Deși anterior am semnalat gradul ridicat de expunere a polițiștilor în ceea ce privește infectarea cu noul coronavirus, mărturie stând cazurile tot mai multe în care colegii noștri sunt testați pozitiv cu virusul COVID-19, asta în timp ce alți câteva sute sunt plasați în izolare, se pare că prioritățile ministerului sunt cu totul altele.

Astfel, în data de 06 aprilie 2020, a fost pus în transparență decizională pe site-ul M.A.I. proiectul Ordinului ministrului afacerilor interne pentru modificarea „Normativul privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 599/2008”.

Este vorba despre actul normativ care reglementează modul de utilizare și exploatare a autospecialelor din flota M.A.I., în baza căruia majoritatea managerilor din Poliția Română girează ilegal introducerea în fișele postului polițiștilor ca obligație de serviciu, spălarea autospecialelor, verificarea tamburilor de frana sau nivelul lichidului de frână, deși 99% dintre colegii noștri nu au cunoștințe în domeniul mecanicii.

Cu atât mai mult, la sediile subunităților de poliție din țară nu există aparate de spălat cu presiune, achiziționarea acestora implicând costuri foarte mari, ca să nu mai vorbim că în mediul rural nu există nici măcar apă curentă.

Conform normativului, conducătorul auto are obligația de a completa zilnic foaia de parcurs cu date privind numărul de kilometri la plecarea și sosirea din cursă, rulajul parcurs, itinerarul de deplasare și timpul de funcționare, purtând răspunderea pentru aceste date.

De la această obligație a fost instituită o excepție în cazul ministrului afacerilor interne, secretarilor de stat, șefilor de departamente, adjunctul șefului Departamentului ordine și siguranță publică, secretarului general și secretarilor generali adjuncți ai M.A.I., precum și al misiunilor specifice formațiunilor care desfășoară activități informativ-operative și de anticorupție, în baza căreia în rubrica itinerarul de deplasare din foile de parcurs se va menționa sintagmamisiune.

De aceeași excepție vor beneficia și conducătorii auto din cadrul misiunilor specifice de însoțire a coloanelor oficiale.

Dacă în ceea ce privește formațiunile care desfășoară activități informativ-operative și cele de anticorupție, putem înțelege o anumită nevoie de conspirativitate, nu înțelegem care ar fi rostul aplicării aceleiași măsuri pentru persoanele aflate în conducerea M.A.I., oameni politici sau ce ocupă funcții politice.

Excepția introdusă este clar cu dedicație, însă ne exprimăm temerea că prin introducerea ei se încearcă legiferarea unor abuzuri de putere din partea celor care ocupă vremelnic funcții politice. Să nu uităm istoricul mai multor astfel de oameni politici, de la ministrul Oprea și până la secretari de stat sau alți înalți funcționari publici, care sub paravanul „conspirativității” au comis abuzuri și au folosit patrimoniul MAI în interes personal.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Prioritate M.A.I. în vreme de coronavirus – completarea foii de parcurs

Distribuie

Un răspuns

  1. Hai ca verificarea „lichidelor ” (gen ulei motor, lichid de frana, cel de spalat parbrizul, etc.) ar trebuie sa stie sa o faca toti cei care poseda un permis de conducere…. Dar de verificat tamburii? Cum asa? Cum sa ii verifice? Vizual la exterior? Sau sa dea roata jos si sa ii desfaca? Pai asta e treaba de mecanic, pentru ca orice greseala de montare, poate avea consecinte grave!
    Cat despre spalat auto e normal, daca sunt asigurate mijloacele necesare pentru aceasta!

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.