Azi, 02.06.2020, începând cu ora 14:00, în sistem videoconferință a fost desfășurată ședința Comisiei de Dialog Social având pe ordinea de zi proiectul de HG privind drepturile de transport, pe teritoriul național, ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională.

Printre noutățile pe care le aduce actul normativ în privința modului de acordare a drepturilor de transport se numără:

  1. acordarea unei sume forfetare pentru transportul realizat cu autoturismul deținut legal cu orice titlu. Aceste valori sunt stabilite ca procent din salariul minim pe economie. Măsura va elimina birocrația și hârțogăria de care au parte lună de lună atât beneficiarii cât și colegii care procesează aceste înscrisuri. De asemenea se vor elimina comisiile de analiză a cererilor pentru decontarea cheltuielilor de transport.
  2. începând cu aprobarea Hotărârii de Guvern, de drepturile de transport va beneficia și personalul contractual.
  3. polițiștii puși la dispoziția unității vor putea beneficia de drepturile de transport.
  4. polițiștii care își desfășoară activitatea în unități/subunități izolate sau care sunt poziționate atipic (birourile de poliție autostrăzi, unele puncte de trecere a frontierei etc) vor beneficia de decontarea transportului de la domiciliu la subunitate.

Sindicatul EUROPOL a formulat mai multe observații cu privire la textul propus, dintre care amintim cele mai relevante:

  • eliminarea sintagmei „interes de serviciu” din condițiile de acordarea a drepturilor de transport. Am arătat faptul că MAI este singura instituție din cele 6 care compun sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională unde există această diferențiere. Să nu mai vorbim despre criteriile subiective pe baza cărora șeful unității stabilește când este mutare în interes de serviciu și când este la cerere;
  • eliminarea discriminărilor legate de gradul profesional sau de funcție la accesarea dreptului de transport. Nu se justifică în momentul de față ca mijloacele de transport la care are acces personalul MAI să se realizeze în funcție de gradul de pe umăr.
  • modificarea modului de calcul al distanței. Dacă în momentul de față, distanța se calculează de la limita unității administrativ teritoriale la sediul unității, noi ne dorim ca polițiștilor/personalului contractual să li se calculeze distanța de la adresa domiciliului/reședinței la sediul unității.
  • eliminarea prevederii din Ordinul MAI 136 cu privire la sistarea dreptului de transport în situația în care polițistul își modifică domiciliul.

Cu privire la propunerile formulate, reprezentanții MAI au precizat că vor mai avea o rundă de discuții cu inițiatul principal al proiectului de HG, care este MApN iar în funcție de rezultat, se va proceda la modificarea corespunzătoare a prevederilor.

Sindicatul EUROPOL: Noi condiții pentru decontarea transportului

Distribuie

6 răspunsuri

  1. Pentru cei care fac naveta între 1 și 10 km, va fi pierdere. Eu personal acum iau bani pentru naveta în jur de 190 lei, iar după noua formula, 159 lei. Sa nu mai vorbim de costurile raparatiilor din cauza drumurilor. Și încă un aspect, când lucrezi la un post de poliție și mai prinzi 10-20 apeluri 112?

  2. Buna ziua!
    Am vorbit cu mai multi jandarmi din Bucuresti si a rezultat ca in ultima luna au primit o marire salariala de 10 %.
    Aveti idee ce reprezinta si care este motivul acestei mariri salariale si doar la jandarmi?
    Multumesc!

  3. Pt.personalul contractual al MAI se va deconta transportul la efectuarea concediului de odihna pe teritoriul țării.

    1. Daca veti citi atent documentul, veti constata ca inclusiv militarii din MAI beneficieaza de aceleasi prevederi.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.