Ce sume restante vor primi polițiștii pe data de 14

Având în vedere termenele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2020 pentru  completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, la salariul pe care polițiștii îl vor încasa în data de 14.10.2020, se va acorda plata pentru perioada 31.01.2020-31.07.2020 a sumelor compensatorii tranzitorii reprezentate de sporul de fidelitate, pericol deosebit și studii superioare.

Reamintim faptul că luna trecută au fost puse în plata aceste drepturi aferente lunii august 2020, iar luna aceasta se va primi pentru luna septembrie plus pentru perioada 31.01.2020-31.07.2020. Sumele care se vor acorda retroactiv vor apărea distinct pe fluturașul de salariu ca diferențe de plată.

Pe acest fluturaș de salariu apar diferențele încasate la salariu de funcție din luna august pentru un agent șef de poliție de frontieră cu 14 ani vechime, din care rezultă că pentru sporul de fidelitate  de 10%, pericol deosebit 30% și sporul de studii superioare 25%  a primit în plus o sumă brută de 395 lei, din care  rezultă o creștere netă a salariului de funcție de 231 lei.

În data de 14 octombrie, salariu de funcție va fi tot de 4160 lei, la care se va plăti distinct, diferența pentru lunile februarie, martie, aprilie, mai, iunie și iulie, adică  395 lei x 6= 2370 lei brut (1386 lei net).

Pentru al doilea exemplu, vorbim de un agent principal de polițiede frontieră cu 9 ani vechime, din care rezultă că pentru sporul de fidelitate  de 5 % și  pericol deosebit 30%   a primit în plus o sumă brută de 239 lei, din care  rezultă o creștere netă a salariului de funcție de 140 lei.

În data de 14 octombrie, salariu de funcție va fi tot de 3573 lei ca în luna august, la care se va plăti distinct, diferența pentru lunile februarie, martie, aprilie, mai, iunie și iulie, adică  239 lei x 6= 1434 lei brut (840 lei net).

Acestea sunt doar niște exemple orientative, fiecare polițist primind sume diferite în funcție de vechimea în serviciu, dacă beneficiază sau nu de studii superioare și de asemenea, dacă beneficiază de valoarea maximă a sporului de pericol deosebit în funcție de postul pe care îl ocupă.Sumele primite de polițiștii de frontiera operativi sunt mai mari fata de cei din cadrul Politiei Române, având în vedere ca până acum aceștia au primit sporul de pericol deosebit în cuantum de 15%, acesta crescând acum la 30%.

Dacă aveți și alte neclarități cu privire la acordarea acestor drepturi, modul de calcul al acestora sau cuantumurile în care se acordă, vă rugăm să ne scrieți, fie pe pagina de facebook Sindicat Europol, fie direct pe email sindicateuropol@gmail.com

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Ce sume restante vor primi polițiștii pe data de 14

Distribuie

12 răspunsuri

  1. O dată cu mărirea salarială a scăzut diferența dintre salariul acordat până la acordarea acestor drepturi și cel ce urmează să îl primim în 2022 astfel încât în final salariul a fost la fel precum în lunile trecute.

  2. Nu va mai laudati degeaba ca si Coarna care in iarna se lupta cu sistemul pe scarile MAI ca sa se laude dupa aceea ca a obtinut drepturile politistilor si ca monitorizeaza actualizarea pensiilor in realitate a NIMIC pentru ca in realitate e o crestere de 80 lei pt 5% pt ofiteri cu 25 ani vechime dar pt majoritatea colegilor adica a agentilor cu tot cu sporul de studii superioare inseamna intre 80 si maxiiiim 120 lei fata de ceea ce trebuia aplicat prin Decizia 51

  3. Ptr cei care au iesit la pensie din M.A.I stiti cumva daca plata ce ni se cuvine ptr ordinu militar 10-15-20% cand si daca se va mai face?

    1. Da vei primi restanta sporului de fidelidate pe perioada februarie-august 2020, pe 14 octombrie, iar in urmatorii 5 ani, esalonat, adica 5%, 10%,25%,25% si 35 % incepind cu 2020 diferenta pe ultimii 3 ani, din 2017 pina in ianuarie 2020, adica aproape nimic, rusinos este ca in complicitate cu Snppc s a emis mizeria de ordonanta 75 de anul acesta prin care asa zisul maxim s a rezolvat, dar in realitate situatia este aceasta conform deciziei 51 a ICCJ /2019 prin care se reglementa dezlegarea de drept, care ar fi trebuit aplicata din momentul emiterii, conform careia functionarul public trebuie platit la nivelul maxim care e unic adica acela rezultat din salariul minim aflat in plata la zi si nu cel din 2009 la care se aplica sporul in speta de 5%
      Concluzia este ca exista 2 familii ocupationale in Mai ofiteri si agenti nu ofiteri specialisti, principali si nici agenti principali, 1,2 etc de aceea exista in mod intentionat mai multe ” maximuri” pentru ca in realitate asa cum am zis exista un singur maxim atit pt ofiteri cit si pt agenti asa cum sint platiti cei in aparatul central si in Igpr.Prin ordonanta 75 s a mimat aplicarea Deciziei 51/2019 care se referea la aplicarea reala a maximului despre care am mentionat si nu la firimiturile de 5%,etc pt ca daca se aplica corect Decizia 51/2019 privind maximul aflat deja in plata la “forurile de sus” plus sporurile aferente, de pina la 30%, atunci altfel ar fi situatia adica ar fi rezolvat toate diferentele si actiunile civile aflate pe rol.Asta ar trebui sa faca un sindicat.Si ar mai fi ceva coeficientii de ierarhizare carora le corespund functiile de ofiter gen specialist, principal, etc si de agent gen 1,2 etc sint prevazute intr un ordin, culmea secret, al directiei financiare care nu are corespondent in nici o lege mai ales ca functionarii publici sint obligati prin lege anual sa si publice veniturile salariale, averea etc.Asa ca ar trebui sa intentam cu totii actiuni civile in contencios pt aplicarea corecta a salarizarii la nivel maxim fie ca fie ca ofiter fie ca agent si sa nu cadeti in capcana prin care inspectoratul sau directia comunica, in cazul unui eventual proces civil, instantei competente ca respectivul agent sau ofitet e platit pe maxim la functia din statul sau pe care o ocupa, gresit sa cereti suma aferenta functiei maxime din MAI care este unica si nu de la biroul, postul etc unde sinteti incadrat

  4. Sporul de studii este calculat la salariul din 2009, în timp ce pentru salariul de excelență/ procentul de calcul în cazul sancțiunilor exista alta baza de calcul ( salariul actual). Îmi puteți spune de ce se aplica aceasta discrepanta? Care este baza legala de calcul în cazul celor 3 situații diferite?

    1. In realitate, pentru drepturile acordate ca procent avem si 6 baze de calcul diferite. În funcție de actele normative emise începând cu 2010 am ajuns la aceste anomalii generate de „cârpeli” legislative.

Dă-i un răspuns lui Bele Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută