformitate cu art. 31, precum şi proporţia acestora pe corpuri profesionale şi îl comunică fiecărei unităţi subordonate, aceasta având obligaţia de a se încadra în datele primite.
Art. 33
(2) Propunerile de acordare a majorării se analizează în consiliul de conducere al unităţii, până la sfârşitul lunii imediat următoare trimestrului pentru care se acordă. În urma analizei se stabilesc propunerile finale asupra cărora urmează să decidă persoana competentă potrivit alin. (3).
Ne punem speranța totuși, ca măcar de această dată, inspectorul general al Poliției Române să se aplece asupra modului în care inspectorii șefi înțeleg să respecte principiile de acordare a acestor majorări. De asemenea, vă asigurăm că reprezentanții Sindicatului EUROPOL vor onora invitația de participare la ședințele unde se vor analiza și stabili persoanele propuse și vor lua atitudine la orice derapaj pe care îl vor constata.
Viitorul ne aparține!
Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Salariile de lucrări de excepție, împărțite între șefi

3 Responses

  1. Așa a fost mereu, cine împarte, parte își face, atât lui cât și amicilor lui!!!!Mentalitatea asta nu se va schimba niciodată, punem pariu???!!!

  2. Solicitați ca aceste salarii de excelenta sa dispară, pt ca nu se acorda pe criterii de performanta, ci sunt recompense ale șefilor pt subalterni.

  3. Buna seara!
    Am rugamintea sa imi comunicati cand se distribuie la sectoare si sectiiin Bucuresti primele de merit.
    Am vorbit cu mai multi sefi de sectii din Bucuresti si nimeni nu stie nimic de acest lucru.
    Multumesc1

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *