Apt medical pentru îmbarcare

V-am informat în luna aprilie despre demersul nostru pe această temă. Am adresat întrebari la MAI, la MAI-DIRECȚIA MEDICALĂ și IGPF. Răspunsurile nu sunt punctuale, avem doar povești și obișnuitul „copy-paste” din legislație.

Concluzii acestor răspunsuri au fost următoarele:
– sintagma „apt medical pentru ambarcare” este aplicabilă personalului navigant de la bordul navelor MAI, care trebuie să aibă și atestatul în postul/funcția/componenta de specialitate de la bordul navei, conform Instrucțiunilor MAI nr.111/2013. Adică, pentru a obține acest atestat, personalul navigant trebuie să îndeplinească baremele medicale specifice, care se regăsesc în Ordinul comun nr.M55/107/2587/C/10357/210/496/831 din 2014.
– potrivit acestui ordin, politiștilor li se aplică baremele medicale pentru marina militară.
– atestatul are o valabilitate de 5 ani, dar viza medicală trebuie obținută anual, conform Instrucțiunilor MAI nr.111/2013, fiind acordată de către medicul unitătii sau de către personalul Centrului de Medicină Navală, pe baza examinărilor medicale de specialitate și a baremelor medicale.
– costul acestor examinări medicale se suportă din bugetul MAI, conform Ordinului MAI nr.291/2011.
– lipsa vizei medicale care atestă calitatea de „apt medical pentru ambarcare” atrage suspendarea sau retragerea atestatului personalului in cauză, ceea ce determină punerea la dispoziția unității.
La ce întrebări nu a vrut să răspundă nicio instituție:
– data de la care se aplică/se condiționează mutări/numiri pe posturi cu această condiție (apt medical PENTRU AMBARCARE) – constatăm că legislația există de ceva vreme, dar, prin unitățile MAI, despre acest lucru s-au trezit unii doar de curând, până acum fiind suficient să fii „apt medical”… de ce oare?
– dacă „apt medical PENTRU AMBARCARE” este același lucru cu „apt medical” sau „apt medical PENTRU AMBARCARE” este o cerință suplimentară/specială – probabil au lăsat „portița” pentru a se analiza conjunctura.
– dacă cerința este valabilă și pentru alte categorii de personal care urcă la bordul navelor MAI în alte scopuri, pentru care au atribuțiuni în fișele de post, cum sunt, de exemplu: controale, executarea de misiuni fără a fi membru de echipaj, diverse „vizite” la navele MAI (sau chiar „plimbări”) – aici înțelegem că va fi o „analiză” de genul „depinde care e categoria de personal”.

Ce este interesant este că, odată cu acest demers destinat unei informări corecte a personalului în cauză, am obținut în sfârșit un răspuns clar despre categoriile de personal din MAI care reprezintă personalul navigant. Acest lucru l-am solicitat în repetate rânduri până acum prin sesizări adresate la diferite niveluri din MAI, la care am răspunsuri „ocolitoare” că la nivelul MAI toți „marinarii” au aceleași obligații, dar când vine vorba de drepturi, se face „o selecție” după interpretarea prevederilor legale. Organizația noastră va continua acțiunile pentru eliminarea acestor neconformități.

 

Viitorul ne aparține!
Valentina MATEA, Prim-vicepreședinte Sindicat EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Apt medical pentru îmbarcare

Un răspuns

Lasă un răspuns la Agent Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *