Cum rămâi fără permis 6 luni. Noi modificări

La mai bine de patru luni de la evenimentele rutiere produse pe Autostrada A2 București – Constanța, soldate cu 15 accidente de circulație si rănirea mai multor persoane, care au scandalizat opinia publică prin faptul că respectivii conducători auto au manifestat o conduită rutieră neadecvată și periculoasă, și mai mult, unii dintre aceștia neînțelegând implicațiile ce au putut decurge din încălcarea regulilor de circulație, la nivelul Guvernului României a fost inițiat Proiectul de  Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice care prezintă modificări substanțiale.

În primul rând este vorba despre sancționarea comportamentului agresiv al conducătorilor de vehicule care vor fi pedepsite cu amenda prevăzută la clasa a-IV-a de sancțiuni (de la 1305 lei până la 2900 lei), prin astfel de comportament înțelegându-se următoarele:

  • întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
  • deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând dn stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
  • conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu drumul numai una dintre roți;
  • conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public;
  • pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă in gol a roților motoare;
  • intimidarea conducătorilor de vehicule prin circulația la o distanță foarte redusă înainte, în spate cât și în lateral;
  • mersul cu spatele cu un vehicul în scopul intimidării celorlalți participanți la trafic care circulă în spatele acestuia sau realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia ori – situație des întâlnită în traficul cotidian;
  • folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau lumioase de natură a obliga nejusificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație.

De asemenea, legiuitorul a adus noi modificări asupra abaterilor ce privesc neacordarea priorității care până la acest moment se sancționau cu amenda prevăzută în clasa a-II-a de sancțiuni (de la 580 lei până la 725 lei) și cu aplicarea măsurii de suspendare a exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile, sens în care, în viitor nerespectarea regulilor privind acordarea priorității de trecere urmând a fi pedepsită prin aplicarea amenzilor cuprinse în clasa a-III-a de sancțiuni (de la 870 lei până la 1160 lei) cu aplicarea măsurii de suspendare a exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile, pentru următoarele situații:

  • neacordarea priorității de trecere vehiculelor care au acest drept;
  • nerespectarea regulilor privind depășirea;
  • neacordarea priorității de trecere a pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului.

O altă modificare demnă de menționat este aceea prin care legiuitorul încearcă temperarea comportamentului indisciplinat în trafic prin sancționarea cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 1305 lei până la 2900 lei)  și suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile pentru următoarele situații:

  • depășirea cu mai mult de 70km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv;
  • neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
  • efectuarea de către conducătorul de autovehicul, pe autostradă, a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, a circulației în sens contrar sensului de circulație, a circulației sau traversării de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile.

Dacă până în prezent se dispunea măsura suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule și tramvaie pentru o perioadă de 90 de zile, după intrarea în vigoare a modificărilor prevăzute în proiectul de act normativ perioada de suspendare se va majora la 180 de zile în următoarele situații:

  • când fapta conducătorului de autovehicul sau tramvai a fost urmărită ca infracțiune contra siguranței circulației pe drumurile publice iar procurorul sau instanța de judecată a dispus clasarea cauzei în condițiile art. 16 alin. (1) lit. b) teza a II-a din Codul de procedură penală, renunțarea la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei dacă nu a fost dispusă obligația prevăzută la art. 85 alin. (2) lit.g) din Codul Penal, respectiv aceea de a nu conduce anumite vehicule stabilite de instanță;
  •  în cazul accidentului de circulație din care a rezultat decesul sau vatămarea corporală a unei persoane dacă a fost încălcată o regulă de circulație pentru care prezenta ordonanță de urgență prevede suspendarea exercitării dreptului de a conduce și instanța de judecată sau procurorul a dispus clasarea cauzei în condițiile art. 16 alin. (1) lit. b), e) si g) din Codul de procedură penală, renunțarea la urmărirea penală, renunțare la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei dacă nu a fost dispusă obligația prevazută la art. 85 alin. (2) lit. g) din Codul Penal, respectiv aceea de a nu conduce anumite autovehicule stabilite de instanță, ori încetarea procesului penal în condițiile art. 16 alin. (1) lit. e) si g) din Codul de procedură penală;
  • când titularul permisului de conducere a fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru infracțiunile prevăzute la art. 334 alin. (1) si (3) din Codul penal, respectiv “punerea în circulație sau condcerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai neînmatriculat sau neînregistrat” și “tractarea unei remorci neînmatriculate sau neînregistrate ori cu număr fals de înmatriculare sau înregistrare”.

În ceea ce privește punctele de penalizare, acestea se anulează la împlinirea termenului de 6 luni de la data constatării contravenției, cu mențiunea că în situația în care a fost depusă plângere împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției prin care au fost aplicate oricare dintre punctele de penalizare care conduc la realizarea cumulului de 15 puncte, curgerea termenului de anulare se suspendă de drept pentru toate punctele de penalizare care îl alcătuiesc, de la data înregistrării acestei plângeri la instanța de judecată până la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești prin care a fost respinsă plângerea contravențională sau a fost admisă în parte, menținând sancțiunea contravențională complementară aplicată.

Acestea sunt în mare cele mai importante modificări propuse, Proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice fiind pus în Transparență decizională la nvelul MAI, iar dacă aveți sugestii sau propuneri așteptăm să ni le transmiteți pe adresa de e-mail sindicateuropol@gamail.com.

CONSULTĂ AICI NOTA DE FUNDAMENTARE A PROIECTULUI DE ORDONANȚĂ!

CONSULTĂ AICI PROIECTUL PRIVIND MODIFICAREA OUG NR. 195/2002!

CONSULTĂ AICI TABELUL COMPARATIV AL MODIFICĂRILOR!

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Cum rămâi fără permis 6 luni. Noi modificări

Distribuie

10 răspunsuri

  1. — deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând dn stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens??? Nu există așa ceva, practic e habarnist(de codul rutier) cel ce a scris asta! Ce funcție are? Nu contează, dați-l afară! Practic atunci nu pot depăși pe nimeni legal🥴
    –intimidarea conducătorilor de vehicule prin circulația la o distanță foarte redusă înainte, în spate cât și în lateral???😲
    Sunt doar conducători care circulă cu 70 in coloană(adormiți) și când îi depășești nu sunt atenți de tre să le faci semne să te lase să intri intre ei si mașina din fata lor. În 99% din cazuri când iei flashuri, claxoane, avarii, becuri de ceață in ochi sau frâne în nas le cam meriți și sunt menite să TE TREZEȘTI că ești la volan nu la cinema!!! De intimidat 🤔poate pe un incepator că pe tiriștii ce merg in paralel câte 2-3 km pe autostradă nu am reușit să-i intimidez, nici pe cei ce depășesc pe banda 2 cu 102 pe cel ce merge pe banda 1 cu 100.
    –neacordarea priorității de trecere vehiculelor care au acest drept???🙄
    Ăștia trebuie sancționați drastic că îs pericol public!!! Intimidează pe ceilalți participanți la trafic TRECÂND RAZANT, mai ales din sens opus, cu girofar și sirenă( pe care o pune in ultimul moment sau nu se aude că bate vântul invers), având impresia că dacă el merge cu 120 in curbă eu pot să mă teleportez in șanț să-i fac loc lui că vine pe contrasens🥴 Iar dacă îl văd și îl aud să-i fie clar că NU ÎI FAC LOC decât dacă am unde să mă feresc in siguranță, nu intru in parapet nu ies pe acostament cu cratere de 15 cm lăsate de tiruri și așa mai departe(că el trece și eu rămân cu mașina distrusă) si am nevoie de un timp pentru a analiza toate astea. Așa că reglementați asta!!!
    Aaaa și dacă tot suntem puși pe reglementat poate stabilim odată pentru totdeauna că drumul este PENTRU VEHICULE CONDUSE DE PERSOANE CE DEȚIN PERMIS DE CIRCULAȚIE pe drumurile publice. Eu sunt autorizat, verificat medical si psihologic și tre să am grijă de toți conducătorii de căruțe, mopede, biciclete, trotinete care nu sunt!
    Păi ori e siguranța circulație pt toată lumea ori… da e complicat și nu cred ca aveți timp.
    Timp ar trebui acordat și reglementării circulației pietonilor. Drumul e pentru pietoni cum e calea ferată pt mașini! Prin urmare PIETONII AVÂND OBLIGAȚIA DE A SE ASIGURA nu poți să mă faci pe mine vinovat că l-am lovit pe banda 1(asta înseamnă că nu-l interesează propria viață =sinucigaș) iar asta trebuie reglementat CLAR!!! Dar e tot greu si complicat…
    Așadar să nu cumva să cugetați la cele relatate mai sus sau să le puneți in aplicare fără să-mi plătiți drepturi de autor că mă supăr…

  2. Nu mai dati permise pe banda tuturor incapabililor!
    Sanctionati conducatorii care circula cu 30 km/ h pe banda doi sau trei pe portiuni de carosabil cu limitare de viteza la 60 km/ ora.
    Amendati oligofrenii care blocheaza benzile de circulatie desi au locuri de parcare pe o raza de cateva sute de metri.
    Anulati permisele boarfelor si cocalarilor care stau pe retelele de socializare in timpul deplasarii sau la semafoare in timp ce sunt pe oricare banda de rulare.
    Interziceti tot ce depaseste 3,5 tone in intervalul orar 06:00-23:00 in orice oras. si in localitati unde nu exista doua benzi pe sens.
    Ridicarea gunoiului, interventii ale masinilor mai mari de 3,5 tone , asfaltari si orice alte activitati mutate in intervalul 23:00-06:00.
    Montati semafoare inteligente ! ( vezi : Germania,Franta,Spania….)
    Eliminati troleibuzele si autobuzele duble. Scoateti tramvaiele pe portiunile in care exista o banda pe sens plus linie tramvai sau banda comuna a oricarui vehicul STB cu carosabilul !
    Interziceti orice lucrari pe carosabil in cursul zilei si in intervalul 15 septembrie- 15 martie.
    Obligati dezvoltatorii imobiliari sa construiasca locuri de parcare pentru fiecare apartament + 10% pentru vizitatori.
    Introduceti taxe pentru toate masinile care nu au numar de B sau IF inclusiv pentru toti provincialii care fac ( uber,bolt,freenow) indiferent de numarul de inmatriculare de 100 ron / zi.
    Montati camere pe masinile de rutiera fata-spate pentru a reduce abuzurile politistilor si a proba corect infractiunile savarsite in trafic.
    Testati lucratorii de la rutiera ( alcool si substante interzise ) inainte si dupa program.
    Creati un mediu corect si apoi treceti la sanctiuni si contraventii !

  3. Pentru conducere agresiva cred ca ar trebuie 12 luni de suspendare a permisului, iar in cazul repetarii contraventiei in termen de 3 ani sa se suspende permisul pe 5 ani.

  4. As dorii o sezisare a Sindicatului Europol, asupra guvernului, deoarce prin impunerea noilor masuri foarte drastice si oarecum “comuniste” conducatorii de autovehicule devenind mult mai usor labil mental, provocand un stres pentru aceestia, unele fiind greseli si nu neaparat intentionate, altii soferii cunoscand foarte bine cum reactioneaza o masina in derapaj, ce se intampla cu aceasta, iar noi ca si cetateni suntem fortati sa devenim niste “ROBOTI” si “SCLAVI” ai guvernului, care acestia avand soferi personali sii nefiind in stare sa execute sau sa performeze anumite actiuni cu autovehiculul propun niste legi aberante pentru a se “simtii” bine mintea lor “bolanda”.
    Europol ar trebuii sa sustina drepturile si constituita oamenilor si sa nu ingenuncheze o intreaga populatie pentru niste “dobitoci” si mai bine sa ii dispuna din functiile pe care le au si sa respecte constituia tarii noastre si drepturile omului. Va multumesc ! Acest mesaj poate fii pulbic !

  5. Buna ziua,observ ca impotriva conducatorilor auto se i.au tot felul de masuri de sanctionare pt diverse fapte dar nu credeti ca tot in ordananta respectiva sa fie cuprinse si sanctiunile impotriva administratorilor drumurilor(judetene,nationale,europene,autostrazi)si mai ales raspunderea penala pt simplu fapt ca 50% din accidentele se datoreaza stării dezastruase a carosabilului si de multe ori si a semnalizarii necorespunzatoare sau deloc.!!??? Ce.i care vin cu astfel de ideii ar trebuii sa se gandeasca cum sa investeasca mai bine banii proveniti din taxe pt a repara,moderniza si mai ales construii si abia dupa aceea sa treaca la sanctiuni.

  6. Dacă tot ne aliniem la normele europene deși a fost proiect de lege conducerea motocicletelor cu cilindree de până la 125 CC cu categoria b după doi ani de la obținerea permisului aceasta nu sa pus în practică

  7. Bună ziua! Cu durata obținerii permisului care durează foarte mult cand rezolvatii. LA Galați durează 2 luni pana intri la examenul de sala și alte 3 luni pana dai traseul.Deci dai traseul după 4 /5 luni de la terminarea scolii auto.Nu este normal ca dupa ce termini un curs sa dai examen după 5 luni .

  8. Referitor la cei care trec de pe o banda pe alta. Bun , trebuiesc sanctionati cei care se duc agresiv , cu viteza neadecvata, etc.. Dar ce te faci cu cei care incurca efectiv circulatia, mergand nejustificat sub viteza maxim admisa pe banda 3 sau doi -dupa caz. Sau cu cei care opresc nejustificat in fata ta .,mai ales la trecerile de pietoni asteptând pe cineva pe care sa-l invite sa traverseze.Cred ca perioadele de suspendare sunt un pic cam mari si legea nu face diferenta intre cei care ,,gresesc” in mod voit si repetat si cei care pur si simplu se grabesc o data pe an si atunci sunt prinsi. In plus, la asemenea pedepse, apar tentatiile. De ambele parti! Mai ganditi-va !

  9. Ce masuri se iau!? impotriva celor care traseza drumul si acum un an era linie discontinua iar acuma le-au raschetat si au trasat linie continua iar pe o distanta de circa 8 km exista o singura trecere de pietoni…….,la primarie.

Dă-i un răspuns lui vali Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută