În cursul anului trecut, la nivelul Poliției Române a fost implementat un proiect în sistem pilot care prevedea digitalizarea modalității în care polițiștii rutieri puteau aplica sancțiuni contravenționale participanților la trafic care erau depistați în timp ce încălcau normele de circulație rutieră, procesele verbale de constatare a contravențiilor fiind tipărite prin intermediul imprimantelor mobile din dotarea polițiștilor, așa cum rezultă din comunicatul instituției pe care îl puteți consulta mai jos.

De astăzi, 3 septembrie, așa cum a anunțat deja public conducerea Ministerului Afacerilor Interne, a fost implementat proiectul, în sistem pilot, prin care polițiștii rutieri pot aplica sancțiuni contravenționale, prin intermediul dispozitivelor mobile (tablete), aflate în dotarea acestora.

Astfel, a fost instalată aplicația ABATERI RUTIERE – MOBILE pe dispozitivele mobile din dotarea polițiștilor rutieri și au fost aplicate primele sancțiuni contravenționale.

Proiectul va funcționa în sistem pilot și progresiv, fiind colectate informații privind calitatea experienței atât de la utilizatori, cât și din partea participanților la trafic.

Numărul de dispozitive pe care va fi folosită aplicația va crește progresiv, astfel încât, până la sfârșitul lunii septembrie, aceasta să fie utilizată de către toți polițiștii rutieri din țară.

Procesele-verbale sunt tipărite cu ajutorul imprimantelor mobile din teren.

Deși prima amendă a fost aplicată prin intermediul aplicației Abateri Rutiere – Mobile la data de 03.09.2024 în județul Cluj, până în prezent, conform semnalărilor primite din partea colegilor noștri din teritoriu, au fost constatate mai multe neajunsuri în ceea ce privește utilizarea acesteia pentru aplicarea unor sancțiuni contravenționale cu incidență directă în domeniul circulației pe drumurile publice, cum ar fi Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie, sens în care am solicitat un punct de vedere din partea IGPR.

 

Conform răspunsului primit din partea Poliției Române, am constatat că activitatea de digitalizare a procedurii de emitere a proceselor verbale de constatare a contravențiilor a fost realizată doar în privința abaterilor rutiere care sunt prevăzute în OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, iar în situația în care colegii noștri depistează în trafic conducători auto care nu au încheiată poliță RCA, vor fi nevoiți să aplice sancțiuni contravenționale în modul clasic, utilizând pixul și ”sfânta” plombagină de care încă nu scăpăm nici măcar în secolul vitezei.

 

 

Iar din câte se pare, dezvoltarea aplicației în privința gestionării altor acte normative, implicit a Legii nr. 132/2017 va rămâne în sarcina colegilor noștri din cadrul structurii de informatică și comunicații, care pe lângă faptul că au un volum imens de muncă și nu sunt salarizați corespunzător prin raportare la mediul privat, au mai și fost ”recompensați” de către Guvern prin OUG-ul trenuleț în baza căruia începând cu luna ianuarie a anului 2025 nu au mai beneficiat de scutirea de impozit aferentă programatorilor.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Digitalizarea Poliției Române continuă tot cu pix și plombagină

Distribuie

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.