Exclusiv! Culisele legii salarizării bugetare

În data de 28.11.2016, ora 13:00, a avut loc ședința Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social, la care a participat Dumitru Costin președintele Blocului Național Sindical, la care este afiliat și Sindicatul EUROPOL. Pe ordinea de zi au fost propuse discuții pe marginea salariului minim brut pe economie garantat în plata pentru anul 2017, dar și marginea proiectului de Lege a salarizării unitare.

Trecând peste faptul că salariul minim, la nivelul de 1250 lei cum a fost stabilit începând cu 01 mai 2015 încă nu s-a aplicat la mai multe unități din cadrul MAI, apreciem că, în mod indirect, pe viitor, numai acest indicator, de raportare a salarizării bugetare la nivelul salariului minim, poate asigura o coerență și o echitate salarială. Spunem aste deoarece, la acest moment, salarizarea pe familiile ocupaționale, așa cum se regăsesc ele în Legea 284/2010, a fost negociată în funcție de interesele politice sau vizibilitatea unor lideri de sindicat din acele domenii.

Revenim asupra celui de al doilea punct, și anume proiectul legii salarizării unitare a bugetarilor și spunem că este imperios necesar să avem, în ceasul al doisprăzecelea, o lege în care să fie inclusă salarizărea tuturor bugetarilor, însoțită de o grilă transparentă și obiectivă pe care să fie așezat de la cel mai mic salariu al muncitorului necalificat, și până la salariul cel mai mare, al președintelui României.

Cu toate acestea, organizația noastră este sceptică cu privire la scoaterea de la naftalină a acestui proiect de salarizare, în condițiile în care, nu cu mult timp în urmă, în luna august, aceeași miniștri tehnocrați, de la muncă și finanțe, susțineau că prin OG 20 au pus pe masă toate fondurile disponibile pe care le-au avut la dispoziție până în august 2017 pentru eliminarea inechităților. Pentru că nu trebuie să uităm că polițiștilor li s-a promis ca cealaltă jumătate din salariul de merit va fi acordata începând cu luna august 2017, art. 31 alin. 6.

Mai mult decât atât, analizând proiectul propus de ministrul muncii, constatăm că este aproape identic cu cel pe care fostul ministru, dna Ana Claudia Costea, a vrut să îl promoveze în luna martie 2016, atunci când a fost cenzurată și când i s-a propus ca în schimbul acelui proiect de lege, să promoveze doar o ordonanță de urgență, care avea drept consecință diminuarea salariilor celor care intrau în sistem.

Să nu uităm că în luna aprilie 2016, dna Ana Claudia Costea a renunțat la mandat tocmai pentru faptul că premierul nu a susținut proiectul pe care astăzi îl vedem împachetat altfel și aruncat în dezbatere publică.

Este evident că tot acest demers al ministrului muncii, Dragoș Pâslaru, este unul politic și are drept scop prelungirea vieții sale publice după momentul în care actualul Guvern va fi schimbat de noua clasa politică ce se va contura dupa 11 decembrie. Astăzi, imaginea ministrului muncii este una mediocră, în special prin gafa pe care a făcut-o cu OUG 20/2016, care a încurcat și mai mult modul de calcul al salarizării bugetarilor, și prin OUG 43/2016, emisă la mai puțin de 4 săptămâni, prin care sunt recunoscute gravele lipsuri pe care le are OUG 20/2016.

Totuși, ne întrebăm de ce Guvernul, prin premierul Cioloș, nu a fost de acord cu acest proiect încă din martie 2016, pentru că el există de atunci, și îl promovează acum, când are mai puțin de o lună de activitate. Asta în condițiile în care, dacă era promovat din martie, astăzi îl aveam adoptat și publicat în M.of., ori acum nu mai avem nicio certitudine că viitorul Parlament va fi de acord cu el.

Alăturat atașăm în întregime proiectul de lege prezentat de Guvern, fără să intrăm prea mult pe cifre și fără să ne hazardăm să fim etuziasmați la această petardă politică aruncată de tehnocrații care vor să pozeze favorabil în fața alegătorilor astfel încât să își găsească vreun partid care să le asigure viitorul politic. Propuneri și observații pe acest proiect se pot face până în 12 decembrie 2016.

http://www.bns.ro/files/1-000-0000-00007/Proiect_Legea_salarizarii_unitare.pdf

Cosmin Andreica,

Președinte al Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Exclusiv! Culisele legii salarizării bugetare

Distribuie

6 răspunsuri

  1. După terminarea Scolii de agenți de politie am fost repartizat într-un oraș. Au trecut doi ani de zile de atunci. Dacă mă mut la cerere în alt județ și oraș pierd banii pentru chirie?

  2. Buna ziua!
    Din anul 2003 am avut domiciliu in bucuresti la adresa parintilor mei pana anul trecut cand mi am cumparat o locuinta in jud ilfov prin credit prima casa astfel ca mi am schimbat domiciliu pe ilfov.Pot beneficia cumva de chirie ? Mentionez ca locuinta parintilor mei este inchiriata.
    Multumesc!

    1. Da. Puteti beneficia doar daca unitatea unde isi are sediul unitatea nu este in Ilfov si ati fost mutat in interes de serviciu sau numit in prima functie.

  3. Vă rog să-mi spuneți dacă beneficiezi de plata unei fracțiuni din rată, pentru credit prin programul prima casa. Am achiziționat locuință în localitatea unde am fost mutat în interes de serviciu. Înainte de a mă muta făceam naveta în altă garnizoană la 60 km unde eram mutat tot în interes de seviciu. La momentul respectiv am depus actele necesare și am primi răspuns negativ pe motiv că fac naveta la 60 de km și primesc bani dor pt transport sau chirie. În prezent după 1 an, am fost mutat în interes de serviciu în loc unde mi-am cumpărat apartamentul prin prima casă. Întrebarea mea este dacă pot beneficia de plata unei fracțiuni din rată pt creditul ipotecar prin prima casă făcut cu un an în urmă.

Dă-i un răspuns lui Sorin Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută