Astăzi, la sediul Ministerului Afacerilor Interne, a avut locul ședința Comisiei de Dialog Social care a vizat modificarea și completarea unor acte normative cu incidență asupra polițiștilor, astfel:

  1.  Modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1061/2002 privind stabilirea uniformei, echipamentului specific, însemnelor distinctive, insignei și documentului de legitimare pentru polițiști;
  2. Aspecte  procedurale privind accesarea unor servicii din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul platformei „Hub de servicii la nivelul MAI”;
  3.  Modificarea Ordinului MAI nr.  140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne;

 

  1. Primul proiect de act normativ vizează:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         a)prorogarea termenului până la care se pot realiza modificările intervenite în uniformele polițiștilor, de la 31
    decembrie 2024 la 31 decembrie 2025;
    b)  modificarea descrierii articolelor de încălțăminte (ghete și pantofi tactici) din compunerea uniformei de serviciu a personalului Poliției de Frontieră Române, prin eliminarea obligației de dotare a acestora cu lamelă antiperforare;
    c) stabilirea distinctă a părților componente ale costumului de stofă aferent uniformei de reprezentare și ceremonialuri, inclusiv a duratei de serviciu, permițând în acest mod achiziția separată a acestora.

Referitor la acordarea normei de echipare pentru anul 2024 și respectiv 2025 situația este astfel:

 

2. Aspectele procedurale vizează concursurile și examenele organizate pentru ocuparea unor posturi vacante din unitățile MAI (posturi de conducere sau execuție. Serviciile vor putea fi accesate de persoanele înregistrate în HUB, care au parcurs procedurile de validare a conturilor de utilizator, prin excepție, nefiind necesară înregistrarea în HUB pentru accesarea informațiilor privind publicitatea concursului/selecției postate;

Modalitatea de înregistrare, validarea înregistrării și accesarea serviciilor, respectiv faptul că dispozițiile corespunzătoare acestor activități din Ordinul ministrului afacerilor interne și al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 150/21.085/2023 privind procedura de eliberare în formă electronică a certificatelor de cazier judiciar se aplică în mod corespunzător.

3. Pentru modificarea Ordinului MAI nr. 140/2016 s-a avut în vedere:

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.