Amenzi ilegale aplicate de Poliția Locală

În urma promovării unui recurs în interesul legii de către Avocatul Poporului cu privire la competențele funcționale ale Poliției Locale, Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat ieri, 19 iunie 2017, în ședință publică, o decizie favorabilă. Astfel, ICCJ a admis recursul în interesul legii, și a stabilit că în interpretarea și aplicarea legii, în raport cu competențele prevăzute de art. 7 lit. h) din Legea poliției locale nr. 155/2010 „Art. 7 În domeniul circulaţiei pe drumurile publice, poliţia locală are următoarele atribuţii: h)constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staţionarea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar;”, numai agentul constatator din cadrul poliției rutiere are competență de a aplica contravențiile prevăzute de OUG 195/2002.

Cu alte cuvinte, ICCJ le-a dat peste nas polițiștilor locali care au crezut că dacă vor copia uniforma Poliției, dacă vor avea îmbrăcăminte fluorescent reflectorizantă și chipiu alb pe cap, vor fi cei mai rutieriști dintre polițiștii rutieri. Acest derapaj a fost posibil cu complicitatea șefilor structurilor rutiere dar și inspectorilor șefi care, în baza „colaborării instituționale” au permis ca polițiștii locali să submineze competențele polițiștilor rutieri. Astfel, prin această decizie, ICCJ a pus capăt oricăror interpretări referitoare la competența poliției locale de a aplica contravenții la regimul rutier, altele decât cele prevăzute în mod expres de art. 7 lit. h) din Legea 155/2010.

Din păcate, în loc să fie consolidată structura Poliției Române, care este praf din punct de vedere logistic, subdimensionată ca resursă umană și neglijată constant de mai bine de 10 ani, unii parlamentari își doresc să dubleze competențele pe domeniul rutier și au promovat un proiect de lege prin care să le ofere polițiștilor locali atribute extinse în privința dreptului de a constata contravenții la regimul rutier. Nu putem fi de acord și nu vom tolera niciodată subminarea unei autorități, care este Poliția Română, în condițiile în care atacurile din ultimii ani s-au intensificat la adresa acestei structuri.

Totuși, asta poate fi un semn că polițiștii tineri veniți în sistem nu mai elogiază aceleași valori comuniste și bolnave cu care sistemul a îndoctrinat colegii noștri care au o experiență mai mare. Suntem mândri să vedem că atitudinea polițiștilor tineri este diametral opusă față de „milițienii” vremii, care se ghidau după principii de genul „orientează-te”, „fă să fie bine”, „cine muncește, sigur va greși” sau „nu te lega la cap dacă nu te doare”. Din păcate aceste comportamente au dus la diminuarea autorității Poliției. Nu spunem că avem reglementări suficiente, dar și cele care există, din păcate nu sunt folosite.

În acest sens, Sindicatul Polițiștilor Europeni EUROPOL a transmis o scrisoare deschisă inițiatorilor proiectului de lege, prin care ne arătăm indignarea față de tentativa de a slăbi autoritatea instituției Poliției Române și de a crește influența unor oameni politici, cum sunt primarii, care au la dispoziție structurile poliției locale.

 

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului EUROPOL

17 gânduri despre “Amenzi ilegale aplicate de Poliția Locală

  1. Citeste cu atentie decizia.Nu poate sanctiona proprietarul auto care nu comunica datele celui ce a condus.Atât.Daca proprietarul nu se prezinta la invitatia justificata ,in termen, la sediul pol.locale,poate fi sanctionat conf. Legii 61/91 art 2 pct 31.Atentie la dezinformare caci citind balivernele jurnalistice,cetățenii ce savarsesc fapte prevazute si date in competenta pol.locale prin Legea 155/2010 cu trimitere la Codul rutier,nu vor da curs invitațiilor (inregistrate si comunicate acestora postal sau prin afisare la domiciliu conf.OG2/2001) si se vor trezi cu amenzi.

    • In comunicat se vorbeste despre faptul ca Politia locala nu poate constata si aplica contraventii la OUG 195/2002, altele decât cele prevăzute de art. 7 lit.h din Legea 155/2010, adica oprirea, stationarea si parcarea neregulamentara. Prevederile Legii 61/1991 nu fac obiectul discutiilor.

  2. Adevărul este că „adevărații polițiști” de la poliția națională sunt foarte bine pregătiți și școlarizați ținând cont de faptul că numai în ultimul an în structurile MAI s-au făcut sute dacă nu mii de angajări din surse externe(foști bucătari, ospătari, agenți de vânzări chiar și domnișoare care au cochetat cu cea mai veche meserie din lume și multi alți care nu au avut de aface cu profesia de polițist) trimiși 3 luni de zile la Câmpina și gata…. polițiști adevărați!!!nu spune nimeni că această structură a poliției locale este perfecta dar hai sa vedem mizeria din curtea MAI-ului…mizerie de care nu mai reușim să scăpăm.Comtraventiile pe care le constată polițiști locali sunt exact acelea pe care „polițiști adevărați”refuza sa le constate.hai să fim serioși,toți sunt o apă și un pământ.

    • In materialul informativ se vorbeste despre o decizie a ICCJ. Daca aveti frustrari cu privire la politie, e alta discutie.

    • Localule, ciocul mic! Pentru stiinta ta, nu exista Politia Nationala, ci doar Politia Romana!
      Locala ar trebui desființată! Nu avem nevoie de niște căpușe care sa aibă un loc de munca!
      Denumirea de poliție locală ar trebui schimbată cu cea de garda civilă!

  3. Presa împreună cu mai mulți iubitori ai poliției locale nu a făcut decât să denatureze informatia ca și în cazul de fata.furnizeaza informații incomplete și incorecte legate de hotărârea ICCJ cu privire la atribuțiile polițiștilor locali cu privire la OUG 195/2002r.restul…no coment!

    • „In cazul de fata” am prezentat petitul deciziei ICCJ care este cat se poate de clar. Politistii locali nu pot aplica contraventiile din OUG 195/2002 (Codul Rutier), cu exceptia celor prevăzute de art. 7 din Legea 155/2010 Legea politiei locale. Unde este denaturarea?

  4. Niciodată dar niciodată, polițiști din cadrul poliției locale nu au aplicat amenzi pentru altceva decât prevede legea nr 155. Nu sunteti decât manipulatori de opinie. Multumesc

    • Ne bucuram ca sunteti in asentimentul nostru si al ICCJ cand afirmati ca politistii locali nu au dreptul sa aplice alte amenzi decat cele prevazute de Legea 155/2010. Din pacate, colegii dvs din tara au incalcat legea si au aplicat contraventii care au avut ca temei legal alte articole din OUG 195/2002. Daca politistii locali nu ar fi incalcat legea, Avocatul Poporului nu putea promova un astfel de recurs in interesul legii.

      • Nu mai permiteti, va rog, ca gardienii publici sa isi dea cu parerea aici.
        Părerile lor nu conteaza, nu au nicio valoare!

    • Domnu’ local, angajatii politiei locale nu sunt politisti, ci politisti locali! Iti este rusine cu aceasta denumire? Nu se numesc nici agenti de politie locala, nici ofiteri de politie locala, ci doar politisti locali, conform prevederilor Legii nr. 155/2010. Nu ar trebui sa existati!

  5. Buna decizie, dar era de preferat o decizie prin care acești mascarici locali sa nu poata aplica sanctiuni la regimul rutier, ci doar la hotararile consiliilor locale.
    Sau, și mai bine, acesti angajati ai primariilor, aceste slugi ale primarilor, sa dispara, sa nu mai existe. Avem Politia Romana și Jandarmeria, nu avem nevoie de unii care se joaca de-a politia.
    Daca nu pot fi desfiintati, trebuie sa li se schimbe denumirea in Garda civila, pentru a nu mai exista confuzii. Faceti ceva in acest sens, va rog!

  6. Numai frustrari !!!! nimic logic , mai nou, toti romanii sunt juristi ? Stiu a interpreta legile acestei tari ….

    Vlad – Sti despre ce vorbesti ? Sti ce inseamna Garda civila ? Iti recomand o tara frumoasa pe care sa o vizitezi sa vezi ce insemna Garda civila , aceea tara este Italia , citeste atributiile pe care le are , s-ar putea sa ai un soc =))

Lasă un comentariu