Ordinul 140/2016 pe ordinea de zi la MAI

Astăzi, la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social pentru modificarea și completarea Ordinului MAI 140/2016 privind activitatea de management resurse umane .

Ordinul este modificat  în contextul în care Legea 360/2002 privind Statutul polițistului a fost modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 53/2018.

Vă vom pune la dispoziție principalele modificări  pe care le-am susținut în cadrul ședinței de astăzi, propuneri care au venit din partea membrilor noștri și care sunt inspirate din realitățile zilnice cu care se confruntă polițiștii:

♦ eliminarea prevederii privind întocmirea anexelor la fișa postului, pentru  care reprezentanții MAI au conchis că acestea se vor face numai atunci când titularul postului îndpelineste atribuții care decurg dintr-o calitate oficială în interes uman ( ex. pe lângă atribuțiile de serviciu, acesta să fie desemnat ca reprezentant în relația cu o oarecare organizație în domeniu)

♦ am solicitat clarificarea situației în care candidatul pentru un post să nu aibă tatuaje  ori elemente ornamentale de orice natură aplicate, inserate , implantate. Practic, prin sintagma “elemente ornamentale”  se pot înțelege inclusiv pierce-urile din urechi pe care majoritatea femeilor le dețin. Mai mult, prin interdicția unor tatuaje la vedere vom fi în situația ridicolă în care un agent de poliție care are un tatuaj la vedere să nu i să permită să urmeze cursurile Academiei de Poliție, forma frecvență redusă, deși el este în sistem și tatuajul nu îl împiedică să-și exercite atribuțiile de serviciu.

♦ introducerea unei noi prevederi care să vizeze ocuparea posturilor vacante de execuție, altele decât cele prevăzute de art 27^34 , lit. c din Legea 360/2002. În momentul de față, în situatia în care există mai mulți polițiști care doresc să ocupe un post de execuție vacant, conducătorul unității este în imposibilitatea de a organiza un concurs și astfel este ales un polițist  pe baza unor criterii de subiectivism și nu de competență profesională. Spre exemplu, posturile de la nivelul structurilor de intervenție specială unde  nu se mai organizează niciun fel de probe sportive, tactice sau profesionale  în urma cărora să existe certitudinea că polițistul care va ocupă funcția de conducere este competent.

♦ în vederea asigurării transparenței posturilor vacante  de la nivelul unităților și pentru prevenirea faptelor de corupție, am solicitat obligativitatea publicării lunare sau semestriale a posturilor vacante  astfel încât polițiștilor să le vină mai ușor  să acceseze  posturi bine păstrate de șefi, cu dedicație. Menționăm că  această măsură se aplică deja la MApN, posturile vacante fiind publicate în  Buletinul informativ al armatei.

♦ introducerea  unor prevederi referitoare la încadrarea pe funcție, măsură ce se impune că urmare  a modificărilor aduse de OUG nr. 53/2018, în sensul  de a stabili că polițiștii să fie încadrați anual cel puțin o treaptă superioară, iar în cazul în care șeful nemijlocit apreciază, cu maximum 3 trepte anual. Polițiștii vor fi în situația în care unii vor rămâne mult timp pe aceeași funcție, în timp ce alții pot fi promovați anual câte 3 trepte, dacă s-au pus bine sau nu cu șeful nemijlocit.

Apreciem ca pertinente și ancorate în realitate propunerile și observațiile propuse, sens în care am solicitat MAI, conform legii, să ne comunice punctul de vedere cu privire la însușirea sau respingerea acestora.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

Sindicatul EUROPOL: Ordinul 140/2016 pe ordinea de zi la MAI

Distribuie

7 răspunsuri

  1. Felicitări pentru activitatea depusă!!
    Despre OUG 59 /2017 ce ne puteți spune? Din câte am înțeles, din media, aceasta s-ar putea modifica în perioada următoare. Știți ceva?
    Vă mulțumesc și succes în continuare !!!

    1. Bună întrebare. În afară de zvonurile pe care le-am auzit toți, singurul care a vorbit în concret și care probabil,,, și – a amintit,,, de pensiile militare a fost Dragnea Liviu care a promis acum o lună ca vor începe în curând unele întâlniri și negocieri cu sindicatele pentru,, îmbunătățiri,, la legislație. Foarte interesant cum și-a amintit și cât este de grijuliu….!

      1. Consider o lipsă de respect față de noi, această tăcere a unui reprezentant al sindicatului.
        Oare noi nu suntem așa de importanți?
        Consider că tot ceea ce fac, este numai în interesul nostru , dar totuși ar trebui să ne răspundă, și să-și reorienteze prioritățile, împotriva OUG 59 /2017.
        Sper să fie publicat comentariul meu.
        Cu respect.

  2. Referitor la participareaconcursului de admitere in scoala de politie sa fie nota la purtare 8 asa cuma fost si in anul 2015

  3. Ar trebui introduse prevederi din care să rezulte forma unică de selecție in Poliția Română si in celelalte structuri ale MAI să fie din instituțiile de învățământ ale MAI și să fie exclusă selecția din sursă externă! S a ajuns mai nou că un agent de poliție dacă vrea să promoveze în carieră pe un post de ofițer să participe la examen cu un candidat din sursă externă și să susțină chiar si probe sportive, respectiv traseu aplicativ!

  4. Nu există niciun criteriu meritocratic de promovare în carieră, polițiștii fiind considerati simpli “indicatori bugetati”! Precum actul normativ anterior, OMAI 665/2008 si OMAI 140/2016 perpetuează “calitatea” in MAI prin aceea că “managerii” sunt “riguros selectați ” prin deja celebrul “interviu structurat pe subiecte profesionale” iar sindicatele asistă pasive și nu propun nicio modificare! Ne au luat o înainte cu mult cei din ANP unde la selecția ptr funcțiile de conducere cu studii superioare au acces si agentii!

Adaugă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută