Polițistii de la crimă organizată, victime ale conducerii Poliție Române

Sunt printre cei mai expuși și vulnerabili în fața infractorilor periculoși, ne lăudăm cu rezultatele lor iar instituția are de câștigat ca imagine ori de câte ori apar cu câte un caz spectaculos de trafic de persoane, trafic de droguri, contrabanda și multe alte infracțiuni grave, dar cu toate acestea, au ajuns sa fie bătaia de joc a Poliției Române.

Este vorba despre polițiștii din cadrul structurilor de combatere a criminalității organizate care nu au primit niciun leu pentru continuitatea pe care au asigurat-o în iunie, iulie și august, deși avem Ordinul MAI 78 în vigoare din 28 iunie 2017.

Ne este foarte greu să răspundem membrilor de sindicat atunci când ne întreabă: „Cum este posibil ca noi, în calitate de polițiști, care aplicăm legea să fim în situația în care suntem victime a neaplicării ei tocmai de cei care ne conduc”. Și mai greu este să le explicăm de ce tocmai conducerea Poliției Române, pentru că atributul emiterii actului administrativ aparține inspectorului general, este cea care încalcă legea.

Prevederile art. 3 alin. 1 din Ordinul MAI 78/2017 stabilesc concret categoriile de activități care se circumscriu acestui drept salarial, unde se numără și personalul structurilor de crimă organizată care execută nu numai cercetarea la fața locului, dar și intervenția specializată pentru prinderea în flagrant.

Art. 3

(1)Majorarea se acordă personalului M.A.I. care asigură continuitatea îndeplinirii atribuţiilor specifice, în afara programului normal de lucru, de la domiciliu, pentru următoarele activităţi:

a)intervenţia în mediul rural efectuată de personalul din cadrul secţiilor de poliţie rurală, poliţiilor comunale şi posturilor de poliţie comunală, la sesizările Sistemului unic naţional pentru apeluri de urgenţă şi alte evenimente semnalate privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, respectarea ordinii şi liniştii publice, când nu se poate asigura îndeplinirea atribuţiilor specifice în program de lucru în ture sau schimburi;

b)cercetarea la faţa locului şi intervenţia specializată pentru prinderea în flagrant, efectuate de către personalul din structurile de poliţie judiciară, criminalistică şi de suport operativ, organizate în cadrul Poliţiei Române şi Poliţiei de Frontieră Române, când nu se poate asigura îndeplinirea atribuţiilor specifice în program de lucru în ture sau schimburi.

Mai mult, avem prevederi exprese și cu privire la condițiile cumulative pe care trebuie să le îndeplinească, respectiv să existe o planificare a personalului desemnat să asigure continuitatea și să existe bani în buget. Existenta unei dispoziții cu nominalizarea personalului nu cade în sarcina polițiștilor, ci a șefilor care trebuie să se asigure de emiterea și actualizarea ei.

Art. 4

(1)Majorarea se acordă personalului M.A.I. dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a)există o planificare a personalului să asigure continuitatea îndeplinirii atribuţiilor specifice, care se încadrează în activităţile prevăzute la art. 3, întocmită conform competenţelor şi regulilor privind circuitul documentului stabilite la nivelul unităţii şi aprobată de conducătorul unităţii sau, după caz, de persoanele delegate potrivit competenţelor;

b)se asigură încadrarea în cheltuielile cu salariile aprobate prin bugetul fiecărui ordonator de credite.

(2)Pentru acordarea majorării, personalul M.A.I. se nominalizează în ordin/dispoziţie de personal întocmit(ă) în acest scop de structura de resurse umane. 

Practic, dacă legiuitorul intenționa să condiționeze acordarea sporului de 40% de existența unui act administrativ, era menționat în continuarea prevederilor de la art. 4 alin. 1 din Ordin, însă pe bună dreptate aceasta nu poate reprezenta o condiție în plata acestui drept având în vedere că polițiștii au asigurat continuitatea în baza unei planificări întocmite și aprobate de șefii lor, deci au prestat o activitate în folosul instituției.

Organizația noastră va sesiza conducerea MAI cu privire la existența acestor grave deficiențe privind (ne)aplicarea O.M.A.I. 78/2017 pentru că ni se pare normal ca cineva să răspundă pentru faptul că personalul structurilor de crimă organizată au prestat o activitate pentru care nu au fost plătiți timp de 3 luni.

Oare dacă în aceeași paradigmă, polițiștii ar fi cei care ar încălca un termen, cu o întârziere de 3 luni, legat de îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, ne întrebăm dacă ar dura mai mult de 24 de ore până ar fi cercetați, judecați și sancționați.

Vom continua să documentăm și să clarificăm problemele referitoare la modul de punere în aplicare a Ordinului MAI 78/2017 pentru că au rămas numeroși polițiști din diferite structuri care, deși asigura continuitatea în baza planificării întocmite de șefii lor ierarhici, nu beneficiază de sporul de 40%.

Viitorulne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Polițistii de la crimă organizată, victime ale conducerii Poliție Române

Distribuie

4 răspunsuri

  1. Aceeasi situatie este intalnita si cu cei din sursa externa, care momentan nu au avizul de politie judiciara dar sunt bagati in grafic la fel ca ceilalti lucratori si colegi care beneficiaza de acest spor.

  2. Ordinul MAI 78/2017 nu e despre polițiștii de la crima organizata ori de la SAS,,,,,
    Or apărea până la urmă și adevărații destinatari! Sper,,,,

    1. Ordinul MAI 78/2017 nu contine prevederi referitoare la structurile din Politie sau Politie de frontieră, ci vorbeste despre activitatile care intra sub incidenta acestui drept.

  3. Acest drept se acorda discriminatoriu, oricum, si lucratorii aresturilor sunt planificati cu permanenta de la domiciliu si au activitati in afara programului normal de lucru, dar nu sunt prevazuti in ordin…ori dai la toti, ori la niciunul…. dar legile in Romania se fac pe genunchi..

Dă-i un răspuns lui Catalin Mavriche Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută