„Poliție Școlară” doar pe hârtie și degeaba

În ciuda semnalelor primite de la unitățile de poliție din țară referitoare la faptul că noua structură anunțată peste noapte de ministrul Vela, fără o consultare prealabilă a polițiștilor cu expertiză în domeniu și a organizațiilor sindicale, nu va putea deveni operațională din cauza lipsei acute de personal și a lipsei de delimitare a atribuțiilor, Ministerul Afacerilor Interne continuă să persevereze în bulibășeala creată la ceas de seară pentru a masca așa-zisa reformă a instituției.

Din păcate, prin lipsa transparenței manifestată pe un proiect amplu cu efecte asupra organigramei instituției și inclusiv asupra societății civile, care trebuia dezbătut cu specialiștii din domeniu pentru realizarea unei structuri cu atribuții clare care să corespundă cerințelor situației operative, luăm în calcul ipoteza conform căreia la nivelul MAI nu se dorește implementarea unor standarde de performanță.

Astfel, astăzi, ne aflăm în situația în care la nivelul fiecărei unități de poliție există câte un împuternicit șef la Biroul Poliției pentru Siguranță Școlară, ce are în subordine nu polițiști ci doar un număr de 4 funcții de ofițer specialist și una de agent principal, acestea nefiind ocupate până în prezent, exact din cauza lipsei de personal.

Totodată, constatăm că în urma demersului pompieristic și sanchiu al MAI, inspectoratele de poliție județene din țară se află în situația în care la organigrama acestora s-a mai adăugat un birou cu atribuții încă necunoscute, așteptând directive vis-a-vis de modul de funcționare, care nu au de unde să apară la acest moment, deoarece Direcția Poliție Siguranță Școlară nu există până în prezent, tocmai din cauza faptului că nu putem vorbi despre operaționalizarea unei structuri ale cărei funcții nu sunt încadrate.

Iar pentru a scăpa de amprenta pusă asupra instituției de această bulibășeală creată de „reformarea” Poliției Române prin înființarea unei structuri încadrată cu personal inexistent, la nivelul inspectoratelor de poliție județene s-a dispus angrenarea efectivelor din cadrul altor structuri la deschiderea anului școlar, în contextul pandemic, pentru ca elevii, părinții și cadrele didactice să creadă că Poliția Siguranță Școlară, există și este operațională, așa cum a anunțat-o ministrul Vela.

Ca să fim mai expliciți, colegii noștri din teritoriu din cadrul structurilor de investigații criminale sau de investigare a criminalității economice care își desfășoară zilnic atribuțiile de serviciu în ținută civilă, au fost trimiși să îmbrace uniforma de polițist pentru a se prezenta la unitățile de învățământ cu un singur scop, acela de a asista la deschiderea noului an școlar deși nu aveau astfel de atribuții în fișa postului, ocazie cu care au fost nevoiți să stea în incinta unităților de învățământ cel puțin 3 ore, timp în care activitatea specifică a acestora a fost neglijată.

Practic, prin astfel de demersuri ne aflăm în situația în care viitoarele atribuții ale Poliției pentru Siguranță Școlară vor fi exercitate de aceiași polițiști care provin din cadrul Compartimentelor de Proximitate ori de Prevenire a Criminalității, care au desfășurat astfel de activități în fiecare zi, pentru că nu putem vorbi de o reformă și despre performanță atâta timp cât, pe genunchi, în aceste zile se întocmesc fișe ale postului pentru noua structură, în timp ce aceleași atribuții rămân în fișele postului colegilor de la structurile de poliție rutieră, ordine publică din mediul rural, proximitate și prevenire.

Să nu vă gândiți că o astfel de situație convine vreunui șef din teritoriu, însă mulți dintre aceștia nu au curajul să-și manifeste nemulțumirea cu privire la această lipsă de consultare asupra oportunității înființării de noi structuri fără polițiști, de care dă dovadă MAI, de teamă să nu fie „eliberați online din funcții”.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

 

Sindicatul EUROPOL: „Poliție Școlară” doar pe hârtie și degeaba

Un răspuns

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *