În două săptămâni polițiștii vor avea noi prevederi pentru protecția și autoritatea lor

În urma întâlnirii din data de 21.09.2017, ce a avut loc la sediul MAI și care a fost prezidată de ministrul Carmen Dan, avem pentru prima dată direcția asumată în care se dorește modificarea legislației. Cu toate că în cuprinsul primei invitații pe care am primit-o am fost anunțați că vom dezbate propuneri de modificare a Legii 360/2002, cu două zile înainte de întâlnire ne-au fost puse la dispoziție propunerile de modificare a legislației complementare pe care o aplică polițistul sau în baza căreia acționează.

http://sindicateuropol.ro/bingo-mai-a-constatat-ca-protectia-politistului-este-conditionata-de-legislatie/

Pe parcursul celor 2 ore de discuții, unde au fost prezenți peste 30 de reprezentați ai sindicatelor existente, fiecare a vorbit despre lucruri diferite care nu neapărat aveau legătură cu obiectul întâlnirii și anume creșterea autorității polițistului și a protecției acestuia. Poziția organizației noastre a fost clar conturată, în sensul susținerii modificării legislației complementare astfel încât polițistul să nu ajungă să fie ultragiat.

Am apreciat toate propunerile puse la dispoziție pentru modificarea legislației armelor și munițiilor, pentru legislația privind organizarea și funcționarea poliției române și implicit a poliției de frontieră române, dar și cea cu privire la legislația privind normele de conviețuire socială sau cea în domeniul circulației pe drumurile publice. Este evident că aceste propuneri au izvorât din teren și din spețele cu care s-au confruntat polițiștii.

În acest sens, s-a convenit și agreat propunerea de a forma un grup de lucru din reprezentanții MAI și ai organizațiilor sindicale, care să identifice din experiențele personale ale polițiștilor orice alte modificări care pot fi propuse pentru ca efectele acțiunilor lor să fie vizibile și să genereze impact.

Astfel, începând cu data de 25.09.2017, timp de 2 săptămâni, prin reprezentanții pe care îi vom desemna în acest grup, Sindicatul EUROPOL va contribui cu propuneri și soluții pentru creșterea autorității polițistului și a protecției acestuia. Este important însă de spus că aceste propuneri să nu genereze cheltuieli suplimentare. Rectificarea bugetară, deși a fost pozitivă iar MAI a primit cu 11% mai mult decât bugetul preconizat la începutul anului, acest surplus va fi folosit exclusiv pentru plata salariilor și a pensiilor.

Spunem acest lucru deoarece și mesajul subliminal al ministrului Carmen Dan a fost în sensul identificării unor soluții legislative care să nu aibă impact financiar pentru că numai în acest fel vom reuși să trecem aceste propuneri într-un timp foarte scurt prin Parlament.

Cât privește anunțul referitor la achiziția a câteva sute de veste antiînjunghire, secretarul de stat pe domeniul ordine și siguranță publică ne-a precizat că acestea asigură doar protecția unuia din cele 7 puncte vitale ale corpului uman. Mai mult, greutatea lor este de aproximativ 8 kg, aspect care determină o analiză asupra eficienței acestor echipamente.

Noi susținem în continuare că cea mai bună protecție pe care astăzi o poate primi polițistul este dotarea acestuia cu dispozitive de tip bodycam care vor demonstra în mod obiectiv reacțiile pe care le au polițiștii la adresa agresorilor. Multor polițiști le este frică să folosească mijloacele din dotare deoarece în majoritatea situațiilor au parte de martori ostili care vor declara în defavoarea lor, sau de situații în care nu există martori iar susținerile ulterioare ale celui împotriva căruia s-a folosit forța sunt deseori mai credibile în fața procurorului.

Vă solicităm sprijinul pentru propuneri obiective pe care le aveți de pe urma unor experiențe personale, însoțite de soluții punctuale pe marginea legislației cu care noi lucrăm pentru a le susține în aceste două săptămâni.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: În două săptămâni polițiștii vor avea noi prevederi pentru protecția și autoritatea lor

Distribuie

16 răspunsuri

  1. Nu inteleg de ce nu insistati cu pistoale taser ,care sunt foarte bune, care poate neutraliza oricand usor un agresor cu cutit sau orice alt obiect contondent.body cam si pistol taser,ar trebui sa fie prioritare

    1. Noi avem doua obiective pe dotarea politistilor: introducerea bodycam-urilor si achizitionarea de teasere. Practic intre tomfa si pistol nu exista niciun alt mijloc pe care politistul sa il poata folosi. Acest vid creeaza cele mai multe probleme in privinta interventiei politistilor.

    2. Taserul se foloseste doar impotriva celor care se manifesra agresiv fara arme albe! Ptr celelalte cazuri se aplica direct foc in plin! Vezi cum actioneaza politia americana cand este atacata cu orice fel de arma alba.

  2. De asta s-a uitat?
    “La art. 31 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, alin. (1) va avea următorul cuprins:
    (1) Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care își are domiciliul și care nu deține locuință proprietate personală în acea localitate, nici el și nici soția/soțul, în situația în care nu i se poate asigura spațiu de locuit corespunzător, are dreptul la compensație pentru chirie sau plata ratei/fracțiuni din rata unui împrumut contractat în vederea achiziționării unei locuințe, în cuantum de până la 50% din salariul de bază.”

    1. Din 2002 se tot uita. Asa cum am spus, nu se va intra pe modificarea Statutului Politistului si nici nu vor trece propuneri care au impact financiar. Totusi, si in aceste conditii, este important sa fie modificate orice prevederi care pot genera mai multă protecție sau autoritate pentru politist.

      1. In cazul asta nu este niciun impact financiar (tot se platesc banii respectivi pe chirii), dimpotriva, se poate stopa fenomenul migrationist! Desigur, asta doar daca nu se mai muta toti smecherii in interes de serviciu!

  3. Teaserele sunt cele mai bune pentru protectia noastra. Restul cu inasprirea pedepselor sau veste anti-injunghere sunt pe plan secund.

  4. Ar trebui schimbata si denumirea asa-zisei politii locale. Populatia ne confunda cu fosti gardieni publici si astfel autoritatea noastra are de suferit. Confuzie fac si cei din mass-media atunci cand un local este implicat in ceva este numit doar politist. Nu este corect, nu este legal ca denumirea de politie sa fie folosita de servicii sau directii din cadrul primariilor. Impostorii astia poarta uniforme ca ale noastre pentru a creea confuzie si a avea si ei oarece autoritate in fata cetatenilor.
    Termenul de politie trebuie sa fie folosit doar in denumirea Politiei Romane si a Politiei de Frontiera Romana.
    Sustineti schimbarea denumirii localilor!

  5. Sustin schimbarea denumirii ,,politiei locale” ! Se fac mari confuzii in rândul cetatenilor dar si in mass-media,asa cum bine se stie, dar nu se vrea sa se faca ceva in privinta asta !

  6. Pentru creșterea autorității polițiștilor este necesar pedepsirea cu adevărat a ultrajului,pedepse de la minim 5 ani închisoare. …nu cum e acum și reintroducerea închisorii contravenționale

  7. Proceduri de lucru clare transpuse în LEGE și pedepse aspre la infracțiunea de ULTRAJ, după care urmează pregătirea și dotarea. 😉

  8. Eu cred ca fundamental pentru protectia politistilor ar fi si un bun management in anumite structuri ale M. A. I. in situatia in care unii sefi nu fac parte din timpurile prezente iar dialogul cu dumnealor este extrem de dificil ! Ar trebui ca si unii şefi sa poata raspunde in fata unor nereguli constatate iar cei din structurile de control, cu toată stima, sunt subiectivi uneori! Eu am avut probleme si am sesizat si am ajuns sa fiu eu cercetat!!! Cu stimă!

  9. Una din masurile cresterea autoritatii politistului de ordine publica ar fii transformarea amenzilor contraventionale neplatite in ore de munca in folosul comunității iar daca ,contravenientul nu binevoiește sa se prezinte la munca in folosul comunitatii aceasta sa constitutie fapta penala si sa fie tras la raspunere….cu alte cuvinte ….daca nu platesti amenda te duci la puscarie.Ar fii una din cele mai bune masuri care s-ar putea lua si care nu ar genera nici costuri suplimentare.Deasemenea daca neplata amenzilor la regimul circulatiei pe drumurile publice ar atrage suspendarea permisului de conducere pana la plata acestora ar fii o masura extraordinara care nu numai ca ar intarii autoritatea politistului dar i ar determina pe conducătorii auto sa fie mult mai atenti in trafic

  10. Pe linie de resurse umane :
    Functiile de specialist 1,2,3 sa se regaseasca la structurile operative echitabil, atat la nivel de i.p.j cat si de orase si nu la serviciile resurse umane, financiar, logistic, structura de securitate, psihologic etc ; la acest moment sunt ofiteri la respectivele servicii pe functii foarte mari iar la orase unde se duce lupta in transee nu exista functii de specialisti ; astfel cei care opteaza pt meseria de politist stiu ca in operativ vor avea beneficii conforme riscului asumat iar cine invarte hartia, benzina, cauciucul, cazierul vor fi remunerati mai putin
    – Corpul politistilor sa cuprinda doua clase, una a comisarilor – actualii ofiteri si cea a inspectorilor-actualii agenti; in cadrul acestor doua clase, din 5 in 5 ani se va face promovarea in functie care va insemna doar un stimul banesc fara alte beneficii care sa creeze doar discriminari ; inspectorii pot promova in functiile de comisar dupa absolvirea studiilor superioare, ori prin rezultate deosebite care vor fi strict delimitate (captura droguri, prindere urmariti periculosi most wanted, confiscare bunuri de peste 50 mii lei, salvare viata victima in situatii critice);
    – Stimulentele financiare vor fi acordate decat lucratorilor operativi (ordine publica, judiciar, rutiera, economic, mascati, operatiuni speciale )
    – Nu vor mai acordate grade inainte de termen fiind doar doua clase profesionale si nici beneficii financiare decat in situatii stricte si doar celor operativi nu ca acum cand la logistic, cazier, resurse umane se dau salarii de excelenta si avansari inainte de termen ;
    – Politistii vor urma cursuri de initiere in cariera sau schimbare de profil decat in primii 5 ani de la promovarea in meserie, ulterior acestea neavand justificare deoarece politistii sunt caliicati in profesie ;
    – Politistii nu vor mai fi detasati in misiuni in afara structurii sale, gen litoral decat in primii 10 ani de profesie, prin exceptie doar cu acordul lor; pentru sezonul estival detasarile se vor face doar din judetele limitrofe jud.Constanta, pentru perioade de maxim 15 zile pentru a evita crearea unor situatii dramatice in familiile politistilor ;
    – Limitarea la maxim sau desfiintarea functiilor multiple de la presa, psihologic, cabinet etc intrucat au devenit foarte stufoase mai populate decat structurile judiciare de la orase ;
    – Inspectorii vor face stagiul de maxim un an iar comisarii de trei ani in prezent stagiul de doi ani la agenti fiind aproape egal cu al ofiterilor ;
    – Pe linie legislativa :
    – Schimbarea denumirii politiei locale in garda civila sau a politiei romane in politia nationala pentru evitarea unor prejudicii de imagine grave ;
    – Preluarea in totalitate a ordinii publice de catre politie ori degrevarea politiei de apelurile 112 referitoare la alte fapte decat infractiunile, in prezent jandarmeria fiind derobata de raspundere total iar salariile fiind incasate dupa un program lipsit de griji ; pentru a evidentia la extrema in cazul unui omor intr-un oras jandarmul nu este deloc responsabil pe cand in politie inclusiv inspectorul sef poate fi destituit ;
    – Toti politistii operativi sa aiba drept de port permanent al pistolului inclusiv in afara serviciului pentru paza si apararea sa si a familiei sale ;
    – Doar politistii operativi vor beneficia de reducerea varstei de pensionare ;
    – Acordarea calitatii de politist rutier si de organ de cercetare al politiei judiciare tuturor politistilor la intrarea in bransa fara alte formalitati precum si accesul la informatii clasificate acesta fiind unul provizoriu pana la finalizarea verificarilor sipi ;
    – In cazul violentei domestice sa poata fi retinut administrativ agresorul 24 h timp in care va sesiza direct judecatorul de drepturi si libertati pentru luarea masurii de exclusiune din mediul familial de urgenta pe o perioada de la una la maxim 30 zile ;
    – faptele mai grave din lg.61/1991 in caz de repetare in interval de 6 luni de la prima abatere devin infractiuni dupa ramanerea definitiva a pvcc. Fiind investita instanta in procedura de urgenta pentru transformarea in zile de inchisoare penala pentru o paritate de o zi inchisoare/la 100 lei;
    – Pe linie logistica :
    – Posturile de politie vor fi prevazute cu minim 5 functii maxim 10 in functie de populatie si situatie operativa ;
    – Masinile de serviciu noi nu vor mai fi repartizate doar la nivel judetean unde parcul auto este nou ci si in teritoriu, asemenea si investitiile celelalte , toate vor respecta paritatea de 1/3 auto/leu alocat la nivel judetean/la nivel local ;
    – Alocarea de pistoale Glock doar lucratorilor operativi de urgenta ;

Dă-i un răspuns lui Orhan Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută