Avem un nou șef al Poliției Române

Poziția 2 din cadrul organigramei IGPR este scoasă la concurs iar proba se va desfășura în cursul zilei de azi. Este vorba despre funcția de inspector general adjunct I, cel care în mod normal era răspunzător de coordonarea activității structurilor poliției judiciare. Este de salutat această măsură, mai ales pentru faptul că atât la nivelul MAI, IGPR, IGPF, IGI și IPJ-uri avem mii de acte materiale în ultimii ani de „abuz în serviciu” prin aceea că nu a fost îndeplinită obligația legală de a se organiza și desfășura concurs în cea de-a doua perioadă de împuternicire.

Articolul 27^16 (1) Polițistul poate fi împuternicit, cu acordul acestuia, pe o perioadă de maximum 6 luni. Prelungirea împuternicirii poate fi dispusă, cu acordul polițistului, pentru maximum 6 luni, perioadă în care sunt obligatorii organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea postului.

Istoricul acestei poziții este unul controversat și care ne-a demonstrat „pe față” că imixtiunea politică se află în tot și în toate. Astfel, pe funcția vacantă de câțiva ani de insp. gen. adj., se împuternicește în ianuarie 2020 chestorul Mirițescu, care până la acel moment îndeplinea funcția de inspector șef al IPJ Prahova. Urmează două împuterniciri, din care a doua cu încălcarea prevederilor de mai sus în sensul că nu s-a desfășurat concurs pentru ocuparea funcției. Cu toate acestea, în decembrie 2020, înainte de plecarea ministrului Vela, sunt anunțate concursuri pentru toate funcțiile din vârful conducerii IGPR.

Ulterior, după numirea ca ministru a lui Lucian Bode, în ianuarie 2021, acesta blochează concursurile iar în secțiunea carieră de pe site-ul Poliției Române, concursurile apar sistate temporar (link-ul a fost șters de pe site-ul Poliției Române). Urmează așadar o perioadă de dezbateri politice între cele două partide politice aflate în coaliția de guvernare pentru împărțirea funcțiilor publice. Surpriza însă vine în luna februarie 2021 când nu se mai putea proceda la împuternicirea în continuare a chestorului Mirițescu, fiind atinsă limita de 12 luni.

Abia acum apare mecanismul fraudulos care trebuia să creeze aparența de legalitate în ceea ce privește menținerea în continuare pe aceeași poziție, de inspectorul general adjunct, a chestorului Mirițescu. Evident, vorbim și despre complicitatea secretarului de stat Bogdan Despescu și a ministrului Bode, fără de care nu s-ar fi putut realiza operațiunea. În concret, în luna februarie 2021 se anulează concursul declanșat în decembrie 2020. În următoarea zi, după anularea concursului, apare în peisaj chestorul Valentin Minoiu, care ocupa funcția de director general adjunct al DGMRU, cu coeficient mai mare decât cel de insp. gen. adj., și fără să mai fie nevoie de concurs, acesta își depune un raport prin care solicită numirea pe această funcție.

Ca să ne înțelegem, chestorul Minoiu a fost numit în prima funcție direct în MAI, în zona structurilor de resurse umane. Și acolo a rămas toată cariera. Nu a lucrat o zi în poliție. Nu a făcut niciodată parte din structurile poliției judiciare. Nu a văzut niciodată coperta unui dosar penal. Nu avea nicio competență sau abilitate specifică poziției de inspector general adjunct I pe coordonarea structurilor poliției judiciare. Dar, în aceeași zi în care chestorul Minoiu își dorea cu tot sufletul și ființa sa ocuparea acestei poziții, brusc și dintr-o dată, la doar câteva ore, solicită să fie împuternicit din nou director general al Direcției Generale Management Resurse Umane. Evident, tot cu acordul secretarului de stat Despescu și a ministrului Lucian Bode.

Care sunt efectele acestui joc de glezne? Dacă nu v-ați prins până acum, vă dăm noi un indiciu: chestorul Mirițescu se află și astăzi în poziția de „împuternicit” inspector general adjunct. Și asta pentru că artificiu folosit de cei din MAI a fost de a ocupa funcția de către cineva care avea deja un coeficient cel puțin egal cu funcția de inspector general adjunct (adică funcții cel puțin de nivelul director general adjunct din MAI) și ulterior să fie vacantată ca să poată fi exercitată în continuare de preferatul oamenilor care dețin funcții politice din MAI.

Articolul 27^16 (2) În cazul postului de conducere temporar vacant, împuternicirea se poate dispune până la încetarea situației care a condus la vacantarea temporară a postului.

Acum, dacă partea bună este că postul a fost în cele din urmă scos la concurs, ca urmare a renunțării celor băgați la înaintare să îl ocupe fictiv, acum vă spunem câteva detalii care reprezintă partea obscură, respectiv care ne arată că sistemul este profund bolnav sau chiar putem spune că este în moarte clinică.

La concursul organizat nu s-a realizat niciun fel de promovare, în sensul că ar fi trebui trimisă informare către toate unitățile și subunitățile, cel puțin din Poliția Română, că doar aveam interes să existe o bază de selecție cât mai mare pentru a ne asigura că vom avea cel mai potrivit candidat. Acest lucru nu s-a întâmplat, ci s-au rezumat să posteze anunțul de concurs doar pe site-ul MAI, la secțiunea carieră. Știți voi, acolo pe site unde intră fiecare de 3 ori pe zi (Atenție! Ironie). Astfel că la concurs s-a înscris în mod foarte surprinzător și neașteptat, UN SINGUR CANDIDAT. Dar nu aveți cum să îl ghiciți. Numele lui începe cu M și se termină cu irițescu.

Dincolo de faptul că în urma celor doi ani de exercitare a funcției, chestorul Mirițescu nu a adus plus valoare vizibilă instituției, singurul lucru marcant cu care este cunoscut în societate, este că era desemnat la conducerea Poliției Române în perioada în care am avut cazul Onești, al cărui deznodământ nu a fost elucidat nici până în prezent. Iar faptul că pentru a doua poziție ca importanță din structura Poliției Române, care numără peste 45.000 de polițiști, s-a înscris un singur candidat, care va fi desemnat și câștigător.

Care este percepția societății despre Poliția Română când asistă la astfel de simulări de concursuri în care avem un singur candidat? Care poate fi motivul pentru care niciunul din cei câteva mii de ofițeri care îndeplinesc condițiile de participare la concurs (7 vechime în MAI, 4 ani vechime în funcții de conducere)? Cine poate justifica eșecul transparentizării și depolitizării Poliției Române, în condițiile în care mesajul subliminal îl avem prin dovada că există un singur candidat? De ce nu își doresc ofițerii din Poliția Română să facă carieră și să își încerce cunoștințele și capacitățile prin participarea la un concurs pentru una din funcțiile de top management? Oare de ce le este frică ofițerilor să se înscrie la un concurs care presupune o tematică pe care o mănâncă pe pâine zi de zi în munca lor?

Acestea sunt doar câteva din întrebările la care ar trebui să răspundă ministrul Bode, și cei care conduc din umbră frâiele acestei instituții, cum ar fi secretarul de stat Bogdan Despescu. Bine, câțiva polițiști răutăcioși au spus chiar că nu am fi avut nici acum acest concurs, dacă nu exista supărarea domnului Mirițescu pentru faptul că din poziția de „împuternicit” nu poate să primească a doua stea de chestor, în condițiile în care nu este definitivat pe post. Dar despre deznodământul acestei ipoteze de-a dreptul malițioase, vom afla doar dupa 1 Decembrie, când au loc aceste avansări.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

 

Sindicatul EUROPOL: Avem un nou șef al Poliției Române

Distribuie

Un răspuns

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută