Polițiștii au primit undă verde pentru mutarea între unități

În ultimii ani, din cauza modalității în care se realizează procesul de recrutare a polițiștilor, au fost generate o serie de probleme în ceea ce privește mutarea polițiștilor în județele de domiciliu pentru a fi mai aproape de familii. În lipsa unor prevederi clare a politicii de resurse umane, foarte mulți colegi de-ai noștri în momentul în care au depus rapoarte de mutare s-au lovit de modul refuzul șefilor de inspectorate, având la bază motivația privind deficitul de personal și volumul mare de muncă.

Având în vedere aceste dificultăți întâmpinate de colegii noștri din teritoriu și ținând cont de faptul că în cursul lunii martie a acestui an se va derula procedura de repartiție a absolvenților Școlii de Pregătire a Agenților de Poliție de Frontieră ”Avram Iancu” Oradea, conducerea Poliției de Frontieră a solicitat unităților teritoriale subordonate analizarea și soluționarea rapoartelor de mutare ale agenților de poliție, cu respectarea numărului de indicatori alocați, fără a fi afectată  în mod negativ capacitatea operativă a structurilor din subordine, în special în zonele de competență ce prezintă vulnerabilități.

Demersul Poliției de Frontieră are drept scop cunoașterea cu exactitate a posturilor vacante din fiecare unitate spre a fi ocupate ulterior prin repartizarea unui număr corespunzător de elevi care vor absolvi cursurile unităților de învățământ la data de 25 martie 2022.

Astfel de probleme privind dinamica personalului există inclusiv la nivelul Poliției Române, iar în lipsa predictibilității din partea mai marilor înstelați de la DGMRU, la fiecare promoție existentă apar probleme pe linie de resurse umane, asupra cărora reprezentanții MAI nu se apleacă în vederea identificării unor soluții privind aprobarea rapoartelor de mutare, prin realizarea unui cadru transparent bazat pe criterii obiective ce trebuie îndeplinite astfel încât să fie eliminată posibilitatea ca inspectorii șefi să aprobe mutări în funcție de greutatea telefonului primit pe linie de partid.

Astfel de practici discreționare generează frustrare întrucât există foarte multe situații în care colegi care au motive întemeiate pentru care îsi doresc mutarea de la o unitate la alta, de foarte multe ori se trezesc că rapoartele pe care le întocmesc le sunt respinse. Și aici putem discuta începând cu cazurile ce vizează reîntregirea familiei și până la cazurile sociale în care polițistul este singurul întreținător al unor părinți care sunt în neputința de a se îngriji.

Există foarte multe situații cu colegi care au motive întemeiate pentru care îsi doresc mutarea de la o unitate la alta, de foarte multe ori fiindu-le respinse rapoartele pe care le întocmesc. Și aici putem discuta de la cazurile în care vorbim despre reîntregirea familiei și până la cazurile sociale în care polițistul este singurul întreținător al unor părinți care sunt în neputința de a se îngriji.

Având în vedere proximitatea finalizării perioadei de școlarizare a promoțiilor școlilor de agenți de poliție ”Vasile Lascăr”, Câmpina și ”Septimiu Mureșan”, Cluj-Napoca, ținând cont inclusiv de inițiativa conducerii Poliției de Frontieră Române ca exemplu de bune practici pe linie de resurse umane, organizația noastră a solicitat conducerii Poliției Române să dispună măsuri pentru ca în perioada imediat următoare să se reanalizeze situația posturilor vacante la nivelul unităților de poliție aflate în subordinea Inspectoratului General al Poliției Române, astfel încât șefii de inspectorate să procedeze la aprobarea rapoartelor de mutare a polițiștilor care și-au manifestat această intenție.

Pe cale de consecință, reamintim tuturor polițiștilor că procedura de mutare este reglementată în Legea 360/2002 privind Statutul polițistului este prevăzută de:

Articolul 27^19 :

Polițistul poate fi mutat în aceeași unitate sau într-o altă unitate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, din aceeași localitate sau din altă localitate, cu acordul șefului unității în care este încadrat, precum și al șefului unității în care urmează să se mute, în următoarele situații:

a) în interesul serviciului;

b) la cererea polițistului

Articolul 27^20

Mutarea în interesul serviciului se face numai cu acordul scris al polițistului.

Un element extrem de important este reprezentat de diferența dintre mutarea la cerere si cea în interesul serviciului și anume că polițistul mutat la cerere nu poate beneficia de compensația de chirie sau decontarea cheltuielilor de transport.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Polițiștii au primit undă verde pentru mutarea între unități

Distribuie

4 răspunsuri

  1. Foarte bine! Dar ce facem cu managementul asta de ocupare al funcțiilor de către elevii care absolvesc școala? Adică la absolvire elevii își aleg locul unde vor merge după note, dar nu e normal ca un elev de 20 de ani sa meargă într-un loc la un serviciu, unde nu osa învețe niciodată sa fie polițist! Ar trebui ca înainte de absolvire sa fie aprobate rapoartele celor vâre vor sa se mute in astfel de servicii, dacă vor, iar elevii sa vina la mnk de jos.

  2. Este o chestiune ” periculoasa ” daca ocuparea posturilor din sistemul de ordine si securitate publica, se ocupa pe criteriile ” apropierii de parinti, socrii si familie ” . NICIODATA INTRE RUDE, NU-SI VOR PUTEA INDEPLINI SARCINILE DE SERVICIU IN MOD CORESPUNZATOR, odata ptr ca acolo-i plin de rudele directe si prin aliantza , si ptr ca mediul infractor stie exact cine sunt, ce afamilie au, unde locuiesc… si sunt predispusi la a se exercita presiuni ” infractionale ” asupra lor , dar se pare ca intr-o tzara saraca si calica, asa ca a noastra, alta varianta nu exista momentan … si atunci sa nu ne miram de nivelul de eficientza a sistemului de politie a statului din acest moment .
    NU PLACE SEFILOR … DAR cel mai eficient sistem ar fi daca :
    – La intrarea in sistem, toti cei angajati sa primeasca un alt nume si un alt document de identitate profesional ;
    – Acet lucru sa fie informatie clasificata si pazita cu strictetze maxima , persoana in cauza sa nu-si dezvaluie identitatea sub nici o forma si sa fie cauza de excludere din sistem ;
    – Sa nu poata fi repartizati si incadrati ptr a-si exercita functia … decat la cel putin 200 de km de locul unde-si au domiciliul, ori rudele apropiate ;
    – Tot la 2 saptamani, sa li se permita sa mearga ” acasa ” la familie ;
    – In zona unde locuiesc, ori unde se afla rudele si familiile lor, sa le fie interzis portul uniformei de serviciu , ori dezvaluirea functiei si a locului de serviciu ;
    – Familiile lor, sa fie cuprinse intr-un program de protectie si supraveghere permanenta, prin structuri anume constituite , astfel incat sa fie ferite de posibilitatea de razbunare ori constrangeri morale ( ori fizice ) a mediului infractor asupra lor ;
    – Sotiile acetora sa fie sprijinite si incadrate in campul muncii cu preponderentza ;
    – Retribuirea personalului cu salarii decente, incat sa fie exclusa tendinta de coruptie si legaturi cu mediul infractional ;
    – Si foarte important, sa nu mai fie angajari ” directe ” fara facultati si scoli profesionale in domeniu ;
    -Testarile anuale sa fie efectuate de structurile superioare de la nivel central, nu prin serviciile proprii la nivel local, unde acestia-si desfasoara activitatea ;
    – Sefii si comandantii structurilor, sa nu mai fie prin numiri directe , ci exclusiv prin concurs , unde sa poata participa oricine indeplineste conditiile de studii, vechime si competenta profesionala , examenele fiind date cu permiterea si asistenta sistemului mass-media la examene , iar in dosar, sa fie pus acceptul si punctul de vedere al organelor din SRI si Parhetul de la nivel judetean ;
    – Si … ori sa fie permis ” sindicat ” in randul tuturor structurilor atat militare cat si nemilitare, ori desfiintzate complet , ptr ca asa cum este astazi este un VERITABIL CIRC , ptr ca oricum politicul nu tine cont de pretentiile si doleantele acestei structuri si nicaieri nu exista un loc mai favorabil, in care mediul infractor sa-i poata fotografia si filma pe toti cei care fac parte din aeasta structura , sa le cunoasca public, pretentiile si doleantzele prin care pot fi corupti .
    ( Decat mult si slabi profesional, mai bine putini, dar foate bine pregatitzi fizic, psihic, juridic si profesinal… )

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată.