Profesionalismul șefilor de la IPJ Constanța, sub nivelul agenților. EXCLUSIVITATE – subiectele concursului

În ziua de 09 decembrie 2022, începând cu ora 14:00, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române s-a derulat concursul pentru ocuparea funcţiei de adjunct al șefului inspectoratului de poliție județean I din Inspectoratul de Poliție Județean Constanța, prevăzută la poziţia 3 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă, la proba ce a constat în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale participând doar 2 candidați.

În ceea ce privește subiectele variantei de concurs extrase, vom încerca să vă redăm, în cele ce urmează, cât mai fidel enunțurile care au creat mari bătăi de cap celor ce au dorit să devină adjuncți ai inspectorului șef, astfel:

1. Care sunt recompensele ce pot fi acordate polițiștilor în conformitate cu prevederile art. 54 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului?

2. Enumerați capitolele din Planul unic de ordine și siguranță publică și descrieți elementele referitoare la teritoriu.

3. În ce condiții le este permis polițiștilor sa comunice cu mass-media, conform art. 12 din OMAI nr. 201/2016?

4. Ce categorii de bunuri sunt interzise a fi introduse în camera de corpuri delicte în care se păstrează bunuri nesupuse unui regim special, conform OMAI nr. 73/2013?

5. Speță: Un echipaj de poliție depistează și oprește în trafic un autocamion care transporta deșeuri nepericuloase pentru un operator autorizat să efectueze astfel de activități în sistem profesional. Cu ocazia verificărilor efectuate polițiștii au constatat că șoferul autocamionului avea dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice suspendat, dar face dovada faptului că și-a informat angajatorul cu privire la faptul că nu mai are dreptul de a conduce pe drumurile publice. Fiind verificate condițiile în care a fost efectuat transportul s-a constatat că operatorul nu este înregistrat în registrul deținut de către ANPM(Agenția Națională pentru Protecția Mediului).

Cerințe: Care este încadrarea juridică a faptelor constatate?

6. Speță: Sunteți adjunctul șefului IPJ Constanța, iar în cursul lunii noiembrie a anului 2022 se prezintă la dumneavoastră în audiență o femeie din orașul Ovidiu. Cu ocazia primirii în audiență acesta vă relatează că în urmă cu un an, persoane necunoscute i-au pătruns în imobil prin escaladarea unei conducte de la rețeaua de alimentare cu gaze, forțând ulterior o fereastră, sustrăgându-i mai multe bijuterii. Din aceste considerente, persoana în cauză s-a deplasat pe raza municipiului Constanța la mai multe case de amanet, iar la una dintre acestea  a recunoscut ca fiind expuse spre vânzare 2 bijuterii ce-i aparțineau.

Persoana venită în audiență vă precizează că i-a solicitat vânzătoarei casei de amanet bijuteriile în cauză făcându-i inclusiv documente care atestă proveniența acestora, timp în care dintr-o anexă a casei de amanet a ieșit un bărbat pe care aceasta l-a recunoscut ca fiind băiatul fostului său soț pe care acesta îl avea dintr-o altă căsătorie, care a amenințat-o că o violează, adresându-i expresii umilitoare deoarece îi va strica afacerea, timp în care a lovit-o cu palmele în zona feței, lăsând ca aceasta să vadă că are atașat la brâu un pistol și a tras-o de păr dând-o afară din incinta casei de amanet.

De asemenea, femeia vă relatează despre faptul că fiul fostului său soț a întreținut raporturi sexuale orale când acesta avea 17-18 ani cu o elevă de clasa a-IX-a și că a fost cercetat pentru acest lucru de către organele de poliție. Totodată, în cadrul unor verificări efectuate s-a constatat că acesta a fost condamnat la închisoare cu suspendarea executării pedepsei pentru săvârșirea infracțiunii de ultraj contra bunelor moravuri, conform evidențelor de la nivelul structurii de cazier judiciar.

Cerințe: Care este încadrarea juridică a faptelor cu privire la care ați fost sesizat în cadrul activității de primire în audiență? Ce măsuri de natură polițienească veți dispune în calitate de adjunct al șefului IPJ Constanța în referire la situația prezentată?

După cum puteți observa nu putem vorbi despre un grad sporit de dificultate în ceea ce privește modul de elaborare a subiectelor, însă este de apreciat faptul că prin acest mod Comisia de concurs a dorit să evidențieze totalitatea aspectelor cu care se confruntă polițiștii cu funcție de execuție ce acționează efectiv în stradă, pentru a constata dacă acestea chiar sunt cunoscute și de către cei ce doresc efectiv să ocupe o funcție de conducere din care să poată coordona eficient resursa umană prin raportare la actele normative care reglementează modalitatea de soluționare a diverselor spețe întâlnite.

Răspunsurile unuia dintre candidați ne-au frapat efectiv, constatând că acesta nu cunoaște nici măcar la modul generic gama de recompense ce poate fi acordată polițiștilor, însă am reușit să înțelegem care este cauza. Domnia sa, din funcția de șef al Poliției Municipiului Mangalia pe care o ocupă în prezent, nu a făcut decât propuneri cu privire la declanșarea cercetării disciplinare față de subordonații săi pentru a fi sancționați disciplinar. Mai mult, o serie dintre colegii acestuia, de pe vremea când a deținut funcții de conducere în cadrul unor unități subordonate Inspectoratului General al Poliției de Frontieră Române, ne-au precizat că a ajuns la performanța de a emite atenționări scrise polițiștilor din subordine, inclusiv celor ce se aflau în concediul de creștere a copiilor.

În ceea ce privește al doilea subiect, șeful Poliției Mangalia a avut aceeași abordare, în sensul că în opinia domniei sale polițiștilor le este interzisă orice comunicare cu reprezentanții mass-media în orice împrejurare, revenind ulterior asupra acestei afirmații cu scopul de a o corecta, moment în care a precizat în fața comisiei de concurs că ”polițiștii nu pot furniza informații din dosarele penale presei, acesta fiind atributul Biroului Juridic din subordinea unității de poliție”.

În aceeași direcție ”logică” au fost plasate și răspunsurile la celelalte subiecte, aflând și noi cu această ocazie conform domniei sale că ”țigaretele confiscate nu pot fi introduse în Camera de corpuri delicte în care se păstrează bunuri nesupuse unui regim special la nivelul IPJ Constanța” sau că fapta angajatorului șoferului de autocamion de a-i încredința acestuia autovehiculul pentru a efectua un transport, deși i-a fost adus la cunoștință că are dreptul de a conduce suspendat, reprezintă elementele constitutive ale unei noi infracțiuni, respectiv cea de ”punerea în circulație a….”. Noroc cu unul dintre membrii comisiei care i-a sugerat să se liniștească puțin și să fie mai atent la detaliile speței, iar abia după acest moment de respiro candidatul a reușit să-și amintească despre infracțiunea de încredințarea unui vehicul spre a fi condus  unei persoane deși se știa despre aceasta că avea dreptul de a conduce suspendat.

În concluzie această prestație ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns, deoarece la acest moment candidatul, despre ale cărui carențe manageriale am sesizat conducerea Poliției Române fără a ni se comunica până la acest moment dacă în sarcina sa au fost reținute abateri disciplinare și nici sancțiunea aplicată, se va întoarce pe funcția de șef al Poliției Municipiului Mangalia, urmând să-și demonstreze în continuare capacitățile manageriale din postura unuia care a obținut nota 4,71, rezultat în baza căruia, cel mai probabil, își permite să le spună agenților de poliție din subordine în preajma datei de 14 a lunii că el le bagă banii de salariu pe card.

Iar astfel de afirmații lipsite de orice logică instituțională și le permite în condițiile în care interviul structurat pe subiecte profesionale pe care l-au susținut șeful Poliției Mangalia și contracandidatul acestuia, putea fi trecut cu ușurință de orice agent din cadrul Poliție Române.

Suntem curioși dacă din ”noua postură” șeful Poliției Mangalia își permite și de această dată să își aroge rolul de inspector șef al IPJ Constanța și să dispună, cu încălcarea prevederilor art. 271 și art. 277 din Legea 360/2002, precum și ale art. 5, respectiv art. 51 din Anexa 7 la OMAI 140/2016, delegarea polițiștilor din stradă unde este cel mai mare deficit de personal, pentru a desfășura activități la nivelul Compartimentul Dispecerat.

VEZI AICI SESIZAREA DEPUSĂ ÎMPOTRIVA ȘEFULUI POLIȚIEI MUNICIPIULUI MANGALIA!

VEZI AICI RĂSPUNSUL DIRECȚIEI CONTROL INTERN!

VEZI AICI RĂSPUNSUL IPJ CONSTANȚA!

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

 

 

 

Sindicatul EUROPOL: Profesionalismul șefilor de la IPJ Constanța, sub nivelul agenților. EXCLUSIVITATE – subiectele concursului

Distribuie

3 răspunsuri

  1. Asa i și la ISOP de aia se păstrează la cursuri (monitori ONU, EUPOL, OSCE, etc.) discriminarea pe corpuri profesionale, ca nu cumva sa se vadă ca majoritatea agentilor sunt peste ofițeri deși toate tarile civilizate opereaza cu sintagma “police officer” !

  2. Aproape din totdeauna sau întâmplat asemenea lucruri! Datorită unor șefi înaintați la apelul bocancilor au funcționat Inspectoratele! Păcat!!!!

Dă-i un răspuns lui Constantin Meila Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută