Deși se împlinește un an de la adoptarea OUG nr. 26/2024 care prevede faptul că personalul din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională care participă la realizarea și menținerea capacității operaționale a structurilor/unităților, pentru îndeplinirea misiunilor specifice, beneficiază de o majorare salarială în cuantum de până la 30% din solda de funcție/salariul de funcție/salariul de bază, la nivelul anumitor unități teritoriale de poliție încă există sincope de interpretare și punere în aplicare a acestui act normativ.

Chiar dacă textul OUG-ului era destul de clar în privința modului de acordare a majorării salariale, ”specialiștii” din MAI au inventat, prin inspirația oferită de stelele purtate pe epoleți, condiții și categorii de personal.

Art. VIII

…………………………………………………………………………..

(3) Perioada, categoriile de personal și mărimea majorării salariale se stabilesc prin ordin al conducătorului instituției.

Și cu toate că organizațiile sindicale au prezentat argumente referitoare la lipsa de logică în privința impunerii unor condiții de acordare a majorării, crearea a 14 praguri procentuale și acordarea celor mai mari procente celor ce ocupă funcții de top-management în detrimentul funcțiilor de execuție unde salariile sunt mult mai mici, invocând chiar exemplul Ministerului Justiției unde au fost stabilite doar 2 praguri procentuale, respectiv 25% pentru funcțiile de execuție și 20% pentru cele de conducere, fără impunerea altor condiții de acordare, însă onor secretarul de stat Despescu nu a putut accepta ca el, cel care conduce de facto MAI-ul să beneficieze de un procent sub nivelul ”tălpașilor” care în realitate îi țin acestuia scaunul cu rezultatele pe care el doar le flutură în ochii opiniei publice la bilanțuri.

Astfel, sub atenta supraveghere a lui Despescu, specialiștii MAI nu au înțeles sintagma ”categorii de personal” compusă din polițiști din diverse structuri cum ar fi ordine publică, rutieră, judiciar, criminalistică, resurse umane, cazier etc. și au inventat alte categorii cum ar fi:

  • categoria polițiștilor care nu sunt sancționați disciplinar;
  • categoria polițiștilor care sunt evaluați la probele sportive;
  • categoria polițiștilor care nu se duc la evaluările psihologice (deși în majoritatea cazurilor șefii acestora completează în mod abuziv formularele de semnalate a comportamentelor dezadaptative);
  • categoria polițiștilor care primesc doar calificativul de Foarte Bine la evaluările anuale.

Impunerea unei multitudini de condiții de către ”strategii” din vârful MAI a generat haos la nivel teritorial astfel că, deși unitățile de poliție teritoriale au primit suficiente îndrumări cu privire la modul de interpretare a condițiilor statuate de OMAI nr. S/84/2024 implicit prin acordarea majorării pentru creșterea capacității operaționale și polițiștilor care sunt scutiți medical de la efortul fizic ori care sunt declarați apt limitat din cauze medicale, la nivelul unor inspectorate județene de poliție din țară au existat interpretări contrare prevederilor legale, colegii noștri fiind vitregiți de acordarea acestei majorări în mod injust.

Într-o astfel de situație s-au aflat doi dintre colegii noștri din cadrul IPJ Harghita, pentru care aparatul de ”specialitate” al inspectorului șef a considerat de bună cuviință că aceștia nu îndeplinesc condițiile de alocare la pragul procentual corespunzător structurilor în cadrul cărora își desfășurau activitatea, motiv pentru care am procedat la sesizarea conducerii inspectoratului cu privire la modul eronat de aplicare a prevederilor OMAI nr. S/84/2024.

 

Numai că răspunsul primit ne-a făcut să realizăm haosul instituțional existent, neînțelegerea textelor actului normativ în vigoare, cauzate probabil de desemnarea unei persoane în funcția de șef al Serviciului Resurse Umane, fără a fi organizat un concurs în acest sens.

A fost necesar să sesizăm Inspectoratul General al Poliției Române pentru a determina conducerea IPJ Harghita să înțeleagă eroare de fapt în care s-a aflat, astfel încât să interpreteze și să aplice în mod corect prevederile actului normativ.

În mod evident, conducerea IGPR ne-a dat dreptate, transmițând precizări la nivelul IPJ Harghita astfel încât colegii noștri să fie alocați la plata majorării salariale pentru creșterea capacității operaționale, întrucât performanța acestora nu putea fi măsurată prin susținerea unor probe fizice atâta timp cât starea de sănătate nu le permitea acest lucru.

Drept consecință, la nivelul IPJ Harghita au fost emise actele administrative conform cărora colegii noștri au primit retroactiv drepturile salariale de care au fost vitregiți în mod injust.

În cazul în care vă regăsiți în situații asemănătoare și sunteți scutiți medical de la efort fizic ori ați fost declarați apt limitat din punct de vedere medical și nu ați fost alocați la plata pragului procentual pentru creșterea capacității operaționale (Bayraktar) aferent structurii din care faceți parte întrucât aveți șefi care își imaginează cum puteți susține probele fizice cu mâna sau piciorul în gips, ne puteți sesiza la adresa de e-mail sindicateuropol@gmail.com pentru a vă sprijini în recuperarea drepturilor salariale.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Noi probleme legate de plata ”sporului de performanță”-Bayraktar

Distribuie

Un răspuns

  1. Un câștig pentru sindicatul și pentru colegii noștrii. Felicitări. Dar cu privire la sporul de performanta, când o sa se normalizeze și uniformizeze plata acestuia deoarece e o mare diferență între structurile de siguranță publica și restul lucrătorilor. Nu e normal ca un lucrătorilor de siguranță publica sa primească un spor mai mic de performanta decât un lucrătorilor de la logistica care schimba toner-e.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.