S-a modificat Ordinul MAI 140/2016

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 562 din data de 09 iulie 2019 a fost publicat Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 82 din 04 iulie 2019 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale  Ministerului  Afacerilor Interne și a Ordinului ministrului afacerilor interne nr.177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne.

Principalele modificări care au fost aduse ordinului sunt:

•  a fost reevaluată componența comisiei de analiză a postului;
• instituirea unei excepții de la procedurile de analiză a postului prevăzute de actele normative menționate, pentru posturile de la cabinetul demnitarului, mai exact stabilirea regulii potrivit căreia fișele posturilor urmează să se întocmească de către directorul de cabinet și să se aprobe de ministrul afacerilor interne sau, după caz, de demnitar;
• reevaluarea unor aspecte privind organizarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante, respectiv instituirea posibilității desemnării în comisiile centrale de concurs/de recrutare a unei persoane cu funcție de conducere din cadrul aparatului central al inspectoratului general/similar/inspectoratului (în prezent, membru în comisia centrală de concurs/de recrutare este inspectorul general adjunct/adjunctul șefului unității); instituirea în mod expres a posibilității modificării elementelor din anunțul de concurs în situații temeinic justificate;
• în situația în care, în procedura de organizare și desfășurare a concursului, sunt sesizate aspecte de nelegalitate a acesteia, s-a instituit posibilitatea suspendării concursului, respectiv a amânării emiterii actului administrativ, până la soluționarea sesizării. Deasemenea, s-au prevăzut, în cazul suspendării concursului, măsurile administrative care pot fi
dispuse, în funcție de rezultatul cercetării;
• reevaluarea normelor referitoare la competența de numire și de modificare a raporturilor de serviciu ale personalului care încadrează cabinetele demnitarilor, precum și a personalului care urmează să fie numit în statul anexă „M” sau „S”. De asemenea, s-a reglementat, în mod expres, aplicarea procedurii de delegare și în cazul delegării polițistului la unitățile de parchet sau la alte autorități și instituții publice;
• în procedura de identificare a polițistului/cadrului militar care poate face obiectul mutării, a fost prevăzută posibilitatea ca șeful unității cesionare să poată dispune cu privire la susținerea de către acesta a probelor apreciate a fi relevante dintre cele prevăzute la concursurile pentru ocuparea posturilor vacante.
•  reevaluarea documentelor de evidență nominală a personalului, fiind introdus statul de organizare în format electronic;
•  modificarea Anexei nr. 23 – Fișa matricolă, pentru punerea în acord cu modificările aduse de Omai nr. 6/2019 pentru modificarea unor acte normative din domeniul managementului resurselor umane, precum şi pentru aplicarea art. 20 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.578/2002 privind condiţiile în baza cărora poliţistul are dreptul la concedii de odihnă, concedii de studii şi învoiri plătite, concedii fără plată, bilete de odihnă, tratament şi recuperare.

Propunerile pe care organizația noastră le-a trimis Ministerului Afacerilor Interne nu au fost luate în considerare, modificările aduse ordinului fiind doar cele propuse prin referatul de aprobare. Ne întrebăm care mai e rostul ședințelor de dialog social în condițiile în care nu se dorește o îmbunătățire a actului normativ, având în vedere că acesta conține foarte multe lacune.

CITEȘTE INTEGRAL ORDINUL AICI

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

3 gânduri despre “S-a modificat Ordinul MAI 140/2016

  1. Sunt profund ,,emoționat” !!! Se vorbește în acest Ordin mai mult despre ,,cabinetul demnitarului” și funcțiile aferente !!!
    Ies demnitarul și cabinetul lui în teren,între oameni,acolo unde se face adevărată muncă de poliție ??!
    Mă așteptam ca Europolul să prezinte un ordin eficient,care îl ajută pe polițistul operativ !!!

    • Sunt corecte observatiile, cu o singura mentiune. Niciuna din propunerile Sindicatului EUROPOL, singurul de altfel care a avut amendamente, nu a fost acceptata de MAI. Legea obliga angajatorii sa „consulte” organizațiile sindicale, dar nicio obligație să țină cont de ele. In concluzie nu avem cum sa „prezentam noi un ordin eficient” daca el a fost redactat de specialistii din MAI.

  2. Si uite asa, in continuare, cei cu cojones, slugi politice, neamuri, fini, afini, amante, etc. vor huzuri prin MAI iar viitorii managerii vor fi unși, numiți, etc. dupa sustinerea unui concurs „riguros”, „obiectiv”, „complex”, „corect”, etc., respectiv deja celebrul din 2008, „interviu structurat pe subiecte profesionale”!

Lasă un comentariu