Deși au trecut mai bine de șase luni de la intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern nr. 1198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, mii de polițiști nu și-au primit drepturile de transport pentru deplasarea la și de la locul de muncă.
Un caz elocvent este cel de la Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara acolo unde nici acum nu a fost finalizată analiza cererilor depuse pentru perioada ianuarie-martie 2023, cât și în unele cazuri pentru perioada noiembrie-decembrie 2022, iar motivele sunt destul de neînțeles, fie nu a fost întrunită comisia de analiză, fie a fost suspendată activitatea acesteia pe motiv că unii membri din comisie sunt în concediu de odihnă. Acest lucru a făcut ca timp de 6 luni polițiștii să plătească din salariu sume cuprinse între 1000-1700 lei pentru a se deplasa la locul de muncă, unii dintre aceștia făcând împrumuturi bancare pentru a putea veni la serviciu.
Deși în cadrul altor unități, fie s-au format mai multe comisii de analiză(2-3 comisii), fie s-au identificat înlocuitori pentru membrii care au fost indisponibili, ei bine la Itpf Timișoara nu există niciun orizont, iar șansele ca luna aceasta polițiștii de frontieră să primească drepturile de transport sunt minime, situație în care polițiștii riscă să nu poată să se prezinte la serviciu pentru supravegherea frontierei externe a Uniunii Europene pe motiv că instituția nu e capabilă să le asigure plata drepturilor de transport la și de la locul de muncă.
Chiar dacă termenul de analizare a cererii de transport era de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării la secretariatul unității, au trecut trei luni și analizarea acestora nu a fost finalizată, în condițiile în care după analizarea acestora, cererea va urma un alt circuit de aprobări/avizări ceea ce va însemna alt timp de așteptare. Tergiversarea acestei situații nu face decât să descalifice instituția și să întărească ideea unui management defectuos, iar neluarea unor măsuri urgente va face ca polițiștii să fie in imposibilitatea prezentării la serviciu. Solicităm imperios conducerii Itpf Timișoara rezolvarea imediată a acestei situații. Vom prezenta în zilele următoare și alte situații de la alte unități unde drepturile polițiștilor sunt opționale.
Viitorul ne aparține!
Echipa Sindicatului Europol
4 răspunsuri
Și in cadrul IGPR-DMRU este aceeași problema! Structurile teritoriale din cadrul IGPR nu au primit nici măcar un leu pentru decontarea navetei, cererile au fost analizate (in speță de comisia de la IPJ Galati) și înaintate către DMRU pentru emiterea de dispoziții.. sunam la responsabili.. Ba nu răspund la telefoane, ba ne raspund și ne spun ca “stati liniștiti o sa va primiți banii…sunt multe cereri…” in plus mi s a afirmat faptul ca nu a fost emisă nici o dispoziție nici prin țara in acest sens.. din Ianuarie pana in prezent,11.04.2023. Bineînțeles ca nu am primit nimic nici pentru perioada Octombrie Decembrie 2022.. o sa ne împrumutam de bani sa putem veni la serviciu.
Așa e și la Inspectoratul General pentru Imigrări.
Poate pentru a ajunge acasă la mami, nu la serviciu. Polițiștii primesc deja bani pentru chirie și plata ratei la bancă, pentru a locui în localitatea în care își are sediul unitatea de poliție. Banii aceia sunt pentru transport acasă la mami, nu la serviciu.
Aceeasi situatie si la Bucuresti…