Deși concursurile pentru trecerea în corpul ofițerilor s-au lăsat mult așteptate, constatăm că în era digitalizării, Ministerul Afacerilor Interne nu a făcut niciun progres, iar în ceea ce privește procesul de recrutare a candidaților nu a fost stabilit un mod unitar privind condițiile și validarea dosarelor de înscriere, multe dintre acestea fiind respinse din cauza unor interpretări subiective și chiar exagerate ale membrilor din cadrul unor Comisii de concurs.

De asemenea, colegii noștri din teritoriu ne-au semnalat discrepanțele întâlnite pe întregul curs al procedurii de recrutare a candidaților ce au dorit să participe la examenul de trecere în corpul ofițerilor, iar printre acestea putem exemplifica situațiile întâlnite la nivelul unor inspectorate de poliție din țară, astfel:

  • în cadrul susținerii probelor de evaluare psihologică ce au caracter eliminatoriu, la unele concursuri au fost aplicate baterii de teste diferite;
  • în unele cazuri testarea psihologică a fost planificată după testul scris;
  • în cazul unor concursuri nu au fost respectate etapele de desfășurare asumate de către Comisia de concurs;
  • pretexte referitoare la copii ilizibile sau lipsa unor copii ale documentelor de identitate, permis de conducere, acte de studii,  CV-uri nedatate sau nesemnate, în ciuda faptului că acestea există la dosarele de personal aflate în evidențele angajatorului;
  • cerințe de studii diferite pentru același post scos la concurs în cadrul unor unități de poliție;
  • cerințe privind vechimea în specialitatea studiilor superioare absolvite, aspect care demonstrează întocmirea în mod nelegal a fișei postului scos la concurs, conducând astfel la discriminarea agenților de poliție a căror prim loc de muncă a fost în MAI;
  • posibilitatea înscrierii pe 2 sau 3 posturi în cadrul aceleiași cereri, existând permisiunea de a-și alege postul urmărit înainte de a intra în sala de examen, defavorizându-i astfel pe cei care au optat de la început pentru o singură funcție;
  • suspendări/anulări nejustificate ale concursurilor;
  • modificarea condițiilor de participare, după publicarea anunțurilor de concurs;
  • erori intervenite în adeverințele emise de angajator cu privire la calificative și la situația disciplinară.

Astfel, având în vedere numărul mare de sesizări transmise din țară, astăzi, în cadrul ședinței organizată la nivelul IGPR în sistem videoconferință, începând cu ora 10:00, Sindicatul Europol a prezentat modul deficitar și subiectivismul deciziilor luate în cadrul procedurii de validare a dosarelor de recrutare, ocazie cu care inspectorul general a solicitat unităților de poliție din teritoriu ca în cursul acestei zile să transmită situația privind motivele de invalidare a dosarelor candidaților în vederea analizării fiecărui caz.

Este trist ca în anul 2021, în era digitalizării, la astfel de concursuri să existe o asemenea birocrație în privința modului de înscriere la concursuri. Într-o instituție cu pretenții, așa cum ne dorim a fi, înscrierea la concurs trebuia să fie realizată printr-un formular de înscriere, iar toate celelalte înscrisuri puteau fi accesate și verificate în dosarele de personal aflate la dispoziția instituției, fie că era vorba despre diplome de studii, permis de conducere, CV, certificat de naștere, certificat de căsătorie etc.

În zilele ce urmează, Sindicatul EUROPOL va depune toate eforturile pentru a ne asigura că modul de organizare al acestui concurs, important pentru cariera celor care s-au înscris, să fie realizat în condiții de transparență deplină, pentru a ne asigura ca cei mai pregătiți agenți să fie declarați „admiși” iar prin intermediul observatorilor desemnați de organizația noastră vom realiza acest deziderat.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

 

Sindicatul EUROPOL: Probleme la organizarea concursurilor TCO

Distribuie

3 răspunsuri

  1. Bună ziua domnule ministru al MAI. Am și eu o întrebare la dvs. Am constatat ca din lipsa personalului MAI a scos la concurs mai multe posturi din sursa interna de TCO, mai ales în cadrul Politiei Romane. Este un lucru bun sa aduci profesioniști din rândul agenților care au vechime mare în rândul ofițerilor, dar nu asa cum se procedează azi. Cum credeți dvs, ca un agent care nu are nici doi ani în politia romana va fi un profesionist într-un serviciu specializat doar prin faptul ca acesta susține un examen și gata mâine este ofițer dar nu știe nimic în legătură cu postul la care accede. De ce domnule ministru nu procedați în asa fel ca politia sa beneficieze de specialiști și acești tineri agenți sa fie lăsați sa își facă rodajul pe lângă cei cu experienta. Eu as avea o propunere care eu cred ca este una pertinenta. La fiecare Serviciu din cadrul Politiei Pomane sunt agenți care au vechime de peste 7 sau 10 ani, au lucrat corp la corp și umăr la umăr cu ofițerii specialiști au acum o mare experienta în a obține gradul și funcții de ofițeri. Propun ca acești agenți sa fie trecuți de urgenta în corpul ofițerilor printr-o analiza directa făcută de șeful lor direct la care sa contribuie și șeful SMRU cu un referat ca agentul are calificative numai de foarte bine și nu are abateri disciplinare, sa fie avizat de serviciul de protecție al DIPI, sa se facă un referat de la Control Intern ca nu sunt dosare sau reclamații în lucru pe numele lui și în baza la aceste documente cu testul psihologic luat sa fie avansați pe cea mai importanta funcție și avansat la gradul egal cu vârsta și vechimea și abia atunci politia poate spune ca are specialiști. Cum credeți ca un agent cu o vechime de 2 , 3 sau chiar 5 ani venit de la o alta structura o sa fie specialistul de care are nevoie politia în combaterea infracțiunilor grave, calificate grupurilor de infractori, infracțiuni transfrontaliere, etc. Eu cred ca am o propunere pertinenta, fapt pt care ar trebui sa va implicați sa sistati concursul sa dispuneți ocuparea posturilor cu agenții cu experienta iar acolo unde locurile libere nu se ocupa în totalitate sa se scoată la concurs. Prin acest mod de organizare a politiei scăpați de discuții ca nepotul lui x sau a lui y a întrat la ofițeri fără s astie meserie, cei care au vechime la serviciile grele ale politiei sigur nu sunt agenți cu relații și sigur nu o sa aveți o imagine pătată. Cu drag susțin politica acestui guvern și partid dar faceți asa cum va sfătuiesc ca este o treaba extraordinara și fără noroi aruncat înspre dvs și instituția pe care o conduceți. O zi minunata va doresc.

  2. In data de 21.01 a.c. unele comisii si au batut joc de candidatii, carora din neatentia lor ce i drept, dar fara a incalca vreo prev a vreunui act normativ, au uitat sa trimită in atasament la mail ul de inscriere vreo pag. a vreunui doc.
    Spre exemplu o comisie din cadrul ipj BR i a mentinut unui candidat decizia de invalidare desi candidatul la contestatie a adaugat si pag lipsă. Cei din cadrul IPJ BR- RU au preferat sa dea candidatului un raspuns de 3 (trei) pagini in loc sa anexeze la vreo 20 de dosare documentele lipsă invocand prevederi din regulamentul de examen dar fără a invoca prevederile vreunui act normativ, O mai 140/2016, altul.
    Mai mult unii lideri sindicali au dat speranțe candidaților si iau incurajat sa depuna contestații in urma sedintei de la IGPR din data de 20.01. a.c.
    In concluzie IGPR a uri… cu boltă din nou pe sindicate si CNP!

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.