Deși suntem în anul 2017, la 10 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană, sperăm noi și la mentalitățile europene, însă constatăm cu mult regret că actul managerial în Poliția Română nu numai că lipsește cu desăvârșire, dar are erori foarte mari.

Spunem asta deoarece, agenții de poliție din stradă în loc să fie sprijiniți și coordonați  de șefi pentru ca eficiența lor să fie și mai mare, apar de pe o zi pe alta, tot felul de șefi care vor să se remarce. Însă nu este vorba despre o dorință de remarcare ce ține de expertiză profesională, ci este vorba despre „căprărie”, „aroganță” și bineînțeles „impunere” din partea acestora.

Acest tipar de comportament nu este inventat de noi ci este sesizat de către membrii noștri de sindicat aproape zilnic, spunându-ne că șefii lor mai rău îi încurcă decât să îi ajute. Într-un fel este de înțeles că acești șefi își doresc să iasă în evidență, pentru că trebuie cumva să își justifice salariul de 5000-6000 lei și atunci primul instrument la îndemână este acela de a-și da cu părerea în privința muncii altora. 

Un caz concret că mentalitățile comuniste nu au dispărut, deși avem de-a face cu un șef tânăr, este cazul agenților de poliție din cadrul Poliției Municipiului Piatra Neamț, atât de la ordine publică cât și de la rutieră. Rapoartele de activitate ale acestora, sunt „evaluate” de către un frustrat subcomisar, care în birou fiind, în poziția șezând, își dă cu părerea și stabilește că agenții de poliție au fost la prea puține apeluri 112, au legitimat prea puține persoane și au dat mult prea puține amenzi. Concluzia acestuia este că…agenții de poliție nu își justifică activitatea! 

Pentru a înțelege mai bine ce inepții a stabilit acesta în documentul emanat, care din punctul nostru de vedere are valoare de hârtie igienică, facem următoarele precizări:

– conform prevederilor legale, activitatea polițiștilor este evaluată o dată pe an. Ca și comparație, activitatea magistraților este evaluată o dată la 3 ani. Și asta deoarece nu pot fi relevante rezultatele unui polițist după un serviciu de 8 ore;

– la apelurile 112 se intervine într-o medie de 10 minute, adică într-un timp foarte scurt, iar faptul că cetățenii din Piatra Neamț nu au sunat decât de 3 ori la serviciul de urgență 112, nu poate fi imputat polițiștilor. Mai rămâne ca polițiștii să își roage prietenii sau rudele să sune la 112 pe timpul serviciului lor pentru ca pe viitor să nu mai fie mustrați de superiorul lor. Iar ca și comparație, nici pompierii nu sunt certați de superiori dacă în schimbul de lucru nu au fost anunțate prin serviciul 112 incendii;

– categoriile de persoane care fac obiectul legitimării sunt expres prevăzute de procedurile interne iar dacă un polițist face exces de zel și legitimează aiurea persoane, este afectat sistemul de raportare SNRI de unde colegii din cadrul structurilor poliției judiciare își formează cercul de suspecți în cazul unor infracțiuni. Cu alte cuvinte, legitimarea persoanelor trebuie să aibă la bază una din condițiile prevăzute de procedură;

– contravențiile sunt aplicate doar în contextul în care polițistul constată prin propriile simțuri sau prin mijloace tehnice certificate și omologate încălcarea unor prevederi legale. Astfel, este absurd ca acest șef să aprecieze că polițiștii au aplicat prea puține amenzi și chiar apreciem că este vorba despre o instigare la comiterea infracțiunii de „abuz în serviciu” din partea subcomisarului. Dacă un polițist a constat 2 sau 3 contravenții, este ilegal să îl determini sau să îl obligi să aplice amenzi „din burtă”. 

Ce nu spune însă acest șef, este că în intervalul schimbului de lucru în care acești polițiști și-au exercitat atribuțiile de serviciu, nu au fost înregistrate fapte de natură penală și nici accidente rutiere. Acest lucru dovedește că polițiștii și-au făcut simțită prezența în teren. Și să nu uităm că principala atribuție a polițiștilor este reprezentată de PREVENIRE!

Așadar, acest document reprezintă dovada vie că azi, în Poliția Română, există un „plan de amenzi”. Mai rău este că acest comportament este tolerat de către inspectorul șef al IPJ Neamț, cms. șef Costel Paul Tablan, dar implicit și de conducerea IGPR care „se face că plouă” când vine vorba despre astfel de cazuri. 

Noi am întrebat de curiozitate la IPJ Neamț la câte apeluri 112 trebuie să intervină polițiștii, câte amenzi trebuie să aplice și câte persoane trebuie să legitimeze pentru ca SUBcomisarul Aolăriței Dragoș să nu își mai hărțuiască subalternii cu astfel de documente. De asemenea, am trimis o adresă și la MAI, să îi întrebăm ce păzește Tablan pe la IPJ Neamț. Imediat ce vom avea răspunsurile, le vom posta să vă delectați și voi de răspunsurile cu limbaj de lemn pe care „specialiștii” din birouri le vor redacta.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Planul de amenzi încă există în Poliția Română – VEZI DOCUMENT

Distribuie

6 răspunsuri

  1. unde mai pui ca amenzile is cat un bloc de desen format mare si un politist pedestru nu are cum sa le care cu el in timpul muncii. asa is la ipj maramures.

  2. la Neamt inca e bine..sa vedeti comunism in Buzau..daca la schimbul 2 sau 3 nu dai nicio amenda iti scrie seful pe raportul de activitate ,,activitate slaba,,..iar la cateva rapoarte ,,slabe,, iti vine in control si iti cauta ceva pana te baga in cercetare

    1. In mun. Buzau, la Rutiera este asa, ca la OP este boierie si se lucreaza in ture, nu in schimburi. Sefii sunt OK la OP, iar politistii isi fac treaba. De putin timp, la Rutiera este imputernicit ca sef de birou finul sefului SPR, care la randul lui este finul sefului ipj. Deci, domnul face ce doreste pentru a se „afirma”. Planul este de minim 10 sanctiuni/schimb/politist.

  3. Cum astfel de comentarii este clar ca sunt de prisos, se impune sesizarea parchetului oridecateori luam la cunostinta de astfel de abuzuri! Deunazi un cetatean se plangea ca a fost oprit pentru ca transporta porumb, avand acte legale de provenineta, insa agentul nu l-a lasat pana nu l-a amendat pentru ca ar fi avut praf pe numarul de inmatriculare, nu a folosit luminile de drum si nu folosea centura de siguranta, explicand ca „asa se cere de sus si mai bine accepta o amenda mica decat sa se supuna unui control amanuntit”. Bineanteles toate asa zisele abateri erau inventate….Am vazut si eu p.v.c.c.-ul si dupa modul cum agentul a mers pe un concurs de 3 contraventii( 1 cu amenda si 2 cu av) am inteles ca acesta „i-si facea norma”…rusine!!! Nu degeaba persista legenda lui Garcea!! In cele mai multe cazuri o indrumare, un avertizment verbal sau scris are ca rezultat conformarea cetateanului din convingere cea ce ar fi un mare castig!! Dar indrumarile nu pot fi cuantificate…. Repet! sesizarea parchetului fara nici o jena altfel vom continua sa purtam stigmatul de militieni semidocti….

  4. Astfel de mentalitati duc de multe ori la discutii, certuri sau,mai grav, la altercatii intre politisti si cetateni. Partea proasta este ca , de cele mai multe ori, ajung in functii tot soiul de nulitati, ajunsi in acest rol „la apelul bocncilor” , precum acest subcomisar ( tare as fi curios sa stiu cine este „pila” care l-a sustinut in academie, apoi l-a numit in functie). Corect spus, politia are in primul rand rol de PREVENIRE, iar simpla prezenta in teren a politistilor este benefica, fie ca este vorba de circulatie, fie de ordine publica, sau alte domenii de activitate. Nu neg faptul ca si dintre cei aflati in teren, sunt destui care actioneaza dupa cum dorm noaptea, cautand cu orice pret nod in papura. Sper ca aceste articole, precum si alte sesizari de acest fel, sa ajunga in fata celor ce au putere legislative, sa se ia masurile necesare si legale, pentru ca astfel de abuzuri sa inceteze o data pentru totdeauna. Pentru ca astfel de abuzuri gasim nu numai la circulatie sau ordinea publica a Politiei Nationale, ci si la Politiile Locale sau Jandarmerie.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.