Revenim asupra detaliilor privind drepturile financiare și explicațiile pe cifrele proiectului de buget de stat corespondent anului 2017, pentru că s-au răspândit o serie de zvonuri și informații eronate în rândul polițiștilor.Astfel, exista temerea că sporul de 75% pentru orele prestate de polițiști în intervalul zilelor de repaus săptămânal, sâmbăta și duminica, de sărbători legale și în alte zile în care potrivit legii nu se lucrează, nu se va mai acorda după ce OUG 99/2016 își va înceta aplicabilitatea la 28 februarie 2017.

Cu privire la acest aspect, precizăm că, până în acest moment nu s-a pus problema în niciun context ca acest spor să nu mai fie acordat după data de 28 februarie 2017.  Mai mult, în proiectul de Ordonanță de urgență publicată de Ministerul Finanțelor, acest spor este inclus, prin trimitere la normele precedente, despre care se prevede că se acordă corespunzător în perioada 01 martie – 31 decembrie 2017.

Proiectul Ordonanței de urgență privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2017, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, a fost adoptat în ședința de Guvern din 25.01.2017, și urmează să fie publicat în M. of., stipulează la art. 1 alin. 3, faptul că prevederile art. 6-11 din OUG 99/2016 se aplică în mod corepunzător și în perioada 1 martie – 31 decembrie 2017.

proiect OUG

Potrivit art. 7 alin. 4 din OUG 99/2016, prevederile art. 13 alin. 5-8 din OUG nr. 103/2013 se aplică corepunzător și în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2017.spor 75 og 99

Iar potrivit art. 13 alin.5-6 din OUG 103/2013, se acordă un spor de 75% pentru polițiștii și personalul civil din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, pentru orele prestate în zilele de repaus săptămânal, sarbători legale și în alte zile în care potrivit legii, nu se lucrează.75 spor OG 57

Acesta este hățisul și haosul legislativ prin care o normă banală este reglementată în România anului 2017. Una peste alta, concluzia e că Ordonanța de urgență care va produce efecte începând cu 1 martie 2017 a fost adoptata pe 25.01.2017 iar acordarea sporului de 75% este asigurată până la finele anului.

Cu privire la zvonurile legate de diminuarea normei de hrană și de echipament, ca urmare a micșorării bugetului MAI pe 2017, cu aproximativ 4,3 %, organizația noastră a consultat reprezentanții MAI care au precizat că nu există niciun raport de cauzalitate. De asemenea, nivelul mai mic al bugetului a fost determinat de plecările masive din sistem, iar aici vorbim de toate categoriile de personal (funcționari publici cu statut special și militari), ceea ce a determinat o diminuarea a fondurilor necesare pentru echipament și alte capitole bugetare care sunt legate de personalul încadrat.

Totuși, pentru că mulți polițiști nu cunosc cadrul legal în baza căruia se modifică norma de hrană și cea de echipament, vă punem la dispoziție temeiul care stă la baza oricăror modificări pe aceste segmente. Astfel, pentru ca norma de hrană să se modifice, trebuie îndeplinite condițiile prevăzute de art. 5 alin. 1-2 din OG 26/1994, respectiv: actualizarea să se realizeze trimestrial și să existe o diferență de peste 5% a indicilor de consum.

norma hrana og 26

Pentru norma de echipament, potrivit art. 3 alin. 1-2 din HG 1061/2002, valoarea financiară se stabilește anual, în funcție de prețurile la care se achiziționează articolele cuprinse în norme. De precizat faptul că, potrivit art. 13 alin. 1 din OUG 103/2013, valoarea financiară anuală a normelor de echipare, precum şi valoarea financiară a drepturilor de echipament se menţin în plată la nivelul stabilit pentru anul 2013 .norma echipament hg 1061

În speranța că informațiile de mai sus sunt edificatoare, mulțumim colegilor care ne-au adresat întrebări și observații pe marginea acestui subiect. De asemenea, vă stăm la dispoziție pentru orice alte informații.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Ce se întâmplă cu sporul de 75%, cu norma de hrană și de echipament în 2017?

Distribuie

12 răspunsuri

  1. Cum se face că alte categorii socio-profesionale bugetare beneficiază de spor de 100% prin Codul Muncii iar angajatii MAI tre să se caciulească an de an ptr emiterea unui ordin de ministru care să prevadă un drept normal in toată lumea civilizată, cu un cuantum discriminatoriu de doar 75 %??? Unde i normalitatea???

  2. Sunt subofițeri de poliție absolvenți de studii superioare, facultatea de drept, ramura științe juridice, care au fost evaluați în fiecare an de poliție, cu calificativul ” F. B”, puțini dar există. Au fost avansați, datorită rezultatelor obținute în activitate, cel puțin o dată în carieră înainte de îndeplinirea termenului legal și, deși sistemul are nevoie de ofițeri, datorită unor prevederi aberante care nu au fost actualizate niciodată, din Statutul polițistului, nu pot fi trecuți în corpul ofițerilor, deși există ofițeri proveniți din rândul subofițerilor fără a susține vreun examen în acest sens, diferența facând-o licența susținută la Academia de Poliție. De ce nu se militează în sensul ca, un subofițer de poliție absolvent de studii superioare juridice care îndeplinește condiția de a fi obținut în toți anii de activitate cel puțin calificativul FB să fie trecut în corpul ofițerilor? Acești oameni au o experiență și activitate mult mai vastă decât a multor ofițeri, aflați chiar în funcții de conducere, nu exagerez cu nimic!

  3. Printre membri care ii aveți este posibil sa existe si lucrători care cu ani în urma au fost militari angajați cu contract,sergenți angajați sau polițiști de frontiera angajați pe baza de contract ,pentru ei daca faceți demersurile legale pentru obținerea medaliilor”Ordinul Militar”,va mulțumesc pentru informațiile oferite ,cu respect.

  4. De ce sa beneficiem doar de 75% când în legislatie este prevăzut acest spor cu 100%. La maririle salariale recente iar am fost lasati pe dinafara. Au ajuns politistii locali sa castige cu 1000 de lei mai mult decat politistii nationali.Facei demersuri și strângeți oamenii din sistem pentru proteste. Rusine

  5. Halal viitor, ne bucuram de ce am avut cand normal ar fi sa primim 100% spor…! Nu cred sa mai prindem starea de normalitate…

  6. Ce ne puteți spune despre modul de calcul a salariului la polițişti avănd în vedere că hg 1/2017 spune că salariul minim este de 1450 lei fără sporuri sau alte adaosuri.

  7. Bună ziua. Am și eu o întrebare. Mi s-a refuzat (de către compartimentul financiar al structurii în care lucrez) trecerea pe o adeverință de venit (care avea o rubrica „alte venituri obținute în ultimele 3 luni” ) a valorii dreptului de echipament. Motivul a fost ca este ilegal, dar s-a refuzat sa mi se dea detalii cu privire la Legea în care se stipulează acest lucru. Ba, mi s-au adus și alte acuzații, cum ca fac presiuni etc. Mergând la banca, am văzut adeverințe date de structuri MAI care treceau valoarea echipamentului și a orelor suplimentare. Banca ia în calcul aceste venituri. Am fost afectata în mod direct de faptul ca mi s-a refuzat trecerea acestor venituri în adeverință. În plus, nu mi se dau alte explicații și, încercând sa mă documentez, nu exista temei legal ca sa le interzică asta. Mă puteți ajuta cu explicații? Exista vreo lege care interzice în mod expres trecerea contravalorii echipamentului pe adeverință? Dacă da, care? Mulțumesc!

    1. Drepturile de echipament și drepturile de hrana nu reprezinta venituri salariale, ele nefiind impozitate. Din acest motiv, aceste sume nu sunt trecute pe adeverinta de salariu.

  8. Pompierii au ramas ultimii la caruta ! Fiind militari nu=i baga nimeni in seama si muncesc cel mai mult in conditii vitrege, cu risc crescut .
    Functiile si implicit salariile sunt mult mai mici ca ale politistilor cu toate ca ar trebui sa fie invers .

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.