Nu a trecut mult timp de când v-am informat cu privire la faptul că la IPJ Constanța, anumiți șefi, din păcate tineri, încearcă să reimpună metehnele comuniste, introducând planul de amenzi, căci se pare că flagelul incompetenței se extinde treptat în proximitatea județului Constanța.
Astfel, în ultima perioadă am fost sesizați de către mai mulți colegi care își desfășoară activitatea în cadrul birourilor de poliție rutieră de la nivelul polițiilor municipale sau orășenești din Sud-Estul țării cu privire la faptul că șefii lor îi îndeamnă să încalce drepturile cetățenilor implicați în accidente rutiere soldate numai cu pagube materiale și să le aplice sancțiuni contravenționale chiar dacă aceștia au completat formularul de constatare amiabilă a evenimentului.
Pentru a putea fi cât mai expliciți vă prezentăm câteva aspecte din cuprinsul Procedurii de Sistem privind soluționarea de către polițistul rutier a accidentelor de circulație din care au rezultat numai avarierea vehiculelor și/sau alte pagube materiale – PS-IGPR-DR-19/12.11.2019.
Conform prevederilor actului de reglementare, în situația în care conducătorii a două autoturisme erau implicați într-un accident rutier din care au rezultat numai avarierea mașinilor și/sau alte pagube materiale, aceștia au posibilitatea înțelegerii amiabile, fără a solicita intervenția Poliției la fața locului, completând în acest sens un formular cu care se deplasau la asigurator în vederea efectuării reparațiilor, astfel încât conducătorul auto ce se face vinovat de producerea accidentului să nu fie amendat pentru încălcarea vreunei reguli de circulație.
De asemenea, aceeași procedură prevede că și în cazul în care unul dintre șoferii implicați în accidentul rutier din care rezultă numai avarierea mașinilor și/sau alte pagube materiale, sesizează Poliția prin apel 112, colegii noștri care ajung la fața locului au îndatorirea de a le aduce acestora la cunoștință posibilitatea legală de a soluționa accidentul prin completarea formularului de constatare amiabilă, iar în cazul în care aceștia înțeleg să adopte acest mod de rezolvare, polițiștii rutieri nu mai pot cerceta accidentul și nu pot sancționa contravențional pe conducătorul auto ce se face vinovat de producerea accidentului.
Practic, la momentul elaborării acestei proceduri, specialiștii din cadrul IGPR au avut în vedere, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, acordarea posibilității de soluționare amiabilă a acestor tipuri de accidente, astfel încât dispozitivul format din polițiștii rutieri să poată fi concentrat în alte zone unde modul de conduită a unora dintre participanții la trafic generează cu adevărat riscuri la adresa siguranței rutiere.
În ciuda acestor prevederi, șefii anumitor birouri rutiere, precum și adjuncții polițiilor orășenești la care aceste structuri sunt arondate, lipsindu-le cu adevărat obiectul muncii, au dispus ”verbal” polițiștilor rutieri ca în situația în care șoferii sesizează prin SNUAU 112 producerea unui accident rutier din care a rezultat numai avarierea autoturismelor și/sau alte pagube materiale, să nu le aducă la cunoștință posibilitatea soluționării evenimentului pe cale amiabilă și să procedeze la amendarea șoferului vinovat, invocând în mod mincinos existența unor puncte de vedere transmise în teritoriu de către Direcția Rutieră din cadrul IGPR.
Mai mult decât atât, în momentul în care colegii noștri și-au încunoștiințați șefii cu privire la conținutul procedurii elaborate la nivelul IGPR, comunicându-le că nu vor acționa contrar procedurii, unii dintre acești analfabeți funcțional ce ocupă funcții de conducere le-au solicitat prin rezoluții scrise pe rapoartele de activitate sau pe fișele de intervenție la apelurile primite prin 112 să atașeze copii ale formularelor de constatare amiabilă ale conducătorilor auto implicați în accidente, deși aceștia nu aveau nicio obligație să pună la dispoziția colegilor noștri astfel de documente.
Pentru a veni în sprijinul polițiștilor rutieri, dar și pentru a-i ajuta pe șefii acestora să se pregătească profesional pentru a nu se mai face de râs prin incompetența de care dau dovadă în fața subordonaților lor, am solicitat câteva lămuriri din partea Direcției Rutiere.
Bineînțeles că răspunsul specialiștilor în domeniu nu a întârziat să apară, precizându-ne faptul că activitatea de soluționare a accidentelor rutiere din care a rezultat avarierea autoturismelor și/sau alte pagube materiale este cel reglementat explicit de procedura de sistem și că de la nivelul Direcției Rutiere nu au fost transmise precizări de natură a eluda aceste prevederi, demonstrându-ne încă o dată că nivelul de pregătire profesională al celor ce au ajuns să ocupe funcții de șef birou rutier sau adjunct de poliție municipală/orășenească este unul lamentabil.
În concluzie, distinși colegi, în cazul în care din dorința ipochimenilor ce ocupă funcții de conducere sunteți din nou îndemnați să săvârșiți abuzuri contra intereselor cetățenilor din dorința șefilor voștri de a fi lăudați în bilanțuri cu cifre exagerate referitoare la amenzile aplicate la regimul rutier, vă solicităm să-i îndrumați să citească atât procedura de sistem ce reglementează modul de soluționare a accidentelor soldate cu avarierea vehiculelor și/sau alte pagube materiale și răspunsul transmis organizației noastre de către Direcția Rutieră pentru a-i ajuta astfel să-și depășească statutul tot mai des promovat la nivelul Poliției Române, acela de „analfabet funcțional cu funcție de conducere”.
Viitorul ne aparține!
Echipa Sindicatului Europol
Un răspuns
ireal…