Ieri, în ședința maraton a Guvernului, a fost adoptată Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare. Mai bine de 6 luni, activitatea poliției judiciare a fost blocată ca efect al Deciziei Curții Constituționale a României nr. 317/2019 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 alin. (1),(2) și (3) și art. 6 alin. (1) din Legea nr. 364/2004 .
Reamintim faptul că prin această decizie, art. 6, alin. 1 din actul normativ, a fost declarat neconstituțional, CCR constatând că dispozițiile acestui articol nu relevă o soluție legislativă caracterizată de suplețe, ci o derobare a legiuitorului de la competența constituțională de a stabili condiții și criterii clare, concrete, referitoare la aspecte esențiale ale raportului de serviciu al organelor de cercetare ale poliției judiciare. Prin aceste carențe de legiferare, reglementarea trimitea, mai degrabă, la criterii ce țin de oportunitate și subiectivism, arbitrare, caracteristici ce nu pot constitui fundament al existenței și evoluției raportului de serviciu al unui funcționar public.
Art. 6 , alin 1- ”Numirea, promovarea și eliberarea polițiștilor în/din funcțiile structurilor poliției judiciare se fac potrivit normelor de competență aprobate prin ordin al ministrului administrației și internelor, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.”
Viitorul ne aparține!
Echipa Sindicatului Europol
2 răspunsuri
(4) Calitatea de organ de cercetare al poliției judiciare este incompatibilă cu orice altă funcție publică sau privată, cu excepția funcțiilor didactice din învățământul superior.
Polițiștii judiciariști sunt discriminați față de restul polițiștilor, din acest punct de vedere.
Corect!
Dreptul la munca este incalcat!!!
Discriminare!