Despre aderarea la Schengen, uniformă, logistică și concursuri în ședință la Poliția de Frontieră

Astăzi, începând cu ora 10.00, timp de aproape trei ore, la sediul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră a avut loc o ședință de lucru între conducerea instituției și reprezentanții organizațiilor sindicale. Ședința a avut ca temă problemele cu care se confruntă polițiștii de frontieră în exercitarea atribuțiilor, cât și prezentarea unor subiecte de interes din partea IGPF în ceea ce privește noua uniformă, concursurile prin încadrare directă/TCO , logistica nouă care se va achiziționa, reabilitarea unor sedii și reorganizarea școlilor de poliție.

Problemele prezentate și argumentate  de Sindicatul EUROPOL în cadrul ședinței au vizat:

  • identificarea de soluții pentru punctul de lucru de la Frătăuți din cadrul SPF Vicovu de Sus;
  • reorganizarea școlilor de poliție din Dr. Tr. Severin și Oradea;
  • modificarea concepției IG;
  • achiziția de camere pentru supravegherea frontierei;
  • modalitatea de efectuare a pregătirii profesionale;
  • plata drepturilor restante la norma de echipare pentru anul 2021 si 2022;
  1. Identificarea de soluții pentru punctul de lucru de la Frătăuți din cadrul SPF Vicovu de Sus

Având în vedere faptul că punctul de lucru de la Frătăuți se află într-o stare avansată de degradare, care ar putea pune în pericol viața și integritatea polițiștilor, e nevoie de identificarea unei soluții imediate. Astfel, conducerea IGPF a precizat că la începutul anului 2023 noul sediu al SPF Vicovu de Sus va fi funcțional, iar punctul de la Frătăuți va fi închis și va intra în reabilitare.

2. Reorganizarea școlilor de poliție din Dr. Tr. Severin și Oradea

Ținând cont că la începutul anului viitor, Școala de Perfecționare de la Dr. Tr. Severin va avea un regim mixt, și de pregătire pentru agenții de poliție, cât și de formare continuă,  am propus ca și aceasta să aibă  statut de Direcție tip I, similar celorlalte unități de învățământ din MAI. Menționăm că unitatea de învățământ va putea  școlariza până la 220 de elevi.

De asemenea, am propus reorganizarea SPAPF ”Avram Iancu” Oradea, ținând cont că deficitul de personal îngreunează activitatea de funcționare,  pe de-o parte pentru procesul de predare (catedra de ordine publică și juridică) și pe de altă parte  pentru personalul civil, bucătari,  ținându-se cont de numărul redus al acestora  sau îngrijitor, ținându-se cont de suprafața mare a școlii. Totodată, reorganizarea compartimentului Resurse Umane prin transformarea acestuia în Birou, similar celorlalte unități de învățământ și mărirea numărului de posturi raportat la volumul foarte mare de lucru de la această structură. Și la celelalte compartimente se lucrează pe avarii, gen structura de securitate sau administrarea patrimoniului imobiliar, iar  toată aceasta reorganizare va avea un impact financiar nesemnificativ.

3. Modificarea concepției IG 

Reprezintă o altă situație prin revenirea la întocmirea planului de acțiune de către coordonatorii ture serviciu în detrimentul adjuncților de sector. Până la data de 09.12.2022 nu vor fi modificări la aceasta, dată la care se va vota aderarea la Schengen, urmând apoi ca solicitările trimise de structuri și organizațiile sindicale să fie reanalizate.

4. Achiziția de camere pentru supravegherea frontierei;

Pentru eficientizarea supravegherii frontierei, cât și pentru compensarea deficitului de personal existent, camerele de supraveghere joacă un rol primordial. Conducerea instituției ne-a transmis că pentru această solicitare, există două proceduri de achiziție pentru suplimentarea cu 33 camere de supraveghere.

5. Modalitatea de efectuare a pregătirii profesionale;

Având în vedere că pregătirea profesională se efectuează în afara programului de lucru, fiind un compromis ca polițiștii să vină din timpul liber, la unele unități se efectuează prin chemarea de cel puțin 3-4 ori pe lună la asemenea activități în afara programului. Am solicitat ca  aceasta să se efectueze centralizat și comasat într-o singură zi.

6. Plata drepturilor restante la norma de echipare pentru anul 2021 si 2022;

La nivelul structurilor IGPF există polițiști care în perioada anilor 2021 și 2022 au comandat anumite elemente din cadrul uniformei însă acestea, fie nu au fost pe măsura comandată, fie nu au fost deloc în stoc. Până la sfârșitul anului, cei aflați în această situație vor primi sumele de bani corespunzătoare elementelor de uniformă comandată.

 

De asemenea, în cadrul ședinței de lucru, conducerea IGPF ne-a transmis următoarele:

a) În cazul aderării României la Spațiul Schengen, personalul de pe frontiera internă, nu va fi în niciun caz disponibilizat,, trimis de la Oradea la Suceava sau de la Giurgiu la Iași, ținându-se cont de deficitul de personal, cât și de noile posturi care se vor înființa ca urmare a reconfigurării supravegherii frontierei. Reiterăm faptul că desființarea controalelor la frontieră nu va însemna și desființarea supravegherii frontierei de stat. Mai mult de atât, chiar pe 9 decembrie, în ziua votului aderării,  va fi o întâlnire la nivelul IGPF cu organizațiile sindicale, de unde se va transmite imediat care va fi strategia IGPF, în cazul unui vor pozitiv;

b) În primăvara anului 2023 vor fi organizate concursuri pentru ocuparea a 300 de posturi vacante  prin încadrare directă și 50 tip TCO;

c) Aeroportul din Brașov va deveni funcțional undeva la jumătatea anului 2023, iar posturile prevăzute( 89 agenți și 10 ofițer) vor fi ocupate treptat în funcție de aderarea României la Schengen și se va face cu câteva luni înainte, cel mai probabil în cadrul unei selecții;

d) Săptămâna aceasta  vor fi recepționate încă 20 de autoturisme  marca Ford Raptor, din cele 50 ramase, pentru zonele cu teren accidentat și greu accesibil, care vor fi distribuite inspectoratelor teritoriale;

e) în luna decembrie vor fi definitivate procedurile de achiziție pentru o parte din elementele de uniformă, noua uniformă fiind gata cel mai probabil undeva în primăvara anului viitor.

 

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

 

 

 

 

Sindicatul EUROPOL: Despre aderarea la Schengen, uniformă, logistică și concursuri în ședință la Poliția de Frontieră

Distribuie

Un răspuns

  1. Decizia aparține politicului,astfel trebuie să aveți în vedere că după aderare orice scenariu privind,mutari,disponibilizări este posibil,iar varianta optimista prezentată de dvs.este una extrem de nesigură.Orice reducere de cheltuieli prin dispariția masivă a unor posturi,funcții,va fi intens mediatizata ca o realizare a politicienilor.Orice decizie o vor lua,chiar dacă vor înlocui oameni de ce decizie cu alții docili și dependenți de politic sau mai exact fata de cei care i-au “uns”.Faptul că la fel cum a fost și la alte disponibilizări,iarăși nu exista deja un plan cu privire la fiecare polițist(cei care cunosc își amintesc cum au procedat maghiarii in 2007),ce opțiuni și variante are dacă vom intra sau nu,asta arată că scenariul va fi de genul scapa și se descurca fiecare cum poate.Cei cu “spate” se vor descurca,restul vor da probabil concursuri,multe contestate și controversate,dar se va uita repede pt.că fiecare va fi pe cont propriu și se va salva indiferent de compromisul înghițit sau nu.Nu va amăgiți,vor fi numiți oameni care să facă exact ce vrea sau dictează politicul.
    Nu va lăsați amăgiți și fiți prevăzători.Cand o să înceapă agitația,o sa fiți unii împotriva celorlalți,cei din punctele de trecere vor fi arătați cu degetul că ei au din ce și cu ce să își asigure un loc la “frontiera verde”cât mai aproape de casa,iar restul se va mulțumi cu ce rămâne sau pleacă.

Dă-i un răspuns lui Gal Ioan Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută