„Autospecialele” mortii cu care patruleaza politistii

Cu toții probabil ați citit ultimele headline-uri din presa online referitoare la accidentul de circulație produs noaptea trecută, pe DN39 între localitățile 2 Mai și Vama Veche, din județul Constanța, în care un poliţist din Vaslui, în vârstă de 53 de ani, detaşat pe litoral, a murit într-un teribil accident în timp ce se afla în patrulă mixtă cu un jandarm, care a fost rănit și acesta, având patru coaste fracturate.

Poliţistul a fost grav rănit, în urma accidentului, aflându-se în stop-cardiorespirator. Cadrele medicale sosite la faţa locului au început manevrele de resuscitare, dar, în ciuda eforturilor depuse, bărbatul a fost declarat decedat. Poliţistul decedat se numea Hrisu Ioan Colinel, era agent șef principal în cadrul IPJ Vaslui, avea 53 de ani şi 3 copii.

Această nenorocire vine la scurt timp după ce un alt coleg polițist, agent șef Sorin Vezeteu, a fost ucis mișelește pe peronul gării din Burdujeni, județul Suceava. Nu mai este nevoie să amintim de agentul șef principal de poliție Gheorghe Nistor, care a fost ucis de doi frați în interiorul postului de poliție din Vișeul de Jos, județul Maramureș sau de moartea Dulăului de către turcul şmecheraş care a ales să-l ia pe capotă, ori alți colegi care au sfârșit tragic de-a lungul timpului, din cauza incompetenței managerilor, lipsei de dotări, logistică ori chiar a legislației care este în defavoarea noastră.

Nu pot să nu mă gândesc la ultimul coleg decedat între fiarele contorsionate ale unui Logan 1.4, denumit de către instituția poliției autospecială. Ce înseamnă asta? – AUTOSPECIÁLĂ s. f. autovehicul cu destinație specială, având caroseria adaptată pentru un anumit scop. (< it. autospeciale).

Din definiția de mai sus nu pot decât să înțeleg că pentru a avea statut de autospecială, un autovehicul aparținând structurilor de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională ar trebui să aibă caroseria ranforsată, capabilă să „suporte” și nu doar să fie dotată cu o rampă de lumini, o stație emisie recepție(neutilizabile) și 4 inscripții reflectorizante „Poliția” și „Siguranță și încredere”.

            Ce să mai vorbim despre faptul că multe autoturisme datează din anul 2006, și în loc să fie casate, ele au depășit cu mult expectanța de viață, au ITP-ul la zi, iar deși sunt folosite chiar și 24/7, au în bord un număr de kilometri care ar stârni invidia mai marilor companii producătoare de autoturisme de renume.

Rugină, anvelope la limita necesarului de cauciuc, probleme mecanice pe care nici service-urile de reprezentanță nu le-ar putea repara fără a schimba autoturismul cu totul, reparații făcute de către colegi doar pentru că erau amenințați cu cercetare disciplinară pentru accidente în timpul exercitării atribuțiunilor de serviciu, lipsă airbag-uri, chiar și dotările standard cerute de legislație privind triunghiurile reflectorizante, stingător și trusa medicală, sunt doar câteva dintre problemele întânite la „autospecialele” Poliției Române.

            În loc să plătească M.A.I. 50 000 euro/autovehicul, cu care nu poți prinde nici un Matiz, mai bine ar lua exemplul polițiilor din occident privind achizițiile de autoturisme „sănătoase”, cu mult mai multe dotări tehnice și mult mai sigure, atât în exercitarea atribuțiunilor de serviciu cât și în urma unui impact violent.

Ştim şi noi că din exterior am putea părea nişte plângăcioşi care la orice tragedie dau vina pe minister, dar mai ştim şi că ne întrebăm cum e posibil ca parcul auto neoperativ al M.A.I. să cuprindă numai Duster şi Logan 2015, iar parcul auto operativ, adică autospecialele, să fie într-o majoritate covârşitoare, sicrie pe roţi? Toleraţi voi asta, cetăţeni, din partea lor, noi nu mai putem.

Revenind la motivul pentru care am redactat acest articol, nu mă pot gândi decât la faptul că pierderea unei vieți omenești putea fi evitată dacă vestitele „autospeciale” ar fi avut o ranforsare cu cadru metalic dur sau măcar câteva airbag-uri care să-i atenueze șocul.

Dorim pe această cale, să mulțumim Ministerului Afacerilor Interne pentru grija manifestată și interesul acordat privind siguranța polițistului și dotărilor de care acesta se poate folosi.

Vă mulțumim că ne trimiteți la muncă în sicrie pe roți! Mai jos vă prezentăm câteva imagini ale autospecialelor, despre care ar mai fi multe de povestit, cu care își desfășoară serviciul mulți polițiști din cadrul structurilor de Ordine Publică, secții de poliție rurală și polițiștii detașați pe litoralul Mării Negre, prin care și defunctul agent șef principal Hrisu Ioan Colinel.

Viitorul ne apartine!

Claudiu Zahariuc – Vicepreședinte Filiala Mureș

 

Sindicatul EUROPOL: „Autospecialele” mortii cu care patruleaza politistii

Un răspuns

  1. foarte bun comentariul. ma uit si la dga care au dustere noi si rezultate zero coruptia in politie fiind imensa. pe de alta parte masinile de la patrulare sunt focare de infectie nu aloca bani nici pt spalare normala darmite chimica.

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *