După cum v-am anunțat în comunicatele anterioare, în urma intrării în vigoare a Hotărârii de Guvern nr.  1198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, prevederile HG 1292/2003 privind drepturile de transport ale poliţiştilor, elevilor şi studenţilor din instituţiile de învăţământ pentru formarea poliţiştilor au fost abrogate.

Conform proiectului de act normativ pus azi de MAI în transparenta decizionala, personalul beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu sau reședință, în limita a 70 km, întregul personal al MAI, inclusiv personalul civil care se află într-una din următoarele situații:

  • au fost numiți în prima funcție într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;
  • au fost mutați în interes de serviciu într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;
  • au fost detașați sau împuterniciți să îndeplinească funcții într-o altă unitate decât cea din care fac parte, situată într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reședință;
  • au fost transferați/chemați/rechemați în activitate într-o altă localitate decât cea de domiciliu ori de reședință;
  • sunt detașați în afara instituțiilor de apărare, ordine publică și securitate națională într-o altă localitate decât cea de domiciliu ori de reședință;
  • sunt puși la dispoziție, potrivit legii, într-o altă localitate decât cea de domiciliu ori de reședință.

Pentru a beneficia de contravaloarea transportului sub forma unei sume forfetare lunare aferentă deplasării zilnice de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și de la locul de muncă la domiciliu sau reședință, în limita a 70 de km, personalul MAI va trebui să îndeplinească în mod cumulativ următoarele cerințe:

  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu deține locuință proprietate personală în localitatea în care își are locul de muncă;
  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu beneficiază de compensația lunară pentru chirie;
  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu beneficiază de compensația lunară pentru chirie în vederea achitării ratei lunare sau a unei fracțiuni din rata lunară aferentă unui credit ipotecar/imobiliar;
  • unitatea în care este încadrat solicitantul nu are posibilitatea să îi asigure o locuință în localitatea în care își are locul de muncă;
  • solicitantul sau, după caz, soția/soțul nu are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenționată a chiriei, o locuință din fondul locativ de stat în localitatea în care își are locul de muncă;

Un element de noutate este reprezentat de introducerea posibilității de acordare a sumelor forfetare personalului MAI a căror adresă de domiciliu sau reședință se află la o distanță mai mare de 70 de km față de locul de muncă, astfel:

  • pentru deplasarea săptămânală de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și de la locul de muncă sau reședință, pe o distanță cuprinsă între 71 și 300 km,
  • pentru deplasarea bilunară de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și invers, pe o distanță mai mare de 301 km. cererea prev la alin. 1 se va completa cu următoarele elemente:

În vederea acordării sumelor forfetare în aceste două situații, personalul solicitant va menționa în cerere următoarele elemente:

  • motivul deplasării de la domiciliu sau reședință la locul de muncă și invers;
  • dacă soția/soțul beneficiază de prevederile are. 9 alin. 1 lit. i) sau j) din HG nr. 1198/2022, în situația în care aceasta/acesta este angajată/angajat al unei structuri din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională.

De asemenea, în situația în care personalul MAI este nevoit să se deplaseze în alte localități decât cea de domiciliu sau reședință, la spitale, sanatorii, centre de refacere a capacității de efort sau similare, în vederea internării, recuperării sau stabilirii situației medico-militare, decontarea cheltuielilor de transport se face pe baza raportului celui în cauză, aprobat de șeful unității, la care se anexează biletul de trimitere sau de internare, documentele justificative privind cheltuielile de transport. În cazuri de urgențe medico-chirurgicale, decontarea eventualelor cheltuieli de transport se realizează în baza documentelor justificative eliberate de unitatea medicală la care a avut loc deplasarea.

Referitor la decontarea transportului pentru efectuarea concediului de odihnă, precizăm că, în conformitate cu prevederile proiectului de act normativ, personalul MAI care a beneficiat de acest drept anterior intrării în vigoare a HG nr. 1198/2022 are dreptul, în condițiile prevăzute în ordinul de ministru, la diferența dintre cuantumul sumei forfetare ce reprezintă un procent de 25% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată (637,5 lei) și sumele decontate anterior.

După cum puteți constata, colegii noștri care s-au mutat de la o unitate la alta, la cerere, întrucât nu au putut ”să acționeze telefonul potrivit” pentru a putea fi mutați în interesul serviciului, sunt vitregiți în continuare de posibilitatea decontării cheltuielilor de transport de la localitatea de domiciliu sau reședință către locul de muncă și invers, în ciuda faptului că la rândul lor nu dețin locuințe proprietate personală.

În acest sens, așteptăm propunerile și sugestiile voastre pe adresa de e-mail sindicateuropol@gmail.com pentru a le susține în ședință la  Ministerul Afacerilor Interne.

CITESTE AICI PROIECTUL DE ORDIN

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Normele pentru decontarea transportului discutate în ședință la MAI

Distribuie

6 răspunsuri

  1. Ce se întâmplă cu cei care lucrează în ture de 12h/24h sau 24h/72h, care au mai mult de 70 km pana la domiciliu și trebuie sa vina de cel puțin 2 ori oe săptămâna la serviciu? Ar trebuii adăugat la cele 2 puncte unde se aplica suma forfetara și excepție la cei care lucrează în ture, în sensul sa fie incluși. Eu de exemplu am 130km pana la domiciliu și lucrez în ture.

  2. Agent de Poliție Negrea Florin din cadrul IPJ Cluj, la data de 15.01. 2022 m-am mutat de la ipj Mureș iar șefa de la SRU cms șef Bob Paula în data de 07.01.2022, după ce am ieșit din serviciu de aproape 20 ore de la secția 13 Poliție Rurală Zau de Câmpie, ipj Mureș întrucât am avut ultraj și ajungând la aceasta pe Calea Turzii în Cluj-Napoca, la sediul ipj Cluj, mi-a rupt raportul de mutare în interes de serviciu, raport pe care îl primise pe faxp, după care mi-a dat o foaie albă să scriu alt raport cu mențiunea LA CERERE. Aceasta mi-a zis la momentul respectiv că dacă nu sunt dezacord cu propunerea ei eu nu o să vin la ipj Cluj atât timp cât ea este acolo. Având faptul că am fost departe de soție și copil aproape 3 ani de zile, nu am avut decat să accept propunerea ei și ca urmare am scris alt raport de mutare cu mențiunea la cerere. Menționez faptul că am venit la schimb cu un coleg din cadrul secției 1 Poliție Cluj-Napoca, care a plecat în locul meu la ipj Mureș.

  3. Chiar as dorii o sustinere si pentru cei mutati la cerere, nu este vina noastra ca nu avem relatii sau “numarul bun de telefon”

  4. Voi de la un timp aveți numai prostii în cap…cei care sunt mutați în interesul serviciului au „acționat telefonul potrivit” nu?

  5. Cei care după numirea în funcție și -au schimbat domiciliul din diferite motive (ex. achiziționare locuință) nu au mai primit decontarea transportului. S-a schimbat ceva in sensul ăsta?

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.