Al doilea concurs pentru funcția de comandant al Academiei de Poliție

Academia de Poliție este poate unul dintre cele mai interesante studii de caz atunci când vorbim despre sindromul împuternicirilor în MAI, deoarece, de la punerea la dispoziție în anul 2018 a ultimului rector ales – chestorul Adrian Iacob, atribuțiile funcției de comandant (rector) au fost exercitate de nu mai puțin de 5 ofițeri, cu mandate ce au durat de la 6 zile la 1 an (maximul pe care îl permite legea în prezent).

Cu doar o săptămână până la expirarea împuternicirii actualei conduceri, Senatul Universitar a aprobat azi componența comisiei de concurs pentru funcția de comandant al Academiei de Poliție. În acord cu recenta metodologie de concurs, modificată după ce acum câteva luni actualul împuternicit nu a reușit să obțină nota 7 la proba scrisă, președinte urmează să fie desemnat secretarul de stat Raed Arafat, iar membri, directorul DGA Liviu Vasilescu și comandantul UNAp generalul de brigadă Daniel Pop.

Este important de subliniat ca niciunul dintre membri comisiei de concurs nu este absolvent al studiilor de licență ale Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, dar cu toate acestea ei vor evalua cât de pregătiți sunt cei care vor să conducă această instituție de învățământ superior.

Si dacă Senatul Universitar ne-a dezamăgit, eliminând din metodologie buclucașa probă scrisă, care a pus în impas ambii candidați la concursul anterior, sperăm că măcar comisia de concurs, compusă din profesioniști ai mediului de ordine publică și siguranță națională, să asigure o justă și exigentă evaluare a celor care aspiră să coordoneze formarea viitorilor ofițeri de poliție.

Cu permisiunea dumnealor, față de tematica de concurs publicată în luna mai, propunem câteva teme în plus, la care actuala conducere a instituției pare să fi rămas repetentă în anul care tocmai se încheie:

  1. Drepturile de transport ale personalului MAI, cu accent pe situațiile excepționale în care acesta se deplasează în weekenduri în localitatea de domiciliu cu avionul și solicită apoi structurii financiar-contabile decontarea biletelor. Am completa aici și cu definiția „misiunii speciale”, dar ne e teamă că nu putem indica bibliografia corectă, în condițiile în care Academia nu este unitate operativă și nici nu are vreun sediu la Cluj;
  2. Modificarea raporturilor de serviciu ale personalului MAI prin mutare și cazurile în care se dispune aceasta, în principal în interesul instituției, iar nu pentru a plimba la Capitală, ”apropiate” (mai mult sau mai puțin …);
  3. Împuternicirea pe funcții de conducere și oportunitatea dispunerii acesteia când în structurile vizate nu există personal încadrat. Întrebare ajutătoare: cum poți fi șef fără subordonați? Întrebare de baraj: pentru indemnizația de conducere încasată trebuie dispusă o cercetare administrativă?
  4. Disciplina de stat sau cum desemnarea nu poate fi o sancțiune disciplinară, căci stabilitatea în muncă este un principiu care guvernează exercitarea raporturilor de muncă și de serviciu. Sau mai bine să nu vorbim despre principii, că nici data trecută nu a fost un subiect inspirat…
  5. Și iarăși disciplina de stat, de data asta despre imixtiunea în activitatea altui personal sau cum ar trebui să îți îndeplinești atribuțiile prevăzute în fișa postului. Caz practic: ce ar trebui să facă un șef serviciu secretariat-cabinet? Să organizeze filmări de seriale cu ProTv, să reprezinte Academia la AEPC, să implice studenții în misiuni la Conferința Plenipotențiarilor, sau să organizeze arhiva și circuitul corespondenței?
  6. Procedura ALOP: cum poți plăti un referent în comisia de susținere publică a unei teze de doctorat fără un angajament legal? Particularizat la domeniul de activitate al unuia dintre membrii comisiei: care este semnificația juridică a faptei conducătorului unității care plătește referentul din veniturile personale și apoi cere decontarea la structura financiar-contabilă?
  7. Procedurile de achiziție publică și cum trebuie gestionată situația contractelor pentru care nu s-a constituit garanția de bună execuție. Încadrarea juridică a faptelor și organele competente care trebuie sesizate.
  8. Cercetarea administrativă a pagubelor produse autoturismelor unității de către șoferul detașat care nu știe sau nu vrea să respecte limitele de viteză în curtea instituției.
  9. Acordarea majorărilor pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale, iar nu pe baza recomandărilor politice.
  10. Programul de lucru al personalului MAI și întocmirea pontajului conform realității iar nu pentru obținerea de zile de recuperare și avantaje financiare necuvenite.

Și nu în ultimul rând, recomandăm ca planul managerial să fie analizat într-un program antiplagiat, căci, chiar dacă textul actelor normative nu este protejat de legislația în domeniul drepturilor de autor, măcar statutul de doctorand și standardele de cercetare științifică cerute de acest statut, ar trebui să te împiedice, ca și candidat, să copiezi pasaje întregi din expuneri de motive și note de fundamentare.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

Sindicatul EUROPOL: Al doilea concurs pentru funcția de comandant al Academiei de Poliție

Distribuie

2 răspunsuri

  1. Proba sportiva de ce nu dau? Cum dau cei care vor sa devina ofițeri sau subofiteri. Nu au luat nota 7 la scris și au pretenții ca o fata sa alerge cot la cot cu un băiat. Și se da lege cu 4 luni înainte de examen,ca proba sportiva este pe nota.Ati dezamăgi mulți copii.

  2. Cred că aceste puncte au mai fost discutate și propuse. Până ce nu va fi unitate în sistem, cu numire de ,, specialiști cu experiență în domeniu”, fără susținere exterioară, nu vom ajunge la standardele,, impuse” de spațiul european, dacă așa se vrea.Aceasta este o părere în urma unor analize efectuate în domeniu, de persoane externe sistemului. Păcat că aceste alegeri nu sunt la acceptul populației. Pleacă ai voștri, vin ai noștri, viitorul rămâne în aer.

Dă-i un răspuns lui Tudor Țipău Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *