După cum prea bine cunoașteți, personalul și tehnica Ministerului Afacerilor Interne, conform Legii nr. 196/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja și presta servicii, puteau fi utilizate, contra cost, pe bază de contract sau comandă fermă, prin unitățile sale, prin angajarea sau prestarea de servicii pentru însoțirea transporturilor de valori, a celor periculoase sau agabaritice aparținând persoanelor fizice sau juridice.
Sumele încasate din prestările de servicii executate prin utilizarea personalului și a tehnicii specifice sunt reținute integral de MAI ca venituri extrabugetare cu titlu permanent, putând fi utilizate pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital.
Însă odată cu publicarea la data de 13 mai 2021, în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 501, a Legii privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 17/2019 pentru modificarea pct. 1 din anexa la Legea nr. 196/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului Afacerilor Interne de a angaja și presta servicii, ministerul, prin personalul și tehnica de care dispune, poate angaja și presta și alte servicii pe lângă cele anterioare.
Conform modificării aduse, pct. 1 din anexa la Legea nr. 196/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului Afacerilor Interne de a angaja și presta servicii, va avea următorul cuprins: „Însoțirea cu personal și mijloace tehnice a concursurilor organizate pe drumurile publice, autorizate potrivit legii, care presupun restricționarea circulației pe anumite sectoare de drum public, precum și a transporturilor de valori, a celor periculoase, agabaritice sau speciale”.
Așadar, comparativ cu vechea reglementare, în prezent Ministerul Afacerilor Interne poate angaja și presta inclusiv servicii care constau în însoțirea cu personal și mijloace tehnice specifice a transporturilor speciale, concursurilor organizate pe drumurile publice autorizate potrivit legii, care impun, din rațiuni de siguranță rutieră, luarea unor măsuri de restricționare a circulației pe anumite sectoare, de către echipajele din cadrul Poliției Române.
CONSULTAȚI AICI EXPUNEREA DE MOTVE A ACTULUI NORMATIV
Viitorul ne aparține!
Echipa Sindicatului Europol
Un răspuns
Asta a mai fost odată.De ce sa desfiintat paza banci si transport valori:paza conducte:paza obiective :etc bineinteles pt firme de paza.cine se afla in spatele firmelor de paza stim toti .Din punctul meu de vedere e o mare vrajeala ca si cu altele.Praf in ochi si personal in strada tot nu o sa fie niciodată.