Autospeciale noi pentru structurile de poliție rutieră și ordine publică

Așa cum am transmis anterior, anul acesta va fi unul îmbelșugat în ceea ce privește achizițiile în Poliția Română. Astfel, IGPR a început în forță, am putea spune, pe data de 16.01.2023 fiind semnat acordul cadru pentru furnizarea a maxim 300 de autospeciale pentru poliția rutieră și maxim 400 de autospeciale pentru structurile de ordine publică, cele două loturi cu o valoare estimata de 16.100.000 euro fiind adjudecate de către grupul Renault la valoarea de 15.780.000 euro.

Dacă vă întrebați ce autospeciale urmează să intre în dotarea Poliției Române, vom încerca să vă lămurim în cele ce urmează. În urma analizei efectuată pe caietele de sarcini aferente achiziției, am identificat următoarele modele:

POLIȚIE RUTIERĂ – conform specificațiilor, ne-am oprit asupra unui Duster JOURNEY  TCe 150 4×4. Acesta are un preț de lista de 23.860 euro, cu aproximativ aceleași dotări solicitate în caietul de sarcini. Dezvoltă o putere de 110kw/150CP (minim cfonform caietului de sarcini), deține o cutie manuală de viteze și are o tracțiune 4×4. Motorizarea este pe benzină, iar prețul mediu de achiziție va fi de 22.542 euro ce va cuprinde inclusiv colantarea și rampa optico-acustică.

ORDINE PUBLICĂ – și aici, factorii de decizie din direcțiile centrale de profil, au optat pentru un model Duster, dar puțin mai ”leneș” decât cel de la rutieră – min. 80kW putere se solicită prin caietul de sarcini. Așa că ne-am chinuit să găsim o versiune mai ieftină față de cel pentru structura de poliție rutieră, însă diferențele sunt minime pe nivel de motorizări/dotări standard. Așa că aici ne-am oprit la modelul EXPRESSION, tot TCe 150 4×4, prețul de listă fiind de 22.240 euro.

Dupa cum se poate observa, conceptul nou de dotare cu mijloace de mobilitate la nivelul IGPR se mută ușor, ușor pe partea de SUV. Având în vedere faptul că aceste autospeciale sunt achiziționate exclusiv pentru patrulare/intervenție, și nu pentru linii de muncă de nișă, nu putem să nu ne întrebăm urmatoarele:

  • de ce nu s-a solicitat, prin caietul de sarcini, dotarea cu precablare sau chiar cu stație de emisie-recepție?;
  • de ce lipsește în continuare separatorul de protecție între scaunele din față și bancheta din spate? Noi înțelegem că polițiștilor de la rutieră nu le trebuie protecție față de persoanele conduse la sediu și/sau în alte locații, că doar la rutieră se roagă frumos conducătorii auto să se supună somațiilor, conform declarațiilor domnului Bode, iar aceștia imediat se conformează, dar totuși?! Chiar nu învățăm nimic din greșeli?;
  • de ce autospecialele de rutieră nu vin echipate cu sisteme de spart pneuri?;
  • de ce autospecialele de rutieră nu vin dotate cu rulete și conuri de semnalizare?;
  • de ce nicio autospecială nu vine cu un pachet minim de marcare/delimitare a zonelor de acțiune/intervenție/câmp infracțional?;
  • de ce nu vin cu compartimentări specifice, cu lanterne cu acumulatori atât de necesare, cu lămpi de semnalizare și în general CU ORICE DOTARE MINIMĂ aferentă muncii de poliție?

O să răgușim noi întrebând DE FIECARE DATĂ aceste lucruri. Iar pentru acei cârcotași, care aruncă vina pe legi, contabilitate, articole bugetare și restul, le spunem doar atât – există prevederi legale atât pentru dotarea unei autospeciale direct din producție, cât și pentru descompunerea ulterioară a completului ce îl formează.

Mai trebuie menționate următoarele aspecte:
– perioada de garanție a autospecialelor va fi de 36 de luni sau minim 100.000 km, care se va prelungi automat pe perioada imobilizarii autovehiculului;
– livrarea se va efectua în maxim 9 luni de la data semnării contractului subsecvent;
– se vor putea efectua livrări în tranșe, dar fără depășirea termenului maxim total de livrare.

Până la semnarea primului contract subsecvent, așteptăm primul lot de BMW-uri contractat anul trecut, autoturismele deja fiind observate garate în curtea reprezentantului și așteptând instalarea dotărilor specifice, exceptând separatoarele de protecție între scaunele din față și bancheta din spate, așa cum se poate vedea din imaginile de mai jos, întrucât în opinia ministrului Bode, polițiștii rutieri nu se confruntă cu persoane violente, în ciuda faptului că ultimele evenimente au demonstrat contrariul.

Până atunci poate îl lămurește cineva pe Lucian Bode că munca de poliție se intersectează cu fenomenul violenței, fie că vorbim despre structura rutieră sau despre cea de ordine publică.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Autospeciale noi pentru structurile de poliție rutieră și ordine publică

Distribuie

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută